Toon posts:

Nieuwe kast voor P4 systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen de P4 geintroduceerd werd, werd er ook een nieuwe ATX spec geintroduceerd. (ATX2.1 oid, weet ik niet precies) Het kwam er dacht ik op neer dat, behalve de extra 12v draden van je voeding, je kast 'onder' de processor wat extra gaten nodig had om koelers door het moederbord heen, aan de kast te kunnen 'hangen'....(ik weet het zo precies niet meer, kan dat het niet klopt wat ik zeg). Nu ben ik van plan m'n eerste P4 systeem te gaan maken, en ik vraag me af of ik m'n huidige kast daarvoor kan blijven gebruiken. Ik heb 'm 3 jaar geleden (ver voor de P4) gekocht dus ik neem aan dat 't nog de 'ouwe' spec is...Kan iemand mij hier meer over vertellen?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je hebt ook een extra kabel aan je power suply nodig, geloof ik (weet ik niet zeker, ik bouw alleen maar amd systemen), maar ik zie wel een extra kabel hangen als ik een p4-ready voeding gebruik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
De koeler hoeft niet aan de kast te hangen, op je mobo zitten meestal 4 gaten rondom je socket voor het bevestigen van de koelersocket zeg maar. Daar klemt de p4 koeler meestal aan vast.

Een standaard ATX kast met P4 voeding is voldoende.

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Dit lijkt me een typische search vraag, maar als je er echt niet uitkomt is het handig te vertellen wat voor kast je hebt. Verder denk ik dat als je een gewone ATX kast hebt het allemaal wel gaat passen.

Orange & Red

• Hoyden
Duracell schreef op 17 November 2002 @ 17:17:
Je hebt ook een extra kabel aan je power suply nodig, geloof ik (weet ik niet zeker, ik bouw alleen maar amd systemen), maar ik zie wel een extra kabel hangen als ik een p4-ready voeding gebruik.
Dat zegt ie al in ze verhaal, dus dat weet ie al lijkt me. :X

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

SandeR schreef op 17 November 2002 @ 17:18:
[...]

Dat zegt ie al in ze verhaal, dus dat weet ie al lijkt me. :X
Oeps, stukje overgeslagen bij het lezen |:(

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
je hebt idd bij de P4 moederborden die 2 extra kabels nodig die bij de nieuwste ATX specifacties uit je voeding horen te hangen. Er zijn tegenwoordig ook veel AMD moederborden die het ook gebruiken (Meestal die extra 4 aderige vierkante connector). Als je bestaande kast nog goed is, kun je ook een nieuwe voeding kopen.

• Hoyden
Duracell schreef op 17 november 2002 @ 17:19:
[...]

Oeps, stukje overgeslagen bij het lezen |:(
:o

Ik zou, als ik jou was, toch maar eens proberen om ook zo'n heerlijk p4 systeem in elkaar te zetten ipv alleen maar Amd systemen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is één of ander ontzettend merkloze B-kast die standaard met een 250watt voeding kwam... Magoed de voeding wordt toch vervangen, en de rest (gewoon ATX) is dus prima?

• Hoyden
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 17:22:
Het is één of ander ontzettend merkloze B-kast die standaard met een 250watt voeding kwam... Magoed de voeding wordt toch vervangen, en de rest (gewoon ATX) is dus prima?
Ik denk dat je beter een complete nieuwe kast kunt kopen, die zijn meestal niet veel duurder dan een losse goede voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een Q-Tec 550watt voeding besteld voor 60€ (inc. verzendkosten) dus daar is 't een beetje te laat voor. En een kast voor een lage prijs (ik wil natuurlijk vooral niets betalen ;)) heeft over het algemeent niet veel meer dan een 300/350watt voeding.

Buiten dat is het voor mij een prima kast, big tower, 5x5 1/2 inch, 4 HD drive bays...Beetje weinig ventilatiegaatjes maar hij staat nu toch al altijd open dus dat doet'r niet zoveel toe.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 08:32
Sommige moederborden (zoals de AsusP4B533) hebben de mogelijkheid om i.p.v. de extra P4 stekker een molex stekker (zoals je gebruikt voor o.a. de harde schijf) te gebruiken zodat een nieuwe voeding/kast niet perse nodig is. Oeps te laat.

[ Voor 0% gewijzigd door Keesk op 17-11-2002 17:28 . Reden: te laat dus ]

• Lieuwe
  • Laatst online: 04-05-2025
ik zit nog steeds te wachten op een draadloze oplossing voor het transporteren van energie naar je mobo, zal helaas nog wel lang verder moeten wachten :O :z

lieuwe hekel hebben aan al die extra kabeltroep in zijn kast :r

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit hoort eigenlijk in Overige Hardware, maar het is tegelijkertijd ook een zoekertje.. Gewoon voor een nieuwe voeding gaan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.