Toon posts:

M$ Explorer Mouse vs. Logitech Optical MouseMan

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om binnenkort een andere muis te kopen, een optische.

Nou zit ik te twijfelen tussen de Microsoft Explorer Mouse en de Logitech Optical Mouseman.

Nu is mijn vraag wat de beste keus is.
Het voordeel van M$ is dat hij 5 knoppen heeft, en iets goedkoper is.

Heeft iemand ervaring met één of beide muizen?

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

Ik heb de Logitech MouseMan Wheel Optical
en ik vindt deze beter in de hand liggen dan die van M$ en de software van Logitech is ook beter

BarryMel

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, maar twijfel tussen de Logitech iFeel Mouseman en de Logitech Mouseman Optical.
Heeft iemand ervaring met die iFeel muis??
is dat trillen niet irritant ??

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

The Legend

*Plop*

Ik zit zelf niet echt te wachten op een muis die trilt, ik krijg over 2 weken m'n Logitech Mouseman Wheel Optical binnen :P Die muis is trouwens alleen geschikt voor mensen met grote handen hoor! Eerst ff testen in eej sjop dus.........
Bdw, lastig fraggen met zo'n Ifeel muisje....>:)

Ik ben toch malle pietje niet!

• EraZor
  • Laatst online: 24-08 16:10

EraZor

Don't mention the war

'k ben nou niet echt zo'n Microsoft fan, maar m'n mouseman explorer usb becalt me toch heel erg goed. Geen ervaring mt de logitech...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

OK ik heb gisteren de Logitech iFeel gekocht (de grotere ligt beter in de hand) bij de MediaMarkt voor 129 piekjes. Het is wel een USB muis (kwam ik pas later achter, maar goed...) maar ik denk eigenlijk datn ie niet in PS/2 te krijgen is ivm de voeding.

Het trillen is geen echt trillen (zoals bv bij Force feedback van zo'n Playstationpad) maar de muis krijgt telkens een tikje als je over iets heen gaat als een hyperlink, of iets anders wat je kunt beinvloeden met de muis. Het went heel snel, je kunt het traploos instellen, of evt uitzetten. Of het handig is, daar kan ik nu nog niks over zeggen, maar ik vond het wel de moeite waard om 30 piek extra voor neer te leggen.

Het optisch gedeelte werkt trouwens perfect, behalve op een spiegelend oppervlak, maar goed.

Hij heeft ook nog een blauw verlicht logo aan de voorkant, ziet er mi behoorlijk spacey uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ga voor Logitec en vermijd die troep van M$ :7

• psy

psy

Legend waarom moet jij daar zo lang op wachten?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

heb zelf de ms explorer en bevalt me best...
heb alleen wel af en toe wat problemen met mn 4port belkin switch.. snapt ut niet helemaal volgens mij...
weet iemand of de logitech balloos dat ook heeft??

mzzlz
;)

• dhm00
  • Laatst online: 21-08 21:37
Met wat :?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heb alleen wel af en toe wat problemen met mn 4port belkin switch[/quote]:+

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb al een tijdje thuis 2 van die mooie donkerblauwe Logitechs...ze zijn mooier en ik vind ze heeeeel prettig muizen en fraggen.

Een punt van aandacht!!! Vergeet bij die logitech niet de patch van de site de downen die zorgt voor een correcte muiswheel herkenning in spelletjes!!!

Je kan um ook hier neerhalen...dubbelklikken, computer opnieuw opstarten en alle systemen gaan!!!

http://www.homepages.hetnet.nl/~arjen1hooft/Game_Whl.reg

Wel via "doel opslaan als" via de rechtermuis!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

4port belkin.... is een keyboard/mouse/video switch voor het beheren van 4 systemen met 1 keyboard/muis/monitor...

mzzlz
;)

• The Legend
  • Laatst online: 23:53

The Legend

*Plop*

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Legend waarom moet jij daar zo lang op wachten?[/quote]Het is een onderdeel van een compleet systeem, de levertijd is dan 2 weken, snappie :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• psy

psy

Aaaah, OK :) vond het wat vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Die iFeel van Logitech lijkt mij ook wel wat...

Heeft iemand anders die al?????

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 18:27 schreef dhm00 het volgende:
Ga voor Logitec en vermijd die troep van M$ :7[/quote]Bullshit, wat loop iedereen altijd te k*nk*r*n op Microsift, heb sinds 2 weken die muis en het is een hardstikke geile muis, helemaal geen problemen. Ga alsjeblieft geen onzin uitkramen als je wat negatieve ervaringen hebt met windows.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• admiral866
  • Laatst online: 22-08 00:06

admiral866

The King Personality Disorder

kep ze allebei gehad.
nouja, de logitech heb ik nog,
explorer is me toch iets te lomp. enige wat ik daar handig aan vond is dat ie 5 knoppen had.
Maar ja kan beter ff wachten met muis kopen, want binnenkort komt optical draadloos uit.

• Kyoko
  • Laatst online: 18:27
(heb dit al eens gepost, maar komt nu weer van pas)
Ik heb ze alletwee. Ze muizen alletwee goed.
Ik gebruik nu die van Logitech. Deze is na wat langere evaluatie voor mij de betere.

voordeel Logitech:
Muist net iets fijner (preciezer)
Ik krijg geen last van m'n pols
Cool blauw lichtje bovenop
Wheel voelt beter (wat meer weerstand)
Je kunt je vingers rusten op de muis zonder per ongeluk te klikken

Nadeel Logitech:
Wheel zit eigenlijk net iets te ver naar achteren (net niet onder m'n vingertop)
Wheel klikt ook moeilijker (dieper klikken)

Voordeel M$
'Microsoft' letters bovenop slijten snel..
Extra butten bij je duim (5totaal dus)
Wheel klikt goed en zit op de juiste plek

Nadeel Microsoft
'pootjes' slijten snel
ERG groot. (het is meer een rat)
Wheeled te snel

Natuurlijk zijn dit mijn 'persoonlijke' voor en nadelen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 09:12
Ik heb ze allebei. De logitech heb ik nog maar kort. Ik had de logitech gekocht, omdat ik dacht dat ie fijner was, maar mijn frags zijn na een week echt sterk gedaalt. Misschien moet ik nog wennen en ik heb mijn fijne muismat nog niet dus. Ik bedoel de chello muismat.. Geloof me die is fijn.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

k heb de explorer van microsucks en vind het wel een prettig ding kheb die logitech nog nooit in mn vingerkes gehad dus zou niet echt weten hoe die is maar die explorer is relaxt alleen die pootjes eronder verzamelen snel veel troep en dan loopt ie nie meer soepel
Pagina: 1