Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Is dit veilig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb dus een Compaq Deskpro die als server dient, maar er moest perse een toetsenbord aanhangen om hem te laten booten. Nu heb ik gewoon een toetsenbord opengemaakt en hem even wat kleiner gemaakt ;) Is dit wel veilig. Ik heb hier wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edschouten/toetsenbord.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edschouten/toetsenbordgetaped.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edschouten/toetsenbordachterkant.jpg

Edit:
Voor de geinteresseerden voor de zwart gespoten kast:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edschouten/webserver.jpg

Edit2:
FF W88 op de pics, doe ze ff uploaden, gaat zo traag!!!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pics? :P

edit: en nu pics die op een server staan 8)7

Verwijderd

Ik zie kruisjes????

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:12
* sarcast ziet niks. (btw, je kan dat toch gewoon in het bios disablen? .. boot ie gewoon door zonder toetsenbord. Halt on error: None geloof ik)

Compraq :r

maja, denk niet dat dit 'onveilig' zou zijn..
ik heb mijn server gewoon in de kast gezet, met toetsenbord ernaast.
wel handig als ik erachter moet ook.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op 17 November 2002 @ 20:09:
* sarcast ziet niks. (btw, je kan dat toch gewoon in het bios disablen? .. boot ie gewoon door zonder toetsenbord. Halt on error: None geloof ik)
Dat kent Compaq niet :D Voor de traagheid van net: moet mijn modem nog uncappen ;)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 21:30

JayVee

shibby++!

hehe, leuk gedaan. Werkt het wel? Ik zou niet weten hoezo het niet veilig zou zijn... Maar zo veel weet ik er ook weer niet van af! 8 )

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op de bovenverdieping is er namelijk een groot brandgevaar, want het is helemaal van hout :(

Verwijderd

uhm je had ook in de bios in kunnen stellen dat hij moest doorbooten zonder toetsenbord hoor
en zelfs stompaq kent dat
tenminste deze server hier wel

• sarcast
leg je dat 'overgebleven deel van toetsenbord' gewoon in een emmer met laag zand :? :+ of in een ijzeren bak ofzo.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij echt niet hoor! Helemaal afgezocht, globaal komt het erop neer dat je alleen de bootorder en de tijd kan aanpassen, en owja, wat IRQ dingen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
Ik snap jou alleen niet. Die kast is even groot als een toetsenbord, waarom laat je die er niet gewoon aan zitten? Of wil je die nog gebruiken :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet het Compaq toetsenbord wat je trouwens ziet, het is een 1-2 jaar oud IBM toetsenbord waarvan er geen hotkeyssoftware was van XP en de indeling Nederlands was inplaats van United States-International. De echte Compraq/Stompaq heb ik nog wel hoor, die zie je heel vaag op de laatste pic :D

Edit: Nog een reden om het wel te doen, hij lag op zolder weg te rotten ;)

• sarcast
ehm. misschien stom idee, maar wat dacht je van aanzetten met toetsenbord, en wanneer ie draait, gewoon het toetsenbord eraf halen :?

• Tsunami
  • Niet online
sarcast schreef op 17 november 2002 @ 20:26:
ehm. misschien stom idee, maar wat dacht je van aanzetten met toetsenbord, en wanneer ie draait, gewoon het toetsenbord eraf halen :?
moet je steeds dat toetsenbord pakken en eraan doen... (irritant als je het vergeet bij bijv. rebooten)

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op 17 november 2002 @ 20:26:
Omdat ik nogal vaak moet rebooten, want het is echt nog een testservertje, je weet wel, IIS erop, firewalletje proberen, en dan nog, want moet je anders met je vrije zondag ;)

• sarcast
laat je het toetsenbord er nu aan zitten ..en wanneer ie af is dan boot je hem met, en dan eraf halen.

als het echt een test server is dan zit je er ook nog wel es achter.
en dat toesenbord kan je ook gewoon links aan de zijkant zetten tussen de muur en kast.
vind beetje grootschalige oplossing voor zoiets. maja.

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op 17 november 2002 @ 20:29:
laat je het toetsenbord er nu aan zitten ..en wanneer ie af is dan boot je hem met, en dan eraf halen.

als het echt een test server is dan zit je er ook nog wel es achter.
en dat toesenbord kan je ook gewoon links aan de zijkant zetten tussen de muur en kast.
vind beetje grootschalige oplossing voor zoiets. maja.
Je naam zegt het al he??? ;)

Nee vooruit, het is ook echt onzinnig, maar ik kon voor € 75,- een aardige Compaq krijgen (die ik zaterdag trouwens zaterdag op de PC-Discount voor € 269,- zag liggen) en om dan wat te gaan klooien... Die server loopt trouwens zelfs op Windows XP met IIS, dus het is niet echt het allerveiligste wat er te halen valt. Een speeltje kort gezegd. :9~

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Waarmee heb je het nou ingepakt? Papier en tape? Papier brandt makkelijk, scheurt als het tegen iets aanschuurt en brengt stof in je kast...

