Toon posts:

[apache/DNS] virtueel domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral, ik ben een Linux nOOb!!!
Even mijn set-up omschrijven. Ik heb een Linux bak (staat hier louter server te spelen) en een windows machien (waarop ik al mijn werk doe). Beide hangen in een lokaal netwerk (90.0.0.x). Windows machien hangt aan het internet.

Ten eerste heb ik het volgende in mijn http.conf staan. Maar dat blijkt niet te werken. Als ik atpl.obiwan.be intik op de Linux browser dan zegt hij "unknown host".

NameVirtualHost 90.0.0.69

<VirtualHost 90.0.0.69>
ServerName fraggel.obiwan.be
DocumentRoot /usr/local/apache/htdocs
ErrorLog logs/fraggel-error_log
</VirtualHost>

<VirtualHost 90.0.0.69>
ServerName atpl.obiwan.be
DocumentRoot /usr/local/apache/htdocs/atpl
ErrorLog logs/fraggel-error_log
</VirtualHost>

Ten tweede wil ik dat dezelfde urls werken op mijn windows machien. Maar als ik atpl.obiwan.be intik in IE dan zoekt hij natuurlijk op het internet. Kan ik dat oplossen met een DNS server op mijn Linux??? Of kan het ook met host files??? Dat laatste heb ik geprobeerd maar het lukte me niet direct. Ik kan wat hulp gebruiken.

Dank,
FraG

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 01:30

BrZ

ehmz, die hostname verwijst niet naar die linuxbak, lijkt me redelijk logisch dat het dan niet werkt?
En ja, dat is inderdaad op te lossen door een DNS server te draaien :)
En waarom gebruik je trouwens 90.0.0.x adressen :?

Verwijderd

Even voor de goede orde je hebt dat domein wel geregistreerd, en je kan wel gewoon www.obiwan.be intypen? En dan kom je op je eigen server uit

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 01:30

BrZ

ow wacht...
Dat IP waarnaar die hostnames verwijzen, dat is jouw IP op internet? dan is het waarschijnlijk simpel, gewoon alle 3 de 90.0.0.69 vervangen door een * :)

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing voor mijn probleem dus:
Inderdaad alle x.x.x.x vervangen door *

Maar dat was niet het enigste. De host naam van mijn linux bak is linux.kotnet.org (vraag me niet waarom). Bijgevolg kan je als ServerName voor uw virtueel domeinen enkel namen van de vorm ***.kotnet.org gebruiken.

Dan is het nog een kwestie van de hosts files op beide machienen aan te passenen door er telkens 90.0.0.69 ***.kotnet.org aan toe te voegen. Dus helemaal geen DNS server nodig, OEF!

hf,