Geforce 4 ti4200 icm Sis730 (ECS K7SEM)

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
We hebben een probleempje met een Videokaartje in combinatie met een moederbord van Elitegroup.

Het gaat om een Geforce 4 ti4200 (Leadtek a250LE 64mb) en een EliteGroup type K7SEM.

Het kaartje wil niet normaal werken op dit mobotje. alles geprobeerd zon beetje. alles in de bios staa in ieder geval goed. Hij vind de kaart netjes. Maar het werkt gewoon niet.

is er een probleempje bekend of is er iets vaags aan de hand bij ons :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat versta je onder niet normaal?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

tja nou ja wat zal ik zeggen vindt sis nou ook niet echt een performance based bordje en elitegroup bordjes al helemaal niet

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, maar het moet toch werken? Anders verkoop je geen moederbord wat niet werkt natuurlijk.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
neh idd, maar zou wel moeten werken

het is zon bordje met on-board duron XP :P, 1200+ zegt ie, draait op 900 mhz.

Magoed, zo gauw we maar ook iets met de kaart in windows doen, word het beeld zwart en kapt alles er mee.

Al andere drivers geprobeerd, chipset drivers netjes geinstalleerd, Service Pack 1 zit er netjes op.

niets wertk./

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BIOS update al gedaan?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is precies je probleem dan? Heb je al nieuwe drivers geprobeerd (zo ja, welke)? En wat heb je nog meer gedaan om het op te lossen? Wees iig een stuk duidelijker :)

Verwijderd

computerboer schreef op 17 November 2002 @ 16:46:
Ja, maar het moet toch werken? Anders verkoop je geen moederbord wat niet werkt natuurlijk.
ja werken moet het altijd das zeker of het moet zijn dat het bordje niet genoeg stroom gooit om die dikke kaart goed te laten werken

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Pollewob schreef op 17 november 2002 @ 16:48:
Wat is precies je probleem dan? Heb je al nieuwe drivers geprobeerd (zo ja, welke)? En wat heb je nog meer gedaan om het op te lossen? Wees iig een stuk duidelijker :)
Eerst de bios nalopen, werkt allemaal perfect, en is correct ingesteld.
Daarna verse windows XP install. daarna netjes de normale volgorde afgelopen, dus eerst Service Pack 1, daarna de AGP Driver voor de chipset, daarna de nieuwe detonators van Nvidia, de 40,72 WHQL versie. Rebooten, BAM!!, zwart beeld, en windows hang. Rebooten in veilige modus, werkt gewoon alles netjes, nix geen conflicten.

Rebooten in gewone modus, BAM!!, zwart beeld, en hang.

Kortom, wazig :)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:48:
[...]

ja werken moet het altijd das zeker of het moet zijn dat het bordje niet genoeg stroom gooit om die dikke kaart goed te laten werken
Kan zijn. Aan de voeding ligt het in ieder geval niet, t'is een 360 Wat Chieftec.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Is geen nieuwere :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik de volgende keer ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 3 berichten zo kort achter elkaar te posten :)

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
probeer is in in VGA mode van XP te booten. Ik had laatst wat refreshrate / resolutie problems toen ik switchte van drivers, signal out of range etc. Het is misschien een beetje ver gezocht, maar probeer het is.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

kan je netwerkkaart zijn... heb ik gehad icm met een realtek 8139B en een NVIDIA based videokaart... trek de netwerkkaart dr es uit... of verplaats de netwerkkaart naar een ander pci slot

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Netwerkaart zit onboard, ook middels sis chipset. Monitor refresh rate is het ook niet. Een 19 " inch NEC monitor eraan gehangen. Die 120 herts wel aankan. En het lijkt me sterk dat door installatie van de driver de refresh rate nog hoger gaat. De kaart is wel 100% goed, want is zojuist getest bij Damian dus :)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

velige modus werkt bij jou wel omdat dan de standaard vgadriver van windows gebruikt word welke geen aanspraak doet op IRQs. dat doet de NVIDIA driver dus wel... dat verklaard je zwarte scherm. ergens moet een IRQ conflict zitten lijkt mij

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
djfisjtik schreef op 17 november 2002 @ 17:03:
probeer is in in VGA mode van XP te booten. Ik had laatst wat refreshrate / resolutie problems toen ik switchte van drivers, signal out of range etc. Het is misschien een beetje ver gezocht, maar probeer het is.
Is het niet, de monitor kan het absoluut aan. Er heeft ook een 19" NEC Multisync aangehangen, en de kaart staat op 1024x768 en dat kan de monitor toch echt wel aan.
frapex schreef op 17 november 2002 @ 18:09:
velige modus werkt bij jou wel omdat dan de standaard vgadriver van windows gebruikt word welke geen aanspraak doet op IRQs. dat doet de NVIDIA driver dus wel... dat verklaard je zwarte scherm. ergens moet een IRQ conflict zitten lijkt mij
Zijn er toch echt niet :)
frapex schreef op 17 november 2002 @ 17:09:
kan je netwerkkaart zijn... heb ik gehad icm met een realtek 8139B en een NVIDIA based videokaart... trek de netwerkkaart dr es uit... of verplaats de netwerkkaart naar een ander pci slot
Zoaks joostjuh al zei, zit deze onboard, dus daar zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen.

Verwijderd

Het IRQ verhaal klinkt erg logisch, alleen geeft Windows weer dat alles perfect werkt. Morgen probeer ik het met een andere AGP videokaart. Als deze hetzelfde geeft dan ligt waarschijnlijk aan de automatische toekenning van IRQ.

Wat mij ook niet gek lijkt is dat dit bordje zo'n kaart niet aankan. Als de drivers geladen zijn de kaart meer stroom/vermogen nodig heeft dat het bordje net over z'n nek gaat. Het hele systeem hangt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
SiS730S is toch die chipset met onboard video? Kijk eens bij PCCHIPS naar de M810, is volgens mij hetzelfde bord, staat een hele lijst met videokaarten die werken en die niet werken, volgens mij kan de jouwe daar ook bij. Voor office toepassingen is het bord wel okee, voor mensen die meer willen had je beter de K7S5A kunnen nemen (SiS 735, SDR + DDR, onboard LAN, audio)

Verwijderd

M810LMR+ (als ik me niet vergis) hiero, en ik heb een Ti4200 werkende dus dat zal het niet zijn JGC...

Verwijderd

Ik heb nu een Asus 6800 erin hangen. Helaas een stuk oudere kaart maar werkt wel. Denk dat het te maken heeft dat de kaart te zwaar is. Of niet samenkan met de Sis730 chipset.

Het werkt in iedergeval, en alles beter dan onboard. Nog even sparen voor een nieuw mobo en proc dus het is toch een tijdelijke opstelling. Maar wel balen dat het niet werkt.

Conclusie: Leadtek A250 (GeForce4 ti 4200) werkt niet op een ECS moederbord type K7SEM.
Pagina: 1