Toon posts:

heb verkeerd mijn bios geflasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hem ne asus A7V333 met nen 1800+ amd xp pros.

t probleem is t volgende ik dacht mijne bios te flashen met den 1014 (vorige was 1004).:( Het inladen van de niewe bios lukte maar bij het volgende deel waar hij vraagt in drie delen voor een update van: main bios area, boot block area en nog iets maar da weet ik nie zo goe meer. Volgen handleiding moest je daar telkens yes op antwoorden maar ik kreeg drie keer een bericht dat da niet lukte. :'(
Van dan is het gedaan met pc hij start gewoon niet meer op. Heb onder tussen wel wat gesurft met de pc da ik van een makker kan gebruiken en er is een site waar ge une bios schip weer kunt programmeren. (www.flashbios.org) zijn er nog ander oplossingen of is dit de goede. Heb ook nog iets gelezen van hotflash, is dit te vertrouwen??
graag enkele repys please thanks ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
staat er niet iets in je boekje hierover? meestal kun je bij een verneukte bios de pc nog wel opstarten om je bios van diskette te flashen. kan dit niet met een toetsencombinatie ofzo?

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
...stom bezig...

• Palmboom
  • Laatst online: 26-05 13:47
Palmboom schreef op 17 November 2002 @ 19:46:
vaak moet je dan de bios .ROM file een speciale naam geven en op een flop zetten. Als dat niet lukt kun je voorzichtig hotflashen. Werkt alleen als je iemand kent met hetzelfde moederbord die mee wil werken:
- pc 1 (rotte bios) openmaken en voorzichtig de BIOS chip eruit wippen (plat schroevedraaiertje)
- pc 2 opstarten met een opstartdiskette met het goede flash programma en de flahstool
- heel voorzichtig terwijl je pc 2 aan laat staan het bios chippie eruit wippen
- rotte bios van PC1 erin stoppen (oppassen dat je geen pootjes verbuigt!)
- flashtool opstarten en rotte bios flashen met goede bios

nu heb je 2 opties waarvan optie 1 mijn voorkeur heeft (minste risico):
- bios uit pc2 voorzichtig in pc1 stoppen. PC1 werkt weer. PC2 ook nog steeds. einde verhaal.

of optie 2
- bios 1 weer uit PC 2 halen en terug stoppen in PC 1
- bios uit PC2 weer terug stoppen in PC2.

ik heb het zojuist nog succesvol uitgevoerd met een K75SA. amd bordje. Deze bios chip was kapot (pootje kapot vanwege BIOS scheef eruit trekken. heb de hele tijd met een halve paperclip er tussen gewerkt om contact te maken. het gaat mis als je niet voorzichtig bent:)). Eindelijk iemand met een oud kapot moederbordje gevonden (Pentium2 bord!) en de bios van dit bordje door middel van een hotflash omgetoverd in een K7S5A bios :) werkt prima nu.
edit : ROM veranderd in 'BIOS'. Volgens mij heet dit soort geheugen geen ROM vanwege ReadOnlyMemory :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op de site van ASUS het loadprogramma voor je bios downloaden en op een bootable diskette zetten conform de altijd bijgaande handleiding.

Op deze diskette ook het bin file van de betreffende bios zetten en dan is het een kwestie van een boot en opnieuw flashen. Omdat het de eerste keer niet lukte zou ik ook de laatste biosversie even opnieuw downloaden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
probleem is da hij niet meer opstart en zoekt naar mijn a: drive
dus oplossing van boot disk gaat niet door. Dus best die ne schip opsturen naar flashbios.org.
thanks any way

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

elfatso.......als je nog eens een keer gaat flashen en je vertrouwd het niet,zet dan nooit de PC uit en check dan eerst de search alhier om te kijken hoe verder te handelen,maar nooit uitzetten of rebooten die handel.....ik spreek uit ervaring..jij nu intussen ook.

Maar probeer eens ff te kijken of het stiekem wel is gelukt en doe eens je kast van je PC open en kijk of er ergens een jumper ofzo zit.

Ik weet niet...misschien is je Mobo wel met jumpermode...jumperfree ofzo.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
arno heb juist die mannen van flashbios.org gemaild. Ik zal eerst zien wa zij zeggen.

_/-\o_

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik heb ook de Asus A7V333 met momenteel BIOS 1015 erop (kan al weer een nieuwe zijn...Asus brengt aardig vaak een nieuw BIOS uit voor de A7V333).

Als je nou in de buurt woont...zou je ook kunnen langs komen voor een hotflash. Is goedkoper dan je BIOS opnieuw laten programmeren door flashbios.org. (Omg. Groningen).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 20:33:
probleem is da hij niet meer opstart en zoekt naar mijn a: drive
dus oplossing van boot disk gaat niet door.
Oh, je merkt floppydisk activiteit? Dan is de BootBlock in werking getreden en kun je makkelijk de BIOS opnieuw flashen met een speciale opstartflop..
[search=bootblock]
zoeken naar 'bootblock' met Externe omega search

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik denk dat ie bedoelt niet meer opstart EN niet meer zoekt naar de a drive... maar das mijn interpretatie.....

Dat wordt hotflashen jah.. Je kan naar een computerzaak gaan met een TD en vragen of ze het voor je willen doen.. (aardig kijken)

UNOX: The worst operating system

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Zo zou je het idd ook kunnen interpreteren.. Ach, we wachten wel af wat hij zegt :)

Verwijderd

of naar een winkel brengen om daar je bios te laten flashen. Heb ik ook een keer moeten doen met die asus bord koste me 20 euro voor opnieuw flashen maar het deed het daarna wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag ondekt da ze bij ons op het werk ook eeprom ships kunnen programmeren dus zal ik daar ook eerst eens langs gaan om te zie of ze er iets kunnen aan doen.
Dus met wat geluk kost het me niets. ;)
Laten we hopen.
Maar toch bedankt voor jullie replys.

ps: ik kan niet meer booten van op a: drive dus de oplossingen met boot disk lukken niet.

Verwijderd

Topicstarter
heb nog ff een vraagje weet er iemand welk type van eprom ship er op een a7v333 asus mobo zit? 8)7

thnks.

Verwijderd

effe Googlen...
http://www.a7vtroubleshooting.com/articles/rd1/ vboor tips....
meuktracker: Asus A7V333 1013.003 Beta
en verder zoeken
http://www.google.nl/sear...+&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=
Lees hier niets over, had je dit al gedaan....?
PS: bios upgraden=100% zeker anders "not done"... Helaas zie je aan de vraagstelling dat in 99/100 keer dit niet gedaan is. Pech kun je hebben, maar vaak is het IMHO niet echt "handig".....

Verwijderd

Topicstarter
thnks andre
daar had ik veel aan :*)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Op de site van MSI staat een noodprocedure omschreven, misschien dat deze ook op asus moederborden werkt.. Dat moet werken als die bij het aanzetten naar je floppydrive zoekt..

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Boullie

Da Bulster

Eerst bios resetten dan bios flashen en weer resetten en dan op factory defaults zetten dan doet hij het als het goed is.

Boullie

Pagina: 1