Hallo, Iemand wees me op een programma dat de clipboard text weergeeft als er iets naar het clipboard wordt gekopieerd.
Dat programma maakt gebruikt van :
Case WM_DRAWCLIPBOARD
If Clipboard.GetFormat(vbCFText) Then textbox1= Clipboard.GetText
Ook maakt het gebruikt van "ChangeClipboardChain"
Ik wil mijn programma zo simpel mogelijk houden, en vraag me daarom ook af of iets dergelijks als "ChangeClipboardChain" wel noodzakelijk is voor een programma die iets uit het clipboard wil lezen zodra er iets naar gekopieerd wordt.
Op het web is hier zo goed als niets over te vinden, en van de help file word ik ook al niet veel wijzer.
Zou iemand me een heel klein voorbeeldje willen geven waarin het programma niets doet, totdat er iets in het clipboard komt (drawclipboard) en vervolgens kijkt of het 1000 tekens of meer zijn? (zoiets ik onderaan heb gezet)
tekens = Len(TextBox1)
If Not tekens > 1000 Then goto einde
Alvast Bedankt.
Dat programma maakt gebruikt van :
Case WM_DRAWCLIPBOARD
If Clipboard.GetFormat(vbCFText) Then textbox1= Clipboard.GetText
Ook maakt het gebruikt van "ChangeClipboardChain"
Ik wil mijn programma zo simpel mogelijk houden, en vraag me daarom ook af of iets dergelijks als "ChangeClipboardChain" wel noodzakelijk is voor een programma die iets uit het clipboard wil lezen zodra er iets naar gekopieerd wordt.
Op het web is hier zo goed als niets over te vinden, en van de help file word ik ook al niet veel wijzer.
Zou iemand me een heel klein voorbeeldje willen geven waarin het programma niets doet, totdat er iets in het clipboard komt (drawclipboard) en vervolgens kijkt of het 1000 tekens of meer zijn? (zoiets ik onderaan heb gezet)
tekens = Len(TextBox1)
If Not tekens > 1000 Then goto einde
Alvast Bedankt.