WC chipset dood.. Erg?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb dus 3 blokjes, GPU/CPU/chipset, nu is vandaag mn chipset blok gaan lekken, kep em uit de waterroulatie gehaald, hij zit er nu gewoon op.

Moet de chipset gekoeld worden, of is alleen het blok erop al voldoende? anders toch maar weer ff wat nieuws bouwen...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

je chipset helemaal zonder koeling lijkt me niet goed, moeten op zijn minst koelblok opzitten.

Verwijderd

nou dat ligt er aan.. heb je hem overgeclocked?
als dat zo is dan word hij dus al een stuk warmer he.
maar ik zou zeggen zorg dat je het blokje weer dicht en hem er gewoon weer tussen zet.
:) :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11
redelijk koelblok is wel aan te raden ja :)

Ding kan wel passief gekoeld worden vaak, heeft mijn S2466n-4M ook, maar dan moet er wel redelijk koelblok op zitten met veel oppervlakte

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
tja, voel eens hoe warm ie word zo... sommige kunnen het passief af alleen de vraag is hoe goed koelt je waterkoeler als ie slechts als passieve koeler werkt?

ik denk dat het erg erg warm word, instabiel systeem word en je beter ff een luchtchipserkoeler erop kunt zeggen. Maar eerst maar eens gewoon voelen.

Je titel suggereerd wel dat je chipser is overleden...maar alleen het blok dus..? kun je je blok niet maken en dan weer waterkoelen?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:17

MRic3

Of praat ik weer poep?

mijn chipset doet het zonder actieve koeling ... nooit geen probleem gehad, zelf niet bij het OC'n

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
ik heb dus geprobeerd het blok te maken (alleen et blok is dus kapot), maar zit een scheur in de zijkant waar de aansluiting wordt ingedraaid. Secondelijm hield 5 mins, siliconenkit net uurtje.

Het is MSI k7t266pro2 bord, zat zo'n simpel passief blokje op. Nu zo'n heel blok, zou de winter door moeten kom (tis koud hier :S). En anders, wordt et volgend jaar weer casemodden. Thx voor de info.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Probeer eens bison metaal om dat lek te dichten.

Wel eerst even schuren en ontvetten anders laat het nogal snel los :D

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
koper? ->solderen

Verwijderd

Bij halford ofzo hebben ze een spulletje dat kleine gaatjes in je koelsysteem fixt. Wellicht werkt dat prima voor je blokje.

Niet elke northbridge heeft veel koeling nodig, hangt af van het type, belasting omgevingstemp etc etc etc

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

ik zou hem gewoon dicht-solderen :7

Still King

• golfdiesel
  • Laatst online: 16-02 21:33
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 00:19:
Bij halford ofzo hebben ze een spulletje dat kleine gaatjes in je koelsysteem fixt. Wellicht werkt dat prima voor je blokje.
Denk het niet, dat spul moet *warm* worden om te stollen. Je moet het niet voor niets bij een warme motor in het koelsysteem doen en dan ook een kwartier de motor laten draaien... En het werkt alleen bij hele kleine scheurtjes en gaatjes. Ik had bij m'n auto een mini scheurtje in de kachel radiator en dat kon niet gedicht worden met dat spul terwijl je het scheurtje met het blote ook niet kon zien...

Remco

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

golfdiesel schreef op 18 November 2002 @ 09:39:
[...]

Denk het niet, dat spul moet *warm* worden om te stollen. Je moet het niet voor niets bij een warme motor in het koelsysteem doen en dan ook een kwartier de motor laten draaien... En het werkt alleen bij hele kleine scheurtjes en gaatjes. Ik had bij m'n auto een mini scheurtje in de kachel radiator en dat kon niet gedicht worden met dat spul terwijl je het scheurtje met het blote ook niet kon zien...

Remco
Zo moeilijk is dat verwarmen toch niet?
In plaats van in de computer doe je hem aan de warme kraan, 2 slangen, 1 naar de kraan en 1 naar het afvoerputje.

