Toon posts:

unsubscribe voorstel in SPAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg al een paar maanden 1 bepaald soort typische SPAM in mijn hotmail account. Stel mijn hotmail adres is pietje_puk@hotmail.com, dan krijg ik SPAM van:

pietje_puk@debtcenterusa.com
pietje_puk@lenderscompetedirect.com
pietje_puk@yournexthomeloanservicecenter.com
.....
pietje_puk@<willekeurigenaam>

kortom,
ik krijg mijn SPAM van een instelling die naam 'pietje_puk' voor het '@' heeft staan en telkens een andere naam achter het '@'. Het is dezelfde instelling, de opmaak van de SPAM is hetzelfde, het gaat altijd over leningen of i.d.

Vervelend om te filteren, omdat de afzender van de SPAM telkens verandert.

ECHTER, onderaan elke e-mail staat de mededeling:

This email is not sent unsolicited. This message is sent to subscribers ONLY. To unsubscribe, click the link belo.
unsubscribe

met als link:
htpp://66.51.6.12/cgi-bin/remove.cgi?list=Debt+Consolidation&email=pietje_puk@hotmail.com

Natuurlijk heb ik me nergens voor opgegeven, en ik wil er ook graag vanaf, maar ik vraag me af dit 'unsubscribe' een goed idee is of dat het misschien de zaak juist erger kan maken. Een bedrijf dat me 1 of 2 x per dag reclame mailt is misschien niet zo serieus daarin. Maar aan de andere kant, misschien kom ik er wel vanaf ...

Iemand ervaringen en/of tips?

BEDANKT!!! _/-\o_

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

het kan het erger maken omdat ze dan weten dat je dat emailadres nog gebruikt, dus dat ze nog meer gaan sturen

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 16:03:
Iemand ervaringen en/of tips?
Ja.

Nooit op Unsubscribe drukken, dit is alleen maar een kennisgeving voor de spammer dat je email-adres actief is en zal je nog meer spam krijgen.

Verder als die unsubscribe regel altijd hetzelfde is, kan je een rule aanmaken die hem op basis daarvan delete.

Verwijderd

Topicstarter
he, dat is inderdaad een slim idee! de unsubscribe afsluiting is altijd hetzelfde! is zo'n rule mogelijk in outlook express? ik gebruik een hotmail account.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bouncen die hap met mailwasher! Goed, het is een extra handeling, maar het helpt....

Wise enough to play the fool

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Ik heb zelf goede ervaringen tot nu toe (4x) met het unscubscriben van onbekende mail junk.

Voor mij heeft het iig gewerkt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

htpp://66.51.6.12/cgi-bin/remove.cgi?list=Debt+Consolidation&email=pietje_puk@hotmail.com
Dat gaat dus nooit niet werken. Verder is de link gewoon dood.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mailwasher en SpamCop helpen je redelijk van de spam af.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 21:48

vooghel

Cunning linguist

Bovendien kun je je voorstellen dat, als er van een bepaalde spam 1 miljoen worden verstuurd, en een half procent van de ontvangers stuurt zo'n unsubscribemail, er 5000 mailtjes naar zo'n hotmailbox gaan. Die zit dus meteen vol.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

M_V

Iedereen zegt inderdaad altijd dat je dat niet moet doen, dan wordt het alleen maar erger. Ik vraag me echt af of dit geen fabel is. Waarom zou een spammer nog meer gaan spammen als spammen al gratis IS, dus hij kan het zoveel doen als hij wil EN je duidelijk aangeeft dat je het niet wilt en dus nooit op die aanbiedingen ingaat. Je bent duidelijk pissed off.....

Ik heb als test 2 hotmailransadressen aangevraagd die nu vollopen met spam, ik heb overal op unsubscribe gedrukt bij de ene en ga naar het verschil kijken.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rudy_V schreef op 18 november 2002 @ 11:46:
Iedereen zegt inderdaad altijd dat je dat niet moet doen, dan wordt het alleen maar erger. Ik vraag me echt af of dit geen fabel is. Waarom zou een spammer nog meer gaan spammen als spammen al gratis IS, dus hij kan het zoveel doen als hij wil EN je duidelijk aangeeft dat je het niet wilt en dus nooit op die aanbiedingen ingaat. Je bent duidelijk pissed off.....

Ik heb als test 2 hotmailransadressen aangevraagd die nu vollopen met spam, ik heb overal op unsubscribe gedrukt bij de ene en ga naar het verschil kijken.
Als ze emailadressen doorverkopen is het veel meer waard als het actieve emailadressen zijn ipv 1% actief ofzo.. Dat is gewoon een stukje zekerheid voor de koper ervan.

Waarom ze door blijven gaan terwijl mensen het niet willen?
Je zei het zelf al: Het is (vrijwel) gratis. Dus op de 1000 hoeft maar 1 iemand in de spam te trappen en bijvoorbeeld het product van het bedrijf te kopen, dat is gewoon winst.

🌞🍃

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
pven schreef op 17 November 2002 @ 23:11:
Mailwasher en SpamCop helpen je redelijk van de spam af.
Hmmz, bij de spam die ik nu krijg is 9 van de 10 keer de boel gemaskeerd met een niet bestaand mailadres, waarmee MailWasher niks kan. :/

Over doorverkopen van email-adressen: ik heb eens een spammail gehad over een spammail-progje, met daarbij idd een database met 1000en mail-adressen. :/

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat dus nooit niet werken. Verder is de link gewoon dood.
Uiteraard heb ik niet de ECHTE link met mijn echte e-mail hierin gezet, zodat misschien een slimmerik op dit forum het unsubscriben zou uitproberen :D

htp://66.51.6.12/cgi-bin/remove.cgi?list=Debt+Consolidation&email=pietje_puk@hotmail.com

(e-mail is veranderd)
Pagina: 1