Toon posts:

LAN via hub werkt wel, via switch niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu enkele pcs die in een netwerk moeten. Dat lukt heel goed maar alleen met de HUB. Zodra ik de stekkers van de draden in de 100 mbit switch van Videal steek kan hij andere pc wel vinden maar niet op de schijven kijken. Terwijl ik met de 10 mbit Hub (merk onbekend) dat wel kan.

Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

check ff of je netwerkkaarten allemaal op 100M/bit half duplex staan en gebruik je cat5 (100Mbit) kabels?

Je kan ook ff proberen om alle netwerkkaarten ff vast op 10Mbit te zetten. Kijk of het dan wel werkt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Ik denk dat je idd eens in de settings van je NIC moet gaan neuzen.
Hang eens 1 voor 1 de clients op de switch, ben je er zo achter welke PC het probleem heeft/veroorzaakt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:54

Giblet

Dingen

Ik heb op mijn switch (safeway 8-poorts) een aantal schakelaartjes zitten... kun je ook bepaalde instellingen mee veranderen (Weet niet welke) probeer daar anders ff mee te vogelen (Als je die hebt natuurlijk)

Verwijderd

ff de config van de switch nakijken. Heb zelf in een bedrijfsomgeving dergelijke problemen gehad die lastig te verklaren waren. Op (de meeste) switche's kan je een aantal instellingen maken die invloeg kunnen uitoefenen. Voorbeeld:

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q202840&

kijk zowel de instelling van je nic's als instellingen op de switch na. Suc6

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Check inderdaad per NIC de instellingen, ken genoeg problemen met kaarten die bij cable-type en cable-speed op auto niet thuis geven.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Switch kapot? :P

Verwijderd

Switch kapoet :P

Lijkt mij niet... Omdat ie ze wel kan benaderen ligt het denk ik aan Half en Full Duplex :)
Je kan ze allemaal dezelfde instelling geven.. 100Mbit / Full Duplex
Pagina: 1