Omdat de search me wel heeft geholpen, maar uiteindelijk niet m'n probleem oplost..
Ik heb de volgende procedure om een custom png file te genereren.
headers.png is een bestand met een blauwe achtergrond en een oranje lijn.
Nu loop ik echter tegen wat problemen aan.
1. Het plaatje wordt gegenereerd, maar de tekst is niet helder-wit, maar enigszins vaag. Ik vermoed dat ik ergens een backgroundcolor moet aangeven, maar kan niet vinden waar en hoe ik dat moet doen.
2. Ik wil graag het plaatje includen in mijn site, maar dat kan niet 1-2-3, omdat de procedure een header genereert. Ik weet nu even niet hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.
Alvast bedankt.
Ik heb de volgende procedure om een custom png file te genereren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $im = imagecreatefromPNG ("headers.png"); $bgcolor = imagecolorallocate ($im, 0, 0, 51); $white = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); imagettftext ($im, 18, 0, 5, 12, $white, "EUROSWH.TTF", "blablabla"); header ("Content-type: image/png"); imagepng ($im); imagedestroy ($im); |
headers.png is een bestand met een blauwe achtergrond en een oranje lijn.
Nu loop ik echter tegen wat problemen aan.
1. Het plaatje wordt gegenereerd, maar de tekst is niet helder-wit, maar enigszins vaag. Ik vermoed dat ik ergens een backgroundcolor moet aangeven, maar kan niet vinden waar en hoe ik dat moet doen.
2. Ik wil graag het plaatje includen in mijn site, maar dat kan niet 1-2-3, omdat de procedure een header genereert. Ik weet nu even niet hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.
Alvast bedankt.