Toon posts:

Probleem met internetsharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie gids gelezen en alles geprobeerd maar het werkt nog steeds niet , eerst werkte het wel maar door een fout is het gereset en nu krijg ik het niet meer in werking ,

mijn specs:

PC I
computer naam : ONDER
LAN kaarten :
*SiS 900 Based --> Acces direct met internet
*Realtek RTL8139 --> Acces naar de hub
netwerknaam : THUIS

PC II
computer naam : BOVEN
LAN kaart : SIS 900 Based
netwerknaam : THUIS

--> Probleem : Ik heb onder dus internet maar krijg geen internet boven , terwijl shared files enzo wel werken :(
Ik heb boven ip 192.168.0.2 gezet en onder bij de realtek 192.168.0.1. Allebei via 255.255.255.0 subnet. Boven heb ik Gateway 192.168.0.1
Ik heb vanalles geprobeerd , Wingate Winproxy Sygate .... Niets werkt , zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een stap voor stap plan te kunnen geven zodat ik op internet kan met beide PC's ? dank je ;)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Heb je dit: FAQ Network Troubleshooting al gelezen?

En verder:
- branden de connectie-leds op beide NICs?
- kunnen de PCs elkaar wel pingen?

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 17 November 2002 @ 20:40:
En verder:
- branden de connectie-leds op beide NICs?
- kunnen de PCs elkaar wel pingen?
Hij kan zijn bestanden delen dus dat stuk zal wel in orde zijn.

Hoe deel ik Internet ?
Dit is de gids die je moet doornemen :). Daar staat genoeg info en linkjes in om je probleem op te lossen.
Kijk ook eens na of er geen firewall ofzo draait.

Deze blijkt ook wel eens te helpen : http://gathering.tweakers.net/forum/find

Verwijderd

Topicstarter
hey hey nog voor ik eraan kon begonnen begon mijn pc werkelijk te flippen , ik kon niets meer doen behalve toekijken hoe hij crashte , toen heb ik de 2de lan kaart eruit gehaald en nu gaat ie zonder probleem , kan het zijn dat beide NIC's een conflict veroorzaakten? ik heb nu alleen de SiS 900 insteken , kan ik beter nog een SIS bijkopen om geen conflicten te hebben?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als je internet connection sharing aanzet gaat ie automatisch een DHCP service draaien op je interne lan adapter. Op de andere pc automatisch ip toe laten wijzen en voila het zou moeten werken

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.