Budget Spellenuitgevers - Rotzooi of Goede Koop?

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
Je kent ze wel
Vage Spellen die je voor 20 euro of minder in de schappen zien liggen
Hier bedoel ik dus niet bv de SOld Out Reeks / GoTy Releases of Classics van goede games

Maar games van bv. CRYO, Davilex :P , Strategy First en nog een hele zooi waar ik nu even niet op kan komen.

Terecht Budget of niet terecht?

Street Legal bijvoorbeeld een uitgave van Activision buget - Vol buggy crappy spel maar tis aanhangers hier op het forum. Ik heb hem gespeeld , maar zelfs onder het aandeel budget valt deze niet.

Welke budgetgames verdient in jouw ogen op een meer hogere plaats dan dattie verkocht is en welke vice versa?

Verwijderd

Davilex is zeker niet terecht budget!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:59:
Davilex is zeker niet terecht budget!
moet je het wel beargumenteren :)

Ik vind het persoonlijk rotzooi, de echt goede spellen kosten je zeker wel een zakcentje (als je ze koopt, that is) maar zitten gewoon een stuk beter in elkaar, ik heb nog geen enkel budgetspel gevonden dat mij echt lange tijd kon boeien

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:59
de enige "budget" games die echt goed zijn, zijn
NOLF2 (35 euro ofzo)
Serious Sam (1 en 2)

meer ken ik er niet

Bier, Whiskey en Metal!!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06
Chronic Logic. Misschien net boven budget qua prijs, maar erg goede games (Bridge Builder, Pontifex 1 & 2, Triptych). Verder geen ervaringen met budgettery.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 20:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Strategy First maakt hele mooie spellen!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:02:
[...]

moet je het wel beargumenteren :)

Ik vind het persoonlijk rotzooi, de echt goede spellen kosten je zeker wel een zakcentje (als je ze koopt, that is) maar zitten gewoon een stuk beter in elkaar, ik heb nog geen enkel budgetspel gevonden dat mij echt lange tijd kon boeien
Ik speel al 3 weken knigth rider :X

Verwijderd

Is CRYO niet producent van best wel aardige spellen? (Meen me wat 'dune' versies te herinneren....)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 18:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hoe het nu met bijv. Knight Rider is weet ik niet, maar de eerste Davilex games waren echt om te janken... ik was om 14.00 bij de lokale platenboer en daar lag A2 Racer (de eerste :r) Dus een maat van mij koopt die, want het was goedkoop en het zag er leuk uit. 14.30 Thuis bij die gozer, dus wij dat installeren, klote lelijke graphics :X Blijkt dat je een VooDoo-kaart nodig hebt voor die mooie graphics :( Nouja, toch maar spelen. 15.30 WTF? Nu al uitgespeeld?
Een paar jaar later heb ik Amsterdoom nog eens geprobeerd, maar daar was ik na 5 minuten ook op uitgekeken. Vijanden met het IQ van een pleerol en levels met de aankleding van een kartonnen doos van een zwerver :r
Nee, Davilex vind ik te duur voor wat je krijgt, ik geef liever 50 euro uit aan 1 'echt' spel dan aan 2 Davilex-spellen.
Nog leuker is het om een all-time classic (Transport Tycoon _/-\o_) voor 3 gulden in de budget-bak tegen te komen... dat maakt je hele dag (week :P) weer goed.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik koop alleen budget games die eerder als 'normale games' zijn uitgekomen. Gewoon iets verouderde toppers voor een lage prijs dus. 'Echte' budgetgames', games die meteen al heel goedkoop zijn, koop ik eigenlijk nooit.
Vroeger ooit wel eens gedaan, in de tijd dat ik alles kocht wat los en vast zat, maar nu zeer zeker niet meer.
Die dingen vielen altijd zwaar tegen. Qua gameplay en qua graphics.

Ik koop sowieso alleen nog maar games waarvan ik demo's heb gespeeld én waarvan ik goede reviews of ervaringen van andere gamers heb gelezen op sites die ik ken en vertrouw. Ik koop NEVER NOOIT een game omdat de plaatjes op de doos zo mooi zijn, of omdat op het doosje staat dat 'ie zo leuk is...! Van 'echte' budgetgames zijn zelden reviews te vinden (laat staan goede), dus...

Ik koop alleen wat ik ECHT wil hebben (en da's tegenwoordig niet echt veel meer: zo'n 4, 5 games per jaar). games die me wel aardig lijken maar waarvan ik betwijfel of ik ze echt heel vaak zal gaan spelen wil iknog wel eens als budgettitel kopen. Maar ook niet vaak. Ik heb nu al geen tij genoeg om de paar spelen die ik wil spelen ook daadwerkelijk te spelen. Laat staan dat ik tijd heb door budget-rommel..

Enige 'echte' budgetgames waar ik ervaring mee heb zijn de games van Davilex. Davilex is overigens (Tomaseli) zeker wel terecht budget omdat ze goekoper zijn dan andere games! En da's absoluut de enige criteria waaraan een budgetgame moet voldoen: een lage(re) prijs! De prijs maakt het een budgettitel: niet de kwaliteit of zo!
Enfin, die Davilex dingen vind ik niet zo geslaagd: tja, ze zijn de helft goedkoper, maar dan ook zeer zeker meer dan de helft slechter. Al hun games heb je binnen no time uitgespeeld en hebben heel weinig replay waarde. Dat alleen al is genoeg om ze niet zo goed te vinden. Ze zijn best wel lollig als ze nog goedkoper worden (zgn. buget-budget-titels ;:), maar dan echt om een of twee keer ff te spelen. Daarna heb ik het echt wel gezien: ik heb genoeg games die dan mijn aandacht weer opeisen en het ook waard zijn.
Knight Rider lijkt me wel lollig, maar die ga ik (heel misschien) pas kopen als 'ie voor 5 euro bij Bart Smit ligt: eerder echt niet.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 18:22
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 00:58:
[...]

Ik speel al 3 weken knigth rider :X
ik 2 uur, toen wassie uitgespeeld...

had meer plezier met Big Scale Racing, wat ook uitgegeven werd als budgettitel, en nog 5 euro goedkoper ook!
Pagina: 1