[OC vidkaart] memsinks met arctic adhesive ipv std zooi

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Even een tipje voor iedereen die zijn videokaart wil overklokken: als je memsinks vastzitten met van dat rare dikke schuimspul, dan moet je dit er af halen en je memsinks vastplakken met arctic adhesive (silver of alu). Bij mij hielp dit het geheugen van mijn GeForce3 dat standaard 460 en met schuimprut max 490 MHz liep tot maar liefst 575 MHz rockstable (tenzij je 8 uur 3DMark niet stabiel noemt :+)
Mijn core loopt nu 255 MHz max, maar daar komt een waterkoeling en eventueel TEC op, dus ik hoop dat die richting de 300 MHz gaat :7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
mijn gigabyte radeon 8500 ging met het slecht en erg zijnig aangebrachte koelpasta naar goed aangebrachte sliconen pasta bij het geheugen omdat ik eens met arctic silver geheugen verneukt heb en dat zit wel op de core. nu haalt het geheugen 347 tegen eerst 317... duss.. de core is er niet veel verder mee gekomen, maar er moet dan eerst waterkoeling opkomen ofzo...

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:44

EntonoX

Team leider

roedie schreef op 17 november 2002 @ 21:36:
mijn gigabyte radeon 8500 ging met het slecht en erg zijnig aangebrachte koelpasta naar goed aangebrachte sliconen pasta bij het geheugen omdat ik eens met arctic silver geheugen verneukt heb en dat zit wel op de core........
zoooo..... waar heb jij nederlands leren schrijven :r :D

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 18:19
EntonoX schreef op 17 november 2002 @ 22:33:
[...]

zoooo..... waar heb jij nederlands leren schrijven :r :D
Moet dat nou weer? Ok, leestekens en goed gespelde woorden en zinne verduidelijken de boel maar toch :P .....

Was al redelijk bekend dat het handig is de koelpasta te vervangen, voor betere resultaten.....leuk ook dat het zoveel dan voor je uitmaakt :) ....