Toon posts:

[Chello] Nieuwe kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit zo.. ik heb nu al bijna 3 jaar chello, internetten gaat vrij goed verder.
Enigste probleem is dat ik met veel packetloss te kampen heb, zeg 10 a 15 %
Hierdoor gaat online gamen zwaar brak.
Dit heb ik alleen laat in de middag en 's avonds, juist.. dan zit iedereen erop.
Ik heb nu dus een Lan City modem (oude A2000 gebied nog) de packetloss ligt niet aan de modem.. maar het ligt volgens mij meer aan het netwerk.. waar de Lan City kabelmodem op zit, even voor de duidelijkheid het chello netwerk dus.
Vrienden van me hebben ook chello, maar die hebben dan zo een motorola kabelmodem.
Die hebben gewoon 0 % packetloss.. zoals het hoort.
Ik wil zelf ook een motorola kabelmodem.. omdat die gewoon veel stabieler is blijkbaar.
De Motorola zit ook op een heel ander netwerk dan de lan city.. gebruikt ook heel andere dhcp server enz enz..
Maar goed, ik heb chello al gebeld.. ik word dan doorverbonden naar een zogeheete "2e lijn" > wachttijd 45 minuten, schiet niet op dus.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een motorola kabelmodem te bemachtigen op grond van bovenstaande redenen.
Misschien dat iemand nog andere tips heeft ? maar volgens mij moet een nieuw kabelmodem op een nieuw netwerk.. mijn probleem oplossen.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

bij mij (@home)
had nergens last van alles ging prima :)
kreeg een telefoontje > "meneer, we willen graag een afspraak maken om bij u een nieuwe kabel modem te installeren"
ik> ok, kom maar op die of die dag :)
hij> prima :)

ik had ook een oude modem com21 als ik me niet vergis..
en nu een nieuwe modem :)
(ff naam kwijt van merk)

na installatie bleef snelheid stabieler

hoe dit jouw helpt?
niet :P

maar je kun zeggen dat je problemen hebt met je verbinding op een sociale manier.. en vragen of ze er iets tegen kunnen doen.. en probeer ook dat van je vrienden ertussen te proppen..

en vragen of er zoiets kan gebeuren
tel. kosten moet je maar mee leven :(

gewoon eerlijk zijn en sociaal praten
als het niet helpt.. jammer
maar als je echt een oude modem hebt dan hadden ze dat allang moeten ruilen imo..

Imperfectionist.

Verwijderd

heb ook een packet loss probleem gehad ongeveer een jaar geleden!

De modem was daarvan niet het probleem! (heb terayon(oid) modem)
bij mij lag het puur aan het chello netwerk.

Effe gebeld! hebben ze me 24 uur gepinged daaro (pingsessie)
Daaruit is gebleken dat het inderdaad niet goed zat.
Ze zouden een monteur langssturen.

Goed, monteur langsgekomen. heeft wat aan een kastje aan de overkant van de straat gefrutseld en voila!

Problem solved.

Oftewel: Bellen met chello!
probeer het overdag dan valt de wachttijd vaak reuze mee!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 20:03:
heb ook een packet loss probleem gehad ongeveer een jaar geleden!

De modem was daarvan niet het probleem! (heb terayon(oid) modem)
bij mij lag het puur aan het chello netwerk.

Effe gebeld! hebben ze me 24 uur gepinged daaro (pingsessie)
Daaruit is gebleken dat het inderdaad niet goed zat.
Ze zouden een monteur langssturen.

Goed, monteur langsgekomen. heeft wat aan een kastje aan de overkant van de straat gefrutseld en voila!

Problem solved.

Oftewel: Bellen met chello!
probeer het overdag dan valt de wachttijd vaak reuze mee!
Alleen heb ik 's nachts en 's ochtends nooit last van packetloss.. kan het dan nog steeds aan het kastje aan de overkant van de straat liggen?

Verwijderd

jawel hoor!

Zover ik me t kan herinneren viel het bij mij snachts en sochtends ook wel mee,

maar ja, de meeste mensen slapen snachts. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:09:
jawel hoor!

Zover ik me t kan herinneren viel het bij mij snachts en sochtends ook wel mee,

maar ja, de meeste mensen slapen snachts. :)
Weet je misschien hoe lang het ongeveer duurt voordat ze langs komen.. ik wil misschien adsl nemen (die actie loopt tot 30 november 8)7) 250 euro goedkoper dus... maar als ze het oplossen.. dan hou ik chello gewoon.. maar moet wel snel gebeuren iig.

Verwijderd

Ik heb ook chello en sinds een jaartje een terayon modem. Ik had via vrienden gehoord dat die sneller waren dus gewoon opgebeld en gezegd dat ik veel packet loss had en dat was voor hun reden genoeg om een nieuw modem te plaatsen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
nadeel van die motorola modems is dat ze dynamisch ip hebben, en op den duur wordt lancity weer sneller omdat meer en meer mensen overstappen naar het motorola netwerk :P

maar als je met alle geweld een motorola wil> mol je lancity, zeg dat ie gejat is bij een inbraak of iets anders er worden nl. geen nieuwe lancity modems meer versterkt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1