mac-formatted zip in pc lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Op school werken we alleen met Mac`s. Ik gebruik hier dan ook een zipdisk die mac-formatted is. Om de inhoud van de zip ook op mijn pc thuis (XP Pro) te kunnen lezen, heb ik MacDrive 2000 4.0.4 Trial geinstalleerd.
Als ik in de verkenner op de drive klik, krijg ik de melding:

"De schijf in station I is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"

Kan iemand mij vertellen waarom dit niet werkt? Wat heb ik nodig om de inhoud WEL te kunnen lezen? :?

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
toch maar een schopje ....

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:27
nou dan zal ik je maar uit de brand helpen.
de zip diskettes hoef je voor een mac niet opnieuw te formateren. de format is namelijk goed genoeg om bijde systemen aan te kunnen.
ook wel gezegd. je kan zonder problemen. die zip in een Mac douwen, bestanden kopieren en die in je Xp bak gooien. je kan alle bestanden zien en ook overkopieren. de Mac gooit er wel wat meer bestanden op om het aan te kunnen, maar dat ik maar 100k.
wij hebben op school ook mac's en die hadden een zipdrive, die gebruikte ik namelijk altijd omdat de windows pc's met zip altijd bezet waren. ik heb er nooit probelemen mee gehad. de enige truc is dat je windows bestanden niet op de mac moet openen en vive versa, anders kunnen ze corrupted raken, maar je kan ze zonder problemen overkopieren

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:36
Wat cardinal808 enkel vergeet te melden is dat je ZIP dan wel dos geformatteerd moet zijn en NIET HFS (das toch Mac?). Dank kan je gewoon bestanden overkopieren, vergeet niet om ze een extensie te geven (blabla.psd) anders moet je gaan gokken op je windows bak wat voor type het is :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:27
eeh oeps vergeten erbij te zetten , maar de standaard windows format werkt ook prima hoor

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ok sowieso tnx voor de reacties _/-\o_
maar als ik het goed begrijp moet ik die ZIP-flop ff dos-formatteren? Want atm kan ik de inhoud van de ZIP op mijn normale pc dus NIET zien...

dan lijkt het mij dus:
mac-format alleen voor mac`s (duh)
dos-format voor zowel pc en mac`s

Ik heb dan ook geen software meer nodig.
Correct me if i`m wrong B)

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 17:18
Begrijp ik het goed dat je een MAC geformateerde ZIP niet kunt lezen onder Windows?

Maar kan het wel met een bepaald programmaatje?

[edit]

Okay ik heb het..
http://www.macdrive.com/products/macdrive/

[ Voor 24% gewijzigd door Deviator79 op 26-05-2003 11:55 ]

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ok :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.