Neem daar gewoon krimpkous voor ofzo, lekker stevig en blijft altijd zitten.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Het kan allemaal geen kwaad wanneer de elektronica goed is ingepakt ja. Neem ducktape of iets dergelijks dat er niet snel of makkelijk af gaat of heel brandgevaarlijk is, en zorg dat dat ding goed vast zit in je kast zodat hij niet in een fan valt oid. Bij verscheidene compaq's is het idd niet mogelijk om zonder toetsenbord te booten (voor de betweters: het is NIET altijd in de BIOS in te stellen) en wat je nu gedaan hebt is inderdaad de beste oplossing.

Nu sparen voor een goed digitaal fototoestel ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zo link zal het toch niet zijn, volgens mij staat er maar 5V op. Misschien is het wel verstandiger (en netter) om het zaakje in een houten/plastic bakje ofzo te bouwen.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 21:55
jij maakt je zorgen over die toetsenbord kabel of niet ? volgens mij als je alle draadjes in die kabel apart in plakband ofzo wikkeld is er geen gevaar voor kortsluiting oid....

ja toch ? :)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
al dei oplossingen om dat toetsenbord te redde zijn een beetje te laat denk ik hij is al kasieweilen zo te zien wel leuk idee trouwens

Verwijderd

zeer zieke mod

wel orgineel

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

ehm, ik zie nie veel opp die foto's.........

Misschien zou je een lamp kunnen aan doen :P

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

hmm geen bios mode "boot without keyboard" ?
anders zal ik een oud delletje nemen als server,
meestal nog stiller ook en die snappen tenminste wel wat je wil ;)

Verwijderd

Volgens mij moet dit wel kunnen anders koop je een plastic doosje waar je hem in kan stoppen

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
nice pics... welke cam is dat.. ziet er goed uit

Verwijderd

Waarom schroef je dat keyboard printje niet IN je compaq vast.
Kabel tussen slotplaatje naar keyb. plug, zodat je kan lospluggen , en extern keyboard kan aansluiten.

BTW
Ik heb een keyboard printje in een 5.25 bay zitten. Aan voorkant zitten 5 toetsjes aangesloten , voor bediening MP3 player

Verwijderd

testserver, waar je het een en ander constant op installeert... waarom in godsnaam zo moeilijk..

zoals je al hebt kunnen lezen in de bios uitzetten.. of gewoon een keyboardje ernaast..

maargoed.. er zal vast wel een reden voor deze vraag zijn.. zelf vertrouw ik de boel niet in de huidige situatie..maar je moet het zelf weten.. ik zou het wat beter afplakken, per draad ook..voor de veiligheid..

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 09:20:
testserver, waar je het een en ander constant op installeert... waarom in godsnaam zo moeilijk..

zoals je al hebt kunnen lezen in de bios uitzetten.. of gewoon een keyboardje ernaast..

maargoed.. er zal vast wel een reden voor deze vraag zijn.. zelf vertrouw ik de boel niet in de huidige situatie..maar je moet het zelf weten.. ik zou het wat beter afplakken, per draad ook..voor de veiligheid..
Hallo ?! lees de topic eens door, JE KUNT NIET ALTIJD HET TOETSENBORD IN HET BIOS UITSCHAKELEN ! sorry hoor maar dis lekker snugger :/

De reden van die vraag heeft hij ook al uitgelegd, er is daar veel van hout hij wil geen brand.

Plz lees topic compleet door voordat je een reply geeft.

Hmmm papier lijkt me niet echt lekker.
Ik weet niet hoe warm zoeits word zal niet overdreven warm worden, dus op zich zou het ook wel weer goed kunnen.
Ducktape lijkt me wel goed of isolatiekit maar jah dan word dat wel een duur toetsenbordje ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Fed-Ex op 18-11-2002 12:04 . Reden: iets toegevoegd ]

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

Fed-Ex schreef op 18 november 2002 @ 12:00:
[...]

Hallo ?! lees de topic eens door, JE KUNT NIET ALTIJD HET TOETSENBORD IN HET BIOS UITSCHAKELEN ! sorry hoor maar dis lekker snugger :/

De reden van die vraag heeft hij ook al uitgelegd, er is daar veel van hout hij wil geen brand.

Plz lees topic compleet door voordat je een reply geeft.

Hmmm papier lijkt me niet echt lekker.
Ik weet niet hoe warm zoeits word zal niet overdreven warm worden, dus op zich zou het ook wel weer goed kunnen.
Ducktape lijkt me wel goed of isolatiekit maar jah dan word dat wel een duur toetsenbordje ;-)
sorry... |:( overheen gelezen dan.. terechte opmerking.. maargoed..

Ducktape lijkt mij ook het beste.. gewoon strak afplakken..en gaan met de banaan.

• Dibbuz
  • Laatst online: 10:32
Lijkt mij dat dat wel veilig is, die toetsenborden hebben maar weinig volt, mijn inverters zijn ook zo ingepakt en die hebben heel wat meer volts in huis... :)

Waar vui zit, zit geen glans!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lassen heeft ook weinig volt laatste keer dat ik dat deed werd het wel een beetje warm >:)

Maar serieus ... geen probleem denk ik

Iperf

Pagina: 1