pc start helemaal niet op

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
De computer van een vriend van me wilde niet meer opstarten en dus heb ik geprobeerd em weer aan de praat te krijgen.. tevergeefs :(

Er komt sowieso geen beeld op de monitor en komt dus niet eens tot t bios.. t systeem bestaat ruwweg uit de volgende onderdelen:

Asus mobo (type nr weet ik zo niet helaas, maar iig 1 zonder foutmelding in de vorm van piepjes of leds)
P3 - 600 (133 MHz fsb)
Nvidia tnt2 m64 met tv-out
1x64 mb sdram en 1 x 256 mb
Soundblaster Live
Maxtor 20 Gb 5400 rpm
Philips cd brander
Lite-on cd-rom

Ik heb de volgende dingen geprobeerd om te achterhalen wat t probleem is:

- Uiteraard alles goed aangedrukt en gekeken of er geen kabels loszaten / kabelbreuk was
- Geheugen modules 1 voor 1 er in
- Videokaart omgewisseld met een nvidia tnt 1 agp en een of ander oud pci kaartje
- Processor omgewisseld met een p2-350

Dit alles heeft niet geholpen helaas :(

voeding is iig in orde en ook de fans die op t mobo zitten aangesloten draaien.. ook zie ik met opstarten dat de 3 ledjes op t toetsenbord even aangaan (wat normaal gesproken dus ook zo is)

Kan ik nu met zekerheid zeggen dat het moederbord is overleden?!
Kep namelijk geen zin om em weg te brengen en dat ze bij een bedrijf tot dezelfde conclusie komen en dus t mobo vervangen, wat ik zelf ook goed kan en me dus wat geld bespaart :)

bvd

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

ja das kut
Modbreak
Omdat dit niet de 1e keer is dat je zo'n overbodige/nutteloze/puberale flame neerzet krijg je bij deze een Officiële Waarschuwing. Hou je mailbox in de gaten.

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 17-11-2002 22:33 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Reset je BIOS eens eventjes.

You can't have everything. Where would you put it?

• Sappie

Sappie

Topicstarter
goed id.. kan t helaas pas morgen proberen.. pc is niet van mezelf en staat dus ook niet hier

Specs | Audioscrobbler

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
jij moet hem toch repareren duzz waarom haal je hem niet in huis :D ken je hem nog ff als brakke voetbal proberen :P

PS: moet je naar de hcc gaan hebben ze een hutje voor testen mischien willen ze je mobo ook wel ff proberen...

Even niets...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

alles draait op je Mobo....toetsenbord gaat knipperen....geen geluidjes van je Bios....ik zou zeggen,probeer eens te onderzoeken of de monitor niet kapot is.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

probeer eens op Insert te drukken tijdens het opstarten, was bij mij ook het geval (had bijna hetzelfde probleem). Toen ik een paar keer op Insert drukte floepte de monitor aan :)

Verwijderd

als resetten niet lukt mot je een keer de proc & het batterijtje eruit halen en ff wachten (10-15mins)...

Bij mij werkte resetten de vorige keer ook niet, maar na het eruit halen van batterijtje & proc ws ie weer helemaal de oude!

• Sappie

Sappie

Topicstarter
ff kickje.. er zat geen cmos reset jumper op het mobo.. dus heb ik de cmos batterij dr ff in / uit gehad.. nix geholpen helaas :(

Even wat meer over het mobo... tis een Asus P3-V4X en nadat we eindelijk de handleiding hadden gevonden konden we er in vinden dat het mobo WEL fout-'piepjes' moet geven indien 1 van de essentiele onderdelen (geheugen / videokaart) niet mocht werken.

Arno: Zonder monitor zou ie iig wel door moeten starten.. dus het lijkt me vrij duidelijk dat er nix mis is met de monitor :)

Unreal: Over dat op insert drukken tijdens het opstarten.. Bij mn eigen mobo omzeil je daarmee de check of ie kijkt of de fan van de cpu koeler wel draai.. lijkt me niet dat dat iets helpt.

Ik ben er nu ongeveer zeker van dat het moederbord is overleden.. Wat is een goede vervanger (als die p3 mobo's nog te koop zijn) van een ASUS P3-V4X?

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Kan de bios niet gewist zijn door statische elektrische schok ?!?!?!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

http://flickr.com/photos/itommy/

• Sappie

Sappie

Topicstarter

Specs | Audioscrobbler

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 15:26
is het niet de processor of 1 van de geheugen modules?

• Sappie

Sappie

Topicstarter
stunn0r schreef op 19 november 2002 @ 21:44:
is het niet de processor of 1 van de geheugen modules?
Heb ik al uitgesloten zoals je kan lezen in de openingspost :)

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1