Maar als dat reparatiespul in het water moet heb je toch een probleem.
Een emmer heet water is in een kwartiertje wel afgekoeld. (rondpompen met de waterpomp van je systeem)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

gewoon rondpompen dan met de waterkraan zoals al gezegd is en dan de brander erop houden (zal ook wel helpen denk ik) maar toch zal ik hem gaan solderen.
ben je meteen overal vanaf. :)

Still King

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
das juist et probleem, tis een aqua-computer blok, kenners weten dat et half koper,bovenkant plexi glas is (1cm dik ofzo). Nu draait ie netjes met alleen et blok erop, probleem komt eerder wanneer et weer warmer gaat worden :S

• bobo1on1
Bison heeft ook mooie doorzichtige epoxy die zeer sterk is hoor, werkt goed :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
epoxy ja

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

locktide(hoe je het ook schrijft) gebruiken ??

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
of epoxy ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

ik zou het gewoon dichtsolderen, zo moeizaam zal dat niet gaan, en dat houdt het best.

• bobo1on1
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:51:
ik zou het gewoon dichtsolderen, zo moeizaam zal dat niet gaan, en dat houdt het best.
Ga jij lekker plexiglas solderen :Y)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Of Chloroform gebruiken om het in elkaar te smelten

iStockphoto

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-01 22:33
KarreMania schreef op 17 november 2002 @ 19:44:
Ik heb dus 3 blokjes, GPU/CPU/chipset, nu is vandaag mn chipset blok gaan lekken, kep em uit de waterroulatie gehaald, hij zit er nu gewoon op.

Moet de chipset gekoeld worden, of is alleen het blok erop al voldoende? anders toch maar weer ff wat nieuws bouwen...
Hmmz heb hierzo een AK-73 Pro (A). Had mijn (luchtgekoelde) heatsinkje er af(zat vast geplakt), om em schoon te maken. Daarna bleek ik dus niet meer van dat 'dubbelzijdige' plakband te hebben. Northbridge werkt nog steeds perfect, zonder heatsink zonder koeler. Als ik mijn vinger op me Northbridge zet dan wordt het wel lekker warm, maar brand niet me vingers er aan.
Denk wel dat het kan, maar ligt er aan wat je doet, en wat voor je pc je hebt.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 18 November 2002 @ 20:14:
[...]

Ga jij lekker plexiglas solderen :Y)
oeps over die post heen gelezen :| sorry.
maareh, plexi solderen kan toch ook, met aceton welteverstaan. je kunt plexi in aceton oplossen zodat je een plakkerig goedje krijgt, het hiermee dichtsmeren en laten drogen, dan zijn de delen waar de scheur door loopt weer verbonden door "nieuw" plexi.

Verwijderd

Ik heb een soort lijm bij een auto-onderdelen handelaar gehaald, die werkt tot 2500PSi volgens de verpakking. Het is als het hard is dan ook net glas, kei en kei hard. Ik heb er al diverse dingen mee gelijmd, en zelf 2 strookjes staal kreeg ik niet meer van elkaar. Er staat iets als clear weld epoxy system op, en kost ongeveer 4,5 euro. Er zijn verschllende typen, maar deze werkt bijna overal op.
Werkt ook perfect bij lekke radiators.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
thx for de ideetjes, denk dat toch iets van lijm moet gaan worden, hele block maar uitmekaar halen.
probleem is, de scheur loopt dus ook over de rubbere ring die tussen het koper en plexiglas zit, buitenkant is al dicht, maar komt dus via de binnenkant van de aansluiting, over de rubbere ring tussen het gedeelte buiten de rubbere ring (ok.. laat je fantasy vrije loop, komt het toch aardig in beeld).

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
niet moeilijk doen
gewoon een of ender oud koelblokje erop,dat werkt iig prima

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1