[Mandrake9/0] krijg na goede install alleen een console.

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 22:36
Ben een totale n00b op Linux gebied dus doe een beetje lief :P

anyway. Ik net vrolijk Mandrake 9.0 installeren, gaat allemaal lekker enzo, na installatie ook gelijk KDE3, ziet er allemaal leuk uit enzo.

Toen ben ik es gaan kijken of het me lukte om nvidia drivers te installen. Ging niet echt goed maar het draaide nog.

Daarna wilde ik rebooten omdat ik vond dat het wel erg traag liep (min. 20 sec. wachten voordat konqueren was geladen, ligt aan de vele services die Mandrake installeert heb ik net gelezen, klopt dat?).

Nu als ik hem wil starten geeft ie alleen maar een console (dus zwarte achtergrond, witte letters waar in ie vraagt om m'n user + pass). Ik krijg dus geen GUI meer.

Hoe kan dit, en kan ik iets van een hersteller oid aanroepen of moet ik uhm gewoon ff opnieuw erop zetten?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad met mandrake 9.0.

Je hebt dan verkeerde settings en daardoor wil de x-server niet starten.

Bij mij kan ik de x-server alleen maar starten als ik als videokaart de fbdev (zoiets) uitkies.
Kies ik een generic gf4 dan kan de x-server weer niet opstarten.

Je kunt dit tijdens de install eerst uittesten voordat je deze nieuwe settings definitief insteld.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

inloggen, en dan startx, dan kom je weer in je GUI (tenminste als er niks verklooit is )
Waarom die nou zo opstart, tja.....

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Phydomir
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:54:
Ik heb dat probleem ook gehad met mandrake 9.0.

Je hebt dan verkeerde settings en daardoor wil de x-server niet starten.

Bij mij kan ik de x-server alleen maar starten als ik als videokaart de fbdev (zoiets) uitkies.
Kies ik een generic gf4 dan kan de x-server weer niet opstarten.

Je kunt dit tijdens de install eerst uittesten voordat je deze nieuwe settings definitief insteld.
hmmz, volgens mij heb ik dat tijdens de installatie nergens gezien. Hij liep gewoon door, dus ik nam aan dat het goed was. Maar inprinciepe had ik dus de 1e keer toen ie wel goed opstarte de kaart anders dan een generic gf4 moeten instellen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Je kan nu gewoon booten van cd, dan upgrade/expert (zoiets) kiezen, dan staat er links in het midden ong. iets van videokaart instellen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Phydomir
mikenl schreef op 17 november 2002 @ 19:54:
inloggen, en dan startx, dan kom je weer in je GUI (tenminste als er niks verklooit is )
Waarom die nou zo opstart, tja.....
dah werk niet, krijg ik een lap tekst met een error (weet zo niet welke error.)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Die error moet je dan even bekijken en hier (letterlijk) posten. Ik gok dat je kernel-driver niet geladen kan worden en dat je XFree86 daarom niet kan starten :). Indien dat het geval is, kun je je vraag nogmaals stellen in het grote nVidia-topic. Zo niet, dan kun je hier rustig doorgaan :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

probeer als je installeert eens als 'expert' te installeren. Volgens mij pakt tie anders allemaal standaard instellingen, en die schijnen dus niet te werken :)

je krijgt dan iig inderdaat dat menutje waar ureal het over had.

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Aangezien je de drivers wel draaiende gekregen hebt denk ik dat odysseus gelijk heeft. Waarschijnlijk kan de module loader de nvidia module niet vinden Check even het Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Als X nog wel werkt, door in te loggen en startx/kde2/kde3 in te typen, moet je het runlevel aanpassen in /etc/inittab. Daar staat een regel ......initdefault met daarvoor het cijfer 3 (waarschijnlijk). Maak daar een 5 van en start de computer opnieuw; je zult nu een grafisch login scherm te zien krijgen.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Adonias

Oe! Buttons :9

[flauw]
wat is het probleem nou? Ik werk al tijden met plezier met console
[flauw]

Verwijderd

Maar wat is een console zonder achtergrond nou he :b

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:09:
Maar wat is een console zonder achtergrond nou he :b
:? consoles hebben geen achtergrond

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Phydomir
hmmz, heb uhm ff als expert geinstalleerd en nu doet ie het wel goed.

Alleen ligt chello een beetje te kloten dus kan niet goed de rest ontdekken (tis nml. een stukkie makkelijker om dat te doen vanauit Linux dan steeds heen en weer te gaan :P )

• Phydomir
Nog ff snel een klein vraagje.

Waar zet MDK de files neer van progiies die je installeerd.

Ik heb nu bv Kmerlin erop gezet, maar nu moet ik ALT+F2 drukken, Kmerlin intypen en dan starten. Maar ik wil op m'n beraublad een snelkoppeling plaatsen, alleen kan ik nergens de Kmerlin files vinden.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

/users/...... nog wat :P

Weet het niet uit het hoofd (noob)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb dus ook sinds een paar dagen Mandrake 9.0 draaien met nvidia drivers...Draaide allemaal prima tot gisteren, na een reboot wilde X opeens ook niet meer starten...Aan de log file te zien ging er idd iets mis bij het laden van de nvidia driver...driver opnieuw gecompileerd, opnieuwd toegevoegd met insmod, oude video driver weer geprobeerd, maar niets hielp. Op een gegeven moment de hele computer maar uit gezet en even een uurtje met rust gelaten (en zelf even afgekoeld... >:) ) en daarna deed ie het dus gewoon weer....raar maar waar :? ... Ik weet dus nog steeds niet wat er nou mis ging en hou het nou opgelost is... :(

Verwijderd

Je kan met (op de commandline)
which <progje>
zien waar het terecht is gekomen.

In principe moeten alle progjes ergens in je PATH terechtkomen, je PATH kan je zien door:
echo $PATH
te doen.

Hondass50, raar... heb je 'm overgeklokt?

Voor problemen met X, kijk in de logfile:
/var/log/XFree86.0.log
(of zoiets, met een
ls -lrt /var/log
kom je er wel achter welke je moet hebben, staat ergens onderaan.)

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Als je een snelkoppeling wilt kun je ook gewoon kmerlin opgeven, zonder expliciet pad. Aangezien je 'm op de console wel kunt starten zonder pad staat hij ergens in je $PATH en zou dat dus moeten werken.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Pagina: 1