Hey.
Ik probeer een configure.ac te schrijven met behulp van google en een link die ik van Beelzebubu heb gekregen. (Het is meer NOS dan PW dus daarom hier)Er is alleen iets vaags:
Ik krijg deze meldingen:
en de bijbehorende regels zijn:
dit volgends vele guides die ik heb gelezen.
Hij gaat nog door. configure wordt gemaakt, maar als ik die run staat er dit:
bij de regels:
ook geeft hij nu echt aan dat AC_PROG_LIBTOOL niet bestaat:
Ik heb geen flauw idee meer wat ik fout doe. ik heb uiteraard in de manuals gelezen, gezocht, maar telkens staat er dat ik het bovenstaande moet doen.
Ik gebruik deze versies van de programma's:
Automake1.7 is dacht ik redelijk nieuw, net als autoconf 2.54, dus daar zal het niet aan liggen. Iemand een idee ?
Ik probeer een configure.ac te schrijven met behulp van google en een link die ik van Beelzebubu heb gekregen. (Het is meer NOS dan PW dus daarom hier)Er is alleen iets vaags:
Ik krijg deze meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
| aclocal: configure.ac: 15: macro `AM_DISABLE_STATIC' not found in library
autoheader2.50: `config.h.in' is unchanged
configure.ac:15: error: possibly undefined macro: AM_DISABLE_STATIC
If this token and others are legitimate, please use m4_pattern_allow.
See the Autoconf documentation.
configure.ac:17: error: possibly undefined macro: AC_PROG_LIBTOOL |
en de bijbehorende regels zijn:
code:
1
2
3
| AM_DISABLE_STATIC #AC_PROG_RANLIB AC_PROG_LIBTOOL |
dit volgends vele guides die ik heb gelezen.
Hij gaat nog door. configure wordt gemaakt, maar als ik die run staat er dit:
code:
1
2
| ./configure: line 4601: syntax error near unexpected token `GLIB,' ./configure: line 4601: ` PKG_CHECK_MODULES(GLIB, glib-2.0 >= 2.0.1 gobject-2.0 gthread-2.0 gmodule-2.0, ,' |
bij de regels:
code:
1
2
3
4
5
| dnl Check for glib2
PKG_CHECK_MODULES(GLIB, glib-2.0 >= 2.0.1 gobject-2.0 gthread-2.0 gmodule-2.0, ,
AC_MSG_ERROR(You don't have glib-2.0 (1.3) installed))
AC_SUBST(GLIB_LIBS)
AC_SUBST(GLIB_CFLAGS) |
ook geeft hij nu echt aan dat AC_PROG_LIBTOOL niet bestaat:
code:
1
2
| ./configure: line 2969: AM_DISABLE_STATIC: command not found ./configure: line 2971: AC_PROG_LIBTOOL: command not found |
Ik heb geen flauw idee meer wat ik fout doe. ik heb uiteraard in de manuals gelezen, gezocht, maar telkens staat er dat ik het bovenstaande moet doen.
Ik gebruik deze versies van de programma's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| thijs@Thijs:~/hottopic$ aclocal --version aclocal (GNU automake) 1.7 thijs@Thijs:~/hottopic$ autoconf --version autoconf (GNU Autoconf) 2.54 thijs@Thijs:~/hottopic$ autoheader --version autoheader (GNU Autoconf) 2.54 thijs@Thijs:~/hottopic$ automake --version automake (GNU automake) 1.7 |
Automake1.7 is dacht ik redelijk nieuw, net als autoconf 2.54, dus daar zal het niet aan liggen. Iemand een idee ?