Ik ben bezig om een site te maken voor m'n school. Verplicht omdat ik een blok niet heb gehaald maar nu ben ik op een probleem gestuit.
Hier kun je terrecht om m'n site te bekijken:
home.wanadoo.nl/mvdeng
Ik heb m'n site verdeeld in drieën doormiddel van frames:

Frame 2 heb ik weer verdeeld in tweeën:
In frame A komt de titel van m'n pagina en Frame B de inhoud, etc.
Nu hier mijn probleem. In frame 1 heb ik een heel mooi menuutje staan. Gevonden op een site maar dat ter zijde. Alleen de links die in dat menuutje staan wil ik doorverwijzen naar frame b alleen lukt me dat niet. M'n frames heb ik al benoemd. Ik weet dat je het atribuut target daarvoor kunt gebruiken maar dat lukt niet in dat menu.
Hier een deel van dat menuutje, als voorbeeld neem ik de inleiding:
Nu gaat het om de tweede regel. Wanneer ik daar in voer:
dan laad in alle keren dat menu niet en krijg ik rechts onder in beeld een icoontje te zien dat er iets fout is gegaan.
weet iemand hoe ik die code moet veranderen zodat alle links worden doorverwezen naar Frame B in Frame 2?
Hier kun je terrecht om m'n site te bekijken:
home.wanadoo.nl/mvdeng
Ik heb m'n site verdeeld in drieën doormiddel van frames:

Frame 2 heb ik weer verdeeld in tweeën:
In frame A komt de titel van m'n pagina en Frame B de inhoud, etc.
Nu hier mijn probleem. In frame 1 heb ik een heel mooi menuutje staan. Gevonden op een site maar dat ter zijde. Alleen de links die in dat menuutje staan wil ik doorverwijzen naar frame b alleen lukt me dat niet. M'n frames heb ik al benoemd. Ik weet dat je het atribuut target daarvoor kunt gebruiken maar dat lukt niet in dat menu.
Hier een deel van dat menuutje, als voorbeeld neem ik de inleiding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| startMenu("Menu", "M E N U") addItem("Inleding", "/mvdeng/inleiding.html", ""); addItem("Omgevingsonderwijs", "locatie", ""); addItem("Inhoud", "locatie", ""); addItem("Werkvormen", "locatie", ""); addItem("Toepassing", "locatie", ""); addItem("Home page", "locatie", ""); addHdr("Lessen"); addItem("Verkeer", "locatie", ""); addItem("Aardrijkskunde", "locatie", ""); addItem("Biologie", "locatie", ""); addItem("Natuurkunde", "locatie", ""); addItem("Rekenen", "locatie", ""); addHdr("Kids"); addItem("Leerling site", "locatie", ""); endMenu() |
Nu gaat het om de tweede regel. Wanneer ik daar in voer:
code:
1
2
3
4
5
| addItem("Inleding", "/mvdeng/inleiding.html" target="frameb", ""); of addItem("Inleding", "/mvdeng/inleiding.html" target="frame2", ""); |
dan laad in alle keren dat menu niet en krijg ik rechts onder in beeld een icoontje te zien dat er iets fout is gegaan.
weet iemand hoe ik die code moet veranderen zodat alle links worden doorverwezen naar Frame B in Frame 2?