Toon posts:

Welke van de 3 videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan kiezen tussen deze 3 videokaarten:

Volgorde van prijs laag naar prijs hoog

PowerColor MX
Hercules MX
Asus v7100 MX

Belangrijkste voor mij is dat het de snelste en stabielste kaart moet zijn en dat ik de detonator drivers van nvidia kan gebruiken en geen speciale fabrieks drivers moet hebben. En moet ik letten of ik OEM neem of gewoon de volledige versie?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

als je voor snelheid gaat moet je voor de hercules mx retail gaan
(dus volledige versie)deze is gewoon het snelst heeft 5.5 ns geheugen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zo te zien wordt er niet veel waarde aan een TV-OUT gegeven ??

En idd de Hercules heeft 5.5ns ram ipv 6ns dus verder te klokken..

Ga wel uit van de Retail Hercules anders zou ik voor de zekerheid ff de ramchips checken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Hercules: net betere 2d kwaliteit hoor je van veel mensen

*insert signature here

Verwijderd

De Asus V7100 hebben wij ook en we zijn er zeer tevreden mee,kopen dus,kies in ieder geval niet voor de Creative mx hij heeft wel Ddr geheugen maar zijn geheugenpad(ofzoiets) is maar 64bit Ipv 128,dus is dus vele malen slomer

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 21:34 schreef Thunderbirds het volgende:
De Asus V7100 hebben wij ook en we zijn er zeer tevreden mee,kopen dus,kies in ieder geval niet voor de Creative mx hij heeft wel Ddr geheugen maar zijn geheugenpad(ofzoiets) is maar 64bit Ipv 128,dus is dus vele malen slomer[/quote]Bullshit, 64bit x 2 (=DDR) = 128bit. Dus bij gelijke geheugensnelheid presteren ze in theorie gelijk, maar in de praktijk is de 64bit DDR versie sneller, omdat die een lagere latency heeft door de hogere geheugen snelheid.
Je hebt wel gelijk dat de Creative MX kaart langzamer is (waarschijnlijk!), maar dat komt omdat Creative maar 143MHz geheugen gebruikt!

Verwijderd

hercules izze goeije kaartje :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 16:15 schreef RedAlert1980 het volgende:
Ik kan kiezen tussen deze 3 videokaarten:

Volgorde van prijs laag naar prijs hoog

PowerColor MX
Hercules MX
Asus v7100 MX[/quote]stel je eerst eens de vraag waar je het voor nodig hebt.... voor gamen ?
wil je 1600 gaan spelen ? (ik heb gewone geforce, met tv-out) en ik draai 100 fps op 1280..

Ik bedoel, gaat het om te zeggen, van ik heb dit en jij niet ? of gaat het om prijs kwaliteit ? want ik ben nog steeds niet overtuigd, waarom ik met geforce tegen een "snellere" kaart moet inruilen...
if u catch my drift

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
in principe maakt het allemaal niet zoveel uit welke Geforce2 MX je koopt. Bij de een zit er TV-out op, bij de ander iets sneller geheugen en bij nog een andere zit een beter software pakket bij.
De Gainward's zijn standaard overgeklokt (dus standaard sneller), maar die staan niet in je lijstje. De Hercules blijkt goed over te klokken te zijn, maar de andere Geforce2 MX kaarten zijn ook redelijk goed over te klokken. Het beste is dan een kaart met 5.5 ns geheugen.

zie hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64255
Pagina: 1