Toon posts:

MAXTOR HD vraag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst ergens gelezen dat een maxtor standaard langzaam ofzo was ingesteld (daarom is ie ook zo stil)

en er schijnt een progje te zijn dat je hem sneller kan laten lopen.

okee het klinkt wazig maar het schijnt toch echt zo ze zijn..

iemand die hier misschien wat meer van weet?

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 15:47
Ja ik heb ook een Maxtor 20 Gb 5400 rpm.
Hij is wel heel stil maar heb ook het idee dat hij sneller moet kunnen.

groeten Frank

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
Klopt, ik zal het ff opzoeken!

Verwijderd

klopt www.maxtor.com
ik dacht dat het maxblast heette

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30
Moderne Maxtor schijven (lees DiamondMax 60 iamondMax VL 30 DiamondMax Plus 40 UDMA/100 iamondMax 60 UDMA/100 DiamondMax VL 30 UDMA/100 of hoger) hebben acoustic management, dit betekend dat bij searchen de heads minder snel bewegen...., als je dit uit zet zijn ze sneller....

Ook hebben ze write verification, maar dat schakelt zich standaard naar 10 keer rebooten na de installatie van de schijf automatisch uit....

• Vodgen
klopt ik heb het ook gevonden.
Zal dit eens installeren.
Kom ook tot conclusie dat schijf aangesloten moet worden dmv IDE kabel met blauwe stekker op Mobo. Deze kabel heb ik er niet bij gekregen. Heb gewoon IDE kabel met zwarte stekkers.

Verwijderd

Zijn er ook truukjes als dit voor quantum fireball schijfjes?

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
vweereld, dat blauwe is de ATA66 aansluiting, die moet dmv een IDE kabel met speciale blauwe (ATA-66) connectoren op de ATA-66 controller worden bevestigd voor optimaal gebruik van de schijf

• Vodgen
Heb accoustic manegement(SetACM.exe) gedownload en geinstalleerd. Bij SiSoft Sandra opnieuw mijn harddisk aan een benchmark onderworpen. Leverde ongeveer 15% snelheidswinst op. Wel is het geluidniveau een stukje hoger komen liggen maar blijft aanvaardbaar.

Groeten Frank.
Pagina: 1