Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Dremel met slijpschijfjes of met frees?

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Als ik de topics hier een beetje doorlees gebruiken jullie allemaal slijpschijfjes om te modden. Nu wil ik ook mijn case gaan modden: logo, (chinese) tekens en window. Een dremel heb ik al namelijk de dremel 3950.

Maar hoe kun je deze dingen nu het beste maken, met een frees of met slijpschijfjes. Ik dacht zelf met een frees, je hebt dan zo'n opzet stukje
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Full/565kit.jpg
maar welke frees heb je dan nodig?

En hoe denken jullie er over is het makkelijker om te frezen of toch maar de slijpschijfjes?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Rechte stukken, of flauwe krommes adviseer ik een dremel met slijpschijfje..
Voor kronkelige bochtenwerk zou ik zo'n freesje o.i.d. pakken.. maakt niet uit als 't er niet voor bedoel is, vaak werkt 't toch wel.. ik gebruik voor bochtjes veel van die ronde "stenen" hulpdingetjes.. werkt wel aardig..

ps. als ie af is wel pics eej.. ;)

edit:

zo'n opzetstuk kan i.d.d. wel handig zijn.. Ik doe 't altijd los uit de pols..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Titel aangepast.

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die pic lijkt precies op het opzetstuk om de voegen van tussen stenen te halen :) Hey maar als het werkt waarom niet

Me, myself & I

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Thanks, is idd een stuk duidelijker zo. :)

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Bestiole schreef op 18 november 2002 @ 09:44:
Die pic lijkt precies op het opzetstuk om de voegen van tussen stenen te halen :) Hey maar als het werkt waarom niet
Het opzetstuk om voegen weg te halen staat in een hoek van 30 graden
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Full/568.jpg
Welke zou ik het best kunnen gebruiken?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ow trouwens, mijn broertje heeft een nog ander opzetstuk, dat eruit ziet als een echte bovenfrees (dus die ook op en neer kan, en met twee handvaten enzo). Wat ik daarvan gezien heb is dat je mooi kan graveren (juiste diepte, en dus overal even breed), maar dat het soms lastig is om niet uit te schieten/juiste richting te houden.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Met een frees lijkt het me makkelijker om een window uit je kast te halen. Je hoeft alleen maar de lijntjes te volgen, rechthouden hoeft niet (daar is dat opzetstuk toch voor). Laat wel het gereedschap het werk voor je doen, anders wordt het misschien niet zo mooi.

En als je een goed freesje hebt hoef je ook niet steeds nieuwe te kopen. Slijpschijfjes verspreiden glasvezels en da's schadelijk bij inademing, frezen heeft dus een aantal voordelen.

Denk dat ik voor mijn plastic case ook maar een freesje ga pakken.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Benadski schreef op 18 november 2002 @ 12:55:
Met een frees lijkt het me makkelijker om een window uit je kast te halen. Je hoeft alleen maar de lijntjes te volgen, rechthouden hoeft niet (daar is dat opzetstuk toch voor). Laat wel het gereedschap het werk voor je doen, anders wordt het misschien niet zo mooi.

En als je een goed freesje hebt hoef je ook niet steeds nieuwe te kopen. Slijpschijfjes verspreiden glasvezels en da's schadelijk bij inademing, frezen heeft dus een aantal voordelen.

Denk dat ik voor mijn plastic case ook maar een freesje ga pakken.
is dat voor staal ok goed te gebruiken? ik verslijt die schijfjes namelijk heel snel. (6 per window (rond, 12cm diameter). maar dat komt omdat ik niet genoeg geduld heb voor een lager toerental. Bovendien heb ik de afwerking er al bij gerekend.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Er bestaan gewoon staalfreesjes hoor. Als je er helemaal zuinig mee wilt omspringen heb je ook boorolie nodig, dit maak je aan met een beetje water. Dit zorgt voor koeling en een soepele werking van de frees.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
AcouSE schreef op 18 November 2002 @ 11:53:
Ow trouwens, mijn broertje heeft een nog ander opzetstuk, dat eruit ziet als een echte bovenfrees (dus die ook op en neer kan, en met twee handvaten enzo). Wat ik daarvan gezien heb is dat je mooi kan graveren (juiste diepte, en dus overal even breed), maar dat het soms lastig is om niet uit te schieten/juiste richting te houden.
Bedoel je deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Full/330.jpg
Is idd ook mooi, maar lijkt me erg duur. Je weet zeker toevallig niet hoe duur.

Die andere opzetstukken zowel de rechte als die met een 30 graden hoek heb ik gezien bij de Formido voor € 19,95.
Benadski schreef op 18 November 2002 @ 12:55:
Kijk dat dacht ik nou dus ook.

Maar welk van de drie opzetstukken kan ik nu het beste nemen
- rechte opzetstuk
- 30 graden opzetstuk
- boven-freeshulpstuk van AcouSE :9~

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
maar dan hebben we het over de vrees hulpstukken maar dan hebben we het nog niet over de frees zelf gehad welke vrees gebruik je er nou voor

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
bphderuyter schreef op 18 November 2002 @ 20:27:
maar dan hebben we het over de vrees hulpstukken maar dan hebben we het nog niet over de frees zelf gehad welke vrees gebruik je er nou voor
Ik denk dat je het beste hardmetaalfrezen kan nemen zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/ThumbNails/9903.gif 9903 Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/ThumbNails/9904.gif 9904 Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/ThumbNails/9910.gif 9910

Of nog beter diamantstiften zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/ThumbNails/7134.gif 7134 Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/ThumbNails/7144.gif 7144

Maar hoe begin je eigenlijk met frezen in een geheel dichte plaat. Boor je eerst met de frees een soort gaatje? :? Of hoe zit dat, want heb echt nog nooit gefreesd.

En zijn er nog mensen met frees ervaring? Die mij kunnen zeggen wat de voor- en nadelen zijn van frezen ten opzichte van de slijpschijfjes?

• Chaot
  • Laatst online: 06:57
Eerst met een gewone boor met de juiste diameter een gat boren waar je wil beginnen ja, en er zijn er ook die nog eens een gat boren waar ze willen stoppen. Maar dat is niet echt nodig.

• Vipertje
  • Nu online
en boor een stukje van de rand en nie op je freesrand want anders zit er een inkeepingkje op

ik spreek uit ervaring

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
ik denk dat je het mooiste die van 30 graden kan nemen, als je dan schuin naar binnen freest, vanaf de buitenkant dan krijg je dus een schuine rand, wat weer makkelijker kan zijn met afwerking van je window
Pagina: 1