Toon posts:

Goede snelle scanner voor kantoor

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand welke scanner niet te gek duur is maar wel op een redelijke snelheid A4-tjes kan scannen? Het gaat vooral om text en grafische documenten.

Ik heb geen hoge pet op van bijvoorbeeld Trust maar volgens de users van kieskeurig.nl is de Trust scanner 19200 een goed apparaat?

De snelheid inclusief opwarmtijd zijn voor het dagelijks digitaal maken en archiveren van documenten IMO het belangrijkst.

Ik heb al gezocht op verschillende hardware sites inclusief tnet, got en tom's maar er bestaan niet veel (actuele) scanner reviews of line-ups.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb hier een Canon D1250 staan.
Prima apparaat en vrij snel. Zeker in combinatie met USB 2.0

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Epson's zijn altijd zeer goed met scanners, maar de prijs is er ook naar.
Anders zou ik voor een HP gaan... die komen ook altijd goed uit testen.
Zou niet de goedkoopste HP nemen, maar bijv. de 5700 ofzo (als die nog bestaat :) )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Zoiets lijkt mij ook nog wel interessant.. Ook icm goeie software. Op m'n werk is zoiets wel handig, alle facturen inscannen en gecentralizeerd opslaan.

Ding moet dus vooral SNEL en effectief inscannen. (200 dpi is meer dan zat), opslaan als TIFF (oid, meeste is text-only). Vooral iets van een sheetfeeder is wel mooi, zijn toch allemaal losse A4tjes..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

iig niet de HP rommel (3300C) die is zooooo traag :(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als je iets snels wilt hebben, is USB 2.0 wel een vereiste.

Over het algemeen ben ik niet zo te spreken over de goedkope modellen van HP.
Kijk even op hp.com voor de scanners met een sheetfeeder.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Trust DIRECT WEBSCAN 19200 ziet er wel handig uit, met die zij-opener en knoppen rechtsonderin. Kost ook niet veel, maar ik kan niet zien hoe snel dat ding kan scannen en of het USB 2.0 betreft.
Heb trouwens ook geen idee of mobo bij mij op mn werk USB 2.0 ondersteund :?

Dit is een beter merk met duidelijkere specificaties maar ook een hogere prijs ( > €99 )
de EPSON PERFECTION 1260

En verder ben ik de hp scanjet 3500c tegengekomen die vanaf €89 wordt verkocht.

Ook heb ik de Canon D1250 van alexander er bij gezocht. Dit lijkt ook weer een goed apparaat, en wordt verkocht vanaf € 112 .

Ik zou dus liever meer informatie van onafhankele sites of mensen lezen en dan met name over de snelheid. Die kan ik namelijk niet vinden op de sites van deze fabrikanten. Op zich zou ik op dit moment voor de goedkoopste van deze lijst gaan, aangezien ik verder geen plus of minpunten kan ontdekken.

Hoe kan ik de prestaties van een 1200x2400 dpi scanner trouwens vergelijken met de Scanjet 5P die hier naast mij staat en 300x300 dpi schijnt te scannen?
Wereld van verschil of nauwelijks merkbaar?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:50:
weet iemand welke scanner niet te gek duur is maar wel op een redelijke snelheid A4-tjes kan scannen? Het gaat vooral om text en grafische documenten.

Ik heb geen hoge pet op van bijvoorbeeld Trust maar volgens de users van kieskeurig.nl is de Trust scanner 19200 een goed apparaat?

De snelheid inclusief opwarmtijd zijn voor het dagelijks digitaal maken en archiveren van documenten IMO het belangrijkst.

Ik heb al gezocht op verschillende hardware sites inclusief tnet, got en tom's maar er bestaan niet veel (actuele) scanner reviews of line-ups.
Heb zelf een 19200, oude serie van een 2 jaar oud, met een ovale Trust embleem in het deksel, maar die werkt perfect, lekker snel, geen opwarmgedoe, gewoon autoscan, scannen en klaar.
Geeft ook automaties, als je iets kleiner dan A4 scant, de belijnigen aan.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus de Trust 19200 is op zich niet veel mis mee.

heeft niemand nog wat bij te dragen? :)

^^^

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

canon dr3060 ofzo zijn erg goed

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Nou, heb tussen de middag nog wat foto's gescand met een 7400C van HP. Dat ding gebruikt SCSI en is echt retesnel. Niet te vergelijken met die 3000 dingen van HP.

http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/scanjet/c7717a.html

Voor EUR 493 in de pricewatch: pricewatch: HP ScanJet 7400C

Verwijderd

Topicstarter
maar dan zit je een factor 5 hoger in de de prijs he ...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
De Epson 2500 series... meesterlijk, scherp en ook nog eens idioot snel... Redelijk prijzig tough...

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ikzou niet de trust nemen.
Ik heb er 2 gehad, ze waren allebei in no time kapot.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

ThaHandy schreef op 17 november 2002 @ 16:58:
iig niet de HP rommel (3300C) die is zooooo traag :(
LOL die heb ik hier staan. traag !? :?
Pagina: 1