Router en 2000 Advanced Server

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Hallo,
ik heb hierzo een Vigor 2200E. Nou heb ik laatst een machine ingericht met 2000 Advanced Server en zo een domein gemaakt.
Er zijn 5 pc's op de router aangesloten en 2 daarvan maken gebruik van het domein terwijl de rest in een werkgroep hangt.

Nou komt het volgende voor, als er word aangemeld op het domein kan je gewoon in de shares e.d. bladeren van het domein zoals het hoort. Maar als je bij netwerkverbindingen kijkt staat daar ook gewoon de werkgroep en kan je dus ook in de shares van mensen kijken die in de werkgroep hangen. Je kan ook gewoon bestanden heen en weer kopieren e.d.
Dit kan toch volgens mij helemaal niet? Volgens mij komt dit door de router, is er een manier om dit uit te zetten?

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Dit heeft nix met de router te maken. De share zullen wel zo zijn dat "Everyone" Full Control heeft. Everyone is niet iedereen in het domein of in de workgroup maar iedereen binnen het subnet.

Verwijderd

Zie hierboven

Sorry hoor, maar Advanced Server, een domein, en dan met zo'n opmerking omtrent de router?!

• Vincent17
Ik heb de rechten niet zo gezet dat Everyone Full Control heeft.

Maar ik bedacht me eigenlijk nu ook dat het niet met de router te maken heeft, want een kennis heeft hetzelfde "probleem" en die maakt gebruik van een hub.

Verwijderd

zucht..........

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Rechten staan standaard zo van een nieuwe share.

• Vincent17
hbongers schreef op 17 november 2002 @ 21:02:
Rechten staan standaard zo van een nieuwe share.
Ja dat weet ik, maar dat heb ik allemaal aangepast.

Verwijderd

TheJackal schreef op 17 November 2002 @ 20:26:
Ik heb de rechten niet zo gezet dat Everyone Full Control heeft.

Maar ik bedacht me eigenlijk nu ook dat het niet met de router te maken heeft, want een kennis heeft hetzelfde "probleem" en die maakt gebruik van een hub.
:O

Alle folders staan automatisch op Full Control dus daarom heb jij ook toegang als je er een share van maakt....
TheJackal schreef op 18 november 2002 @ 08:58:
[...]

Ja dat weet ik, maar dat heb ik allemaal aangepast.
Als je ze hebt aangepast. Hebbie Evryone weggegooid.. :D

Dan kan de lokale gebruiker er namelijk ook niet meer in :) Vanuit een domein kan je namelijk altijd een werkgroep benaderen en dus zo ook een share in die werkgroep. Het enige dat wel speelt is als gebruikers uit een werkgroep een share willen benaderen in het domein.

• Vincent17
Ik heb inderdaad everyone weggegooid en dan andere users erin gezet. Namelijk mijn eigen pc, die van me broertje en het administrator account zodat de server er zelf ook nog in kan.
Het is dus niet raar dat je vanaf een domein ook nog de werkgroep kan benaderen. Mooi, want ik dacht dat dat niet kon. Maar als je alleen in de werkgroep hangt kan je dus ook nog in het domein kijken en volgens mij moet dat niet kunnen.
Pagina: 1