De computer van een vriend van me wilde niet meer opstarten en dus heb ik geprobeerd em weer aan de praat te krijgen.. tevergeefs 
Er komt sowieso geen beeld op de monitor en komt dus niet eens tot t bios.. t systeem bestaat ruwweg uit de volgende onderdelen:
Asus mobo (type nr weet ik zo niet helaas, maar iig 1 zonder foutmelding in de vorm van piepjes of leds)
P3 - 600 (133 MHz fsb)
Nvidia tnt2 m64 met tv-out
1x64 mb sdram en 1 x 256 mb
Soundblaster Live
Maxtor 20 Gb 5400 rpm
Philips cd brander
Lite-on cd-rom
Ik heb de volgende dingen geprobeerd om te achterhalen wat t probleem is:
- Uiteraard alles goed aangedrukt en gekeken of er geen kabels loszaten / kabelbreuk was
- Geheugen modules 1 voor 1 er in
- Videokaart omgewisseld met een nvidia tnt 1 agp en een of ander oud pci kaartje
- Processor omgewisseld met een p2-350
Dit alles heeft niet geholpen helaas
voeding is iig in orde en ook de fans die op t mobo zitten aangesloten draaien.. ook zie ik met opstarten dat de 3 ledjes op t toetsenbord even aangaan (wat normaal gesproken dus ook zo is)
Kan ik nu met zekerheid zeggen dat het moederbord is overleden?!
Kep namelijk geen zin om em weg te brengen en dat ze bij een bedrijf tot dezelfde conclusie komen en dus t mobo vervangen, wat ik zelf ook goed kan en me dus wat geld bespaart
bvd
Er komt sowieso geen beeld op de monitor en komt dus niet eens tot t bios.. t systeem bestaat ruwweg uit de volgende onderdelen:
Asus mobo (type nr weet ik zo niet helaas, maar iig 1 zonder foutmelding in de vorm van piepjes of leds)
P3 - 600 (133 MHz fsb)
Nvidia tnt2 m64 met tv-out
1x64 mb sdram en 1 x 256 mb
Soundblaster Live
Maxtor 20 Gb 5400 rpm
Philips cd brander
Lite-on cd-rom
Ik heb de volgende dingen geprobeerd om te achterhalen wat t probleem is:
- Uiteraard alles goed aangedrukt en gekeken of er geen kabels loszaten / kabelbreuk was
- Geheugen modules 1 voor 1 er in
- Videokaart omgewisseld met een nvidia tnt 1 agp en een of ander oud pci kaartje
- Processor omgewisseld met een p2-350
Dit alles heeft niet geholpen helaas
voeding is iig in orde en ook de fans die op t mobo zitten aangesloten draaien.. ook zie ik met opstarten dat de 3 ledjes op t toetsenbord even aangaan (wat normaal gesproken dus ook zo is)
Kan ik nu met zekerheid zeggen dat het moederbord is overleden?!
Kep namelijk geen zin om em weg te brengen en dat ze bij een bedrijf tot dezelfde conclusie komen en dus t mobo vervangen, wat ik zelf ook goed kan en me dus wat geld bespaart
bvd