vncserver start wmaker niet

Pagina: 1
Acties:

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:29

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Als ik vncserver start, zou deze automatisch de windowmanager wmaker moeten starten. Dit doet ie echter niet. Als ik na het starten van vncserver ook handmatig wmaker start, werkt het wel, maar krijg ik alle meldingen op mijn console vanwaar ik hem startte.

Ik begrijp dat je dan die wmaker in een opstartscript van vncserver moet zetten, maar krijg het niet gevonden.

(Ik ben pas begonnen met linux, dus maak het niet te ingewikkeld)

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
Je zou kunnen proberen om wmaker in ~/.xsession te zetten.
Dat heb ik in ieder geval wel moeten doen om wmaker via GDM te kunnen draaien...

Ik zal ff kijken voor je of ik het zelfde probleem hier ook heb.

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
yups... ik kan het probleem repliceren door m'n ~/.xsession weg te halen..
Als je in je ~/.xsession dus zet:

wmaker

start ie wmaker op... klaar !

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
ycode schreef op 17 november 2002 @ 17:18:
Je zou kunnen proberen om wmaker in ~/.xsession te zetten.
Dat heb ik in ieder geval wel moeten doen om wmaker via GDM te kunnen draaien...

Ik zal ff kijken voor je of ik het zelfde probleem hier ook heb.
cat ~/.xsession geeft file does not excist... Aanmaken van die file met daarin wmaker werkt ook niet...

Ik heb dus alleen de vncserver en geen andere Xservers op mijn systeem. Maakt dit nog uit?

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21

BIM

Nothing interesting

Als je vnc eenmaal hebt gestart zal vnc een directory .vnc in je home directory aanmaken. In deze directory tref je het bestand xstartup aan. Hier wordt geregeld wat er op moet starten als vncserver gestart wordt. Standaard wordt de twm windowmanager opgestart. Edit $HOME/.vnc/xstartup en vervang twm door wmaker.

Start nu vncserver -> connect vervolgens met vncviewer naar het opgegeven displaynummer. Als alles goed is gegaan heb je nu de beschikking over de razendsnelle WindowMaker windowmanager in je VNC sessie.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
BIM schreef op 17 November 2002 @ 17:25:
Als je vnc eenmaal hebt gestart zal vnc een directory .vnc in je home directory aanmaken. In deze directory tref je het bestand xstartup aan. Hier wordt geregeld wat er op moet starten als vncserver gestart wordt. Standaard wordt de twm windowmanager opgestart. Edit $HOME/.vnc/xstartup en vervang twm door wmaker.

Start nu vncserver -> connect vervolgens met vncviewer naar het opgegeven displaynummer. Als alles goed is gegaan heb je nu de beschikking over de razendsnelle WindowMaker windowmanager in je VNC sessie.
Als ik vncserver voor het eerst start moet ik een passwoord opgeven. Hij maakt dan idd de folder $HOME/.vnc, en zet daar de passw file in. Maar hij maakt geen xstartup of xsession...

edit:
hier stond iets stoms

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21

BIM

Nothing interesting

Probeer het eens te forceren door het volgende xstartup script aan te maken:
(cd $HOME/.vnc/ -> vi xstartup)

#!/bin/bash

wmaker &

Volgens mij moet dit script uitvoerbaar zijn: chmod 755 xstartup

Moet volgens mij werken op deze manier........

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Het is gelukt! Ik heb de VNC server die ik via apt had geinstalled er af gegooid, en hem gewoon gedownload van http://www.uk.research.att.com/
Pagina: 1