Ik heb een domein omgezet van Ladot naar DeHeeg. Dat is allemaal goed verlopen en in de whois van de SIDN staan keurig de nameservers van DeHeeg.
Nu duurt het natuurlijk een aantal dagen voordat alle dns updates zijn doorgevoerd, dat snap ik.
Vanmorgen had de dns van xs4all het nieuwe ip adres van het domein, zoals te verwachten was. Vanmiddag echter staat er ineens weer het oude ip adres van LaDot?
Nu heb ik wat nslookups gedaan en kwam ik achter het volgende:
Een nslookup op de dns van xs4all geeft het foute adres met de volgende vermelding:
Non-authoritative answer:
Name: www.drinkenendansen.nl
Address: 217.22.64.82
een nslookup bij DeHeeg geeft:
Address: 212.203.14.99
Ik mis daar dus het stukje: "Non-authoritative answer", wat dus waarschijnlijk aangeeft dat deze server "de baas is" over dit domein.
Bij ladot verschijnt dit:
Dat is dus het oude adres, maar ook hier staat geen "Non-authoritative answer".
Heb ik het dan juist dat LaDot verzuimd heeft zijn DNS te updaten en dat daardoor de andere dns servers heen en weer schommelen tussen 2 ip adressen?
Nu duurt het natuurlijk een aantal dagen voordat alle dns updates zijn doorgevoerd, dat snap ik.
Vanmorgen had de dns van xs4all het nieuwe ip adres van het domein, zoals te verwachten was. Vanmiddag echter staat er ineens weer het oude ip adres van LaDot?
Nu heb ik wat nslookups gedaan en kwam ik achter het volgende:
Een nslookup op de dns van xs4all geeft het foute adres met de volgende vermelding:
Non-authoritative answer:
een nslookup bij DeHeeg geeft:
Address: 212.203.14.99
Ik mis daar dus het stukje: "Non-authoritative answer", wat dus waarschijnlijk aangeeft dat deze server "de baas is" over dit domein.
Bij ladot verschijnt dit:
Dat is dus het oude adres, maar ook hier staat geen "Non-authoritative answer".
Heb ik het dan juist dat LaDot verzuimd heeft zijn DNS te updaten en dat daardoor de andere dns servers heen en weer schommelen tussen 2 ip adressen?
"If you don't know where you are going, any road will take you there"