Toon posts:

welke koeler??

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een AMD Athlon XP 1900+ (met zo'n standaard koelertje), maar na een tijdje een paar games gespeeld te hebben, is de temp van de CPU zo'n 61-63 graden celcius.

Is het verstandiger om een andere koeler te nemen?? zo ja, welke?

bij voorbaat dank, wolter

Verwijderd

ja ik heb er ook een nodig, een hele stille...

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:30
een whirlpool met een vriescapaciteit van 8 Kg per uur zal wel volstaan ;)
ff serieus, er zijn zeer veel verschillende koelers, kijk maar op de frontpage of in de search.
Kijk eens naar een spire bigrock, dit is een betaalbare, stille en goede koeler, voor normaal gebruik.

Verwijderd

check search of..... www.hardware.info of www.tomshardware.com

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:30:
ja ik heb er ook een nodig, een hele stille...
er was hier ergens een topic over ... zoek eens ff.... ziet er niet echt naar uit dat topic startenecht heeft gezocht maar goed

ik heb zelf een Zalman CU 5100-CU super cooler of een spire wisper rock ( goedkoper ) anny way wil je echt stil... watercooling of zalman ( XP 1800+ @ idle 23/26 graden met me zalman @ medium )

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Arctic Super Silent Pro heb ik zelf... HEERLIJK stil en cool!

Maar volgens mij was je met een beetje zoeken op HEEL VEEL toppics hierover gestuud. (misschien niet exact dit type, maar wel alles er om heen!)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Neem een Thermaltake 7+ of een Cooler Master Low Noise Heat Pipe Cooler (type HHC-L61-E1), de Thermaltake 7+ is gewoon een supergoeie koeler!!! en de Cooler master koelt ook goed ne is ook stil!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
pal8045 met een stil koelertje erop :)

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen de volgende 2 koelers. Wil 1 van de 2 gaan halen volgende week op de HCC... Maar welke ?

Arctic Super Silent PRO (Athlon/P3 - 2,2 GHz) € 18,-
* Luchtverplaatsing: 44,5 m³/h
* Geluidsproductie: 20 dB(A)
* Toerental: 2500 omwentelingen/min
* RPM / Tachosignal: Ja

Alpha PAL8045T (Papst 8412NGM fan) € 65,-
* Luchtverplaatsing: 58 m³/h
* Geluidsproductie: 26 dB(A)
* Toerental: 2600 omwentelingen/min
* Spanningsbereik: 8 - 15 V
* Vermogen: 1,3 W
* RPM / Tachosignal: Nee

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:29

.Frank

Frank.

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:28:
Ik heb sinds kort een AMD Athlon XP 1900+ (met zo'n standaard koelertje), maar na een tijdje een paar games gespeeld te hebben, is de temp van de CPU zo'n 61-63 graden celcius.

Is het verstandiger om een andere koeler te nemen?? zo ja, welke?

bij voorbaat dank, wolter
Een temperatuur van 61 - 63 graden celsius is absoluut geen vreemde temperatuur voor een XP 1900+. Als je je PC dus alleen wil gebruiken voor spelletje e.d. is het totaal geen probleem om met je huidige koeler verder te werken.

Wil je echter gaan overclocken of wil je je koeler gewoon stiller hebben, dan zou ik een andere koeler aanraden.

Mijn XP1900+ draait nu met een Alpha Pal8045 + regelbare Enermax, en daarmee blijft hij op het moment op 38 graden celsius (hij is nu 9 uur up), maar ik moet wel zeggen dat ik daar een erg effectieve manier van koelen bovenop heb: ik heb op het moment geen kast, de PC ligt los op mijn bureau, en dat scheel enorm qua temperatuur. Ook met kast scheelt het echter wel veel of je een standaard heatsink of een alpha gebruikt.

Je had deze informatie trouwens ook wel erg makkelijk uit de FAQ kunnen halen :X

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:13:
Ik twijfel nog tussen de volgende 2 koelers. Wil 1 van de 2 gaan halen volgende week op de HCC... Maar welke ?

Arctic Super Silent PRO (Athlon/P3 - 2,2 GHz) € 18,-
* Luchtverplaatsing: 44,5 m³/h
* Geluidsproductie: 20 dB(A)
* Toerental: 2500 omwentelingen/min
* RPM / Tachosignal: Ja

Alpha PAL8045T (Papst 8412NGM fan) € 65,-
* Luchtverplaatsing: 58 m³/h
* Geluidsproductie: 26 dB(A)
* Toerental: 2600 omwentelingen/min
* Spanningsbereik: 8 - 15 V
* Vermogen: 1,3 W
* RPM / Tachosignal: Nee
Als het geld je niet uitmaakt dan zou ik gaan voor de onderste, als je wilt overclocken kun je er zo een hele dikke fan opschroeven en dan is het echt een heerlijke koeler. De nadelen zijn natuurlijk de prijs, en het feit dat je 'em met de 4 bevestigingsschroeven moet vastmaken, dus wel even op je mobo kijken of er 4 gaten rond de socket zitten. Als 'ie eenmaal erop zit wil 'ie er ook echt niet meer af :) Als je low-cost wilt blijven moet je uiteraard de andere nemen :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Mijn moederbord is een Asus A7V333, dus die zou wel moeten passen.
Het gaat er mij meer om dat ie stil is EN goed koelt en prijs doe ik nooit zo moeilijk over.

Maar als die Artic zijn werk goed doet..
Ben niet echt van plan om te overclocken. De huidige temperatuur van de processor is 52 graden met de standaard koeler die geleverd wordt bij een "boxed" athlon XP 2000+ .
Maar het kan natuurlijk altijd koeler ;)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

thermalright SLK800 met willekeurige 8 cm fan :)
en als je goedkoper uit wil zijn:
thermalright AX-7 met willekeurige 8 cm fan :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Okyah schreef op 17 november 2002 @ 22:45:
thermalright SLK800 met willekeurige 8 cm fan :)
en als je goedkoper uit wil zijn:
thermalright AX-7 met willekeurige 8 cm fan :)
Zat net deze review te lezen, waarin de AX7 het beter doet dan de SLK800 indien de airflow heel laag wordt gemaakt: http://www.silentpcreview...ewarticle&artid=47&page=1

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Reviews lezen, en even de search gebruiken.. Dit soort topics worden bijna dagelijks gestart, dus met wat zoekwerk kom je er wel uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.