Ik zit met het volgende probleem. Ik heb hier een debian bakkie draaien als server, en daar heb ik pas een andere HD ingezet. De specs:
Mobo:
- A-Trend Super 7
- VIA MVP3 100 MHz
Mem:
- 160 MB PC-100
CPU:
- AMD K6-II 350
Netwerk:
- SiteCOM 10/100 PCI
- Winbond W89C940 PCI Combo
- Debian Woody 3.0 met 2.4.18-k6 kernel.
Oude HD: Western Digital 20 GB
Nieuwe HD: IBM Deskstar 60GXP 40 GB, met jumper ingesteld op 32 GB.
Met ghost heb ik het hele zwikkie gekloond en na wat geklooi met LILO en fstab wilde het bakkie weer netjes draaien. Ik heb de oude HD nu in een K6-II 550 zitten, om wat vergelijkende tests te kunnen doen. Ff netwerksettings en hostname gewijzigd, en het werkt prima.
Mijn probleem is dat samba niet echt lekker meer werkt nu. Eerst begon hij bij het kopieren van grote files naar de server (600 MB) te disconnecten. Dit had te maken met het feit dat windows niet snel genoeg reageerde op de oplock-break-melding van samba. Een delay van 3 seconden bleek nog te weinig. Opportunistic locks uitgezet, en het werkte wel. Maar voordat er werkelijk iets wordt gekopieerd, moet ik soms een minuut wachten. Nauwelijks netwerkverkeer, nauwelijks HD-activiteit op server. Ik begin wel beetje geirriteerd te raken. Met de oude 20 GB werkte alles prima! Oplocks aan enzo.
Heeft iemand enig idee hoe ik de boel weer wat kan versnellen?
Mobo:
- A-Trend Super 7
- VIA MVP3 100 MHz
Mem:
- 160 MB PC-100
CPU:
- AMD K6-II 350
Netwerk:
- SiteCOM 10/100 PCI
- Winbond W89C940 PCI Combo
- Debian Woody 3.0 met 2.4.18-k6 kernel.
Oude HD: Western Digital 20 GB
Nieuwe HD: IBM Deskstar 60GXP 40 GB, met jumper ingesteld op 32 GB.
Met ghost heb ik het hele zwikkie gekloond en na wat geklooi met LILO en fstab wilde het bakkie weer netjes draaien. Ik heb de oude HD nu in een K6-II 550 zitten, om wat vergelijkende tests te kunnen doen. Ff netwerksettings en hostname gewijzigd, en het werkt prima.
Mijn probleem is dat samba niet echt lekker meer werkt nu. Eerst begon hij bij het kopieren van grote files naar de server (600 MB) te disconnecten. Dit had te maken met het feit dat windows niet snel genoeg reageerde op de oplock-break-melding van samba. Een delay van 3 seconden bleek nog te weinig. Opportunistic locks uitgezet, en het werkte wel. Maar voordat er werkelijk iets wordt gekopieerd, moet ik soms een minuut wachten. Nauwelijks netwerkverkeer, nauwelijks HD-activiteit op server. Ik begin wel beetje geirriteerd te raken. Met de oude 20 GB werkte alles prima! Oplocks aan enzo.
Heeft iemand enig idee hoe ik de boel weer wat kan versnellen?
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!