Toon posts:

[PSP] Wit afwijkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een uitnodiging uitprinten op geel papier.
Om dit na te bootsen heb ik met color changer al het wit geel gemaakt (wat je kunt niet wit printen).
Nu is dat perfekt, maar op 2 plekken op een foto wordt dat nu dus ook geel.
Ik heb die 2 plekken al een beetje beige gemaakt, maar helaas, colorchanger maakt van deze 2 plekken nog steeds geel.
Als ik hem zou printen, komen er 2 gele vlekken op de foto.

Hoe verander ik dit?
Ook deze 2 plekken iets donkerder maken helpt niks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de muur egaal gemaakt, maar dit was :r
Ook het raampje bruin gemaakt (kleur van de muur) maar deze plek valt heel erg op!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

how about een voorbeeld van je afbeelding :?
ik kan me d'r niet echt iets bij voorstellen...dat zal wel te maken hebben met het feit dat het weekend is en ik geen zin heb om veel moeite te doen om me er iets bij voor te stellen, hapklare brokken is mijn weekendmaal ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 17-11-2002 17:30 . Reden: tipo ]

www.jurgroessen.nl

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kun je niet eerst een ruwe selectie maken (waar die twee plekken op de foto buiten vallen, en alles dat je wel wilt veranderen valt erbinnen)? Makkelijkste methoden: selecteer met lasso de 'gevoelige plekken'in de foto, dan 'invert selection' uit het menu.

Vervolgens doe je color changer. Ik heb geen ervaring met een recente psp, maar wellicht werkt het wel.

En anders zit er in psp toch zo'n undo brush? Eerst color change, dan met undo brush over de foute gebiedjes heen.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Haha ik heb de oplossing al:
Bruin papier :D

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik begrijp totaal niet wat je wilt, al schijn je zelf al bij een leuke oplossing te zijn gekomen. Ik krijg het idee dat je nogal in jezelf zit te mompelen... :P

Als je normaal op wit papier print, print hij op alle witte stukken, natuurlijk, geen inkt. Als jij een geel blaadje hebt maar je wilt delen wit laten, dan gaat dat gewoon niet. Je hoeft die delen niet geel te maken, noch gebroken wit, want je printer gebruikt het witte papier juist bij het printen van lichte kleuren. dus als je gebroken wit op geel papier print dan wordt het alsnog veel geler dan je wilde.

enfin, dit is gewoon logica... en wat je nou met bruin papier wilt en met een foto die ik niet zie... :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Wit papier. Border is yellow...Die oplossing (bruin) papier is niet echt een oplossing.

Verwijderd

- scan papier in
- bepaal kleur
- inverteer kleur
- plaats de geinverteerde kleur als half transparant masker over je afbeelding

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Ik denk dat ik het wel begrijp :P

de vraag:
Ik wil in een pixelpoetsprogramma een uitnodiging maken en ipv de normale witte achtergrond, wil ik de kleur (van het papier) instellen op geel. Zodat ik, door deze pagesetting, een redelijke preview heb van het eindresultaat. Het probleem is nu: hoe doe ik dat?

Ik vind het goede vraag, waar ik ook zo 1-2-3 geen antwoord op weet.

Willen de grafische mensen zich melden?! ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:59

KneoK

Not in a million lightyears

Kun je in PSP niet met layers werken ? Dan maak je een basislayer met de kleur van de achtergrond en bouw je in layers daarbovenop de uitnodiging.
Nu kun je de achtergrondkleur blijven veranderen zonder moeilijke selecties te maken of colorchangers te gebruiken.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BioWEB schreef op 18 November 2002 @ 12:38:
Kun je in PSP niet met layers werken ? Dan maak je een basislayer met de kleur van de achtergrond en bouw je in layers daarbovenop de uitnodiging.
Nu kun je de achtergrondkleur blijven veranderen zonder moeilijke selecties te maken of colorchangers te gebruiken.
ja, maar dan moet je wel de wit-tone kunnen veranderen in de 'gelige' tone van het papier ;)

ik zou het overigens met Photoshop doen; hier kun je als het goed is met levels wel iets rechttrekken. Het probleem is een beetje dat AL je kleuren veranderen, want elke kleur heeft wel iets wit in zich. Een kleur die dit niet zou hebben zou namelijk 100% dekken, en dat doet geen enkele kleur die je uit je deskjetje tovert; probeer maar eens blauw of rood op achtereenvolgens zwart, geel en groen te printen, en vergelijk deze. Ik denk dat je in dit geval heel snel in professionele kleur-systemen vervalt. Kleursystemen die rekening houden met zowel glansafwerking van het papier, kleur, inkt, etc. Voor de topicstarter dus niet te betalen.
Pagina: 1