prob met 2000+ op K7S6A

Pagina: 1
Acties:

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
met alle instellingen op default krijg ik als fsb slechts 100Mhz, als ik dan probeer deze op 133Mhz in te stellen, dan weigert dit bordje op te starten, en moet ik m'n bios resetten.

Hierdoor komt mijn nieuw speelgoedje natuurlijk niet aan z'n trekken, vermits hij maar op 1250 Mhz (12,5x100Mhz) draait i.p.v. de gebruikelijke 1662.5 Mhz (12,5x133Mhz).

weet er trouwens iemand of de multiplyer hoger als 12,5 kan worden gezet of niet, vermits dit nergens in de handleiding te vinden is en met de nieuwste bios kan deze ook niet hoger raken. moest dit de maximum zijn, dan zal ik bij m'n volgende cpu-upgrade ook een nieuw mobo'ke mogen zoeken :'(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde alleen dan met een k7sa.
Als ik em dan op default zet staat de fsb enzo op 100 mhz. maar ik kan dat gewoon veranderen naar 133 en dan doet ie het weer!

Volgensmij kan de multiplier niet hoger, tenminste niet met officieel bios.

Het kan zijn (zeer onwaarschijnlijk :) ) dat je heel oud geheugen hebt ofzo pc 66 ofzo. Dan pakt ie een fsb van 133 niet!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit Hangen en Opstartproblemen onderaan op de Technische PMG FAQ
Eventueel FSB nóg lager zetten bij instabiliteit. Als het probleem hiermee wordt opgelost, dan is er vaak sprake van een coolingprobleem of een ontoereikend cq half kapotte voeding. In zeldzame gevallen is de moederbord de schuldige.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

De koeling van de northbridge op die mobo's was toch gaar, dat ie op 100Mhz FSB wel en op 133 niet werkte?

Als ik me goed herinner moest je dan de heatsink van je northbridge losmaken en wat er ook tussenzit vervangen door fatsoenlijke koelpasta.

Resultaat : warmere heatsink, koelere northbridge.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb Precies zelfde probleem, alleen kan ik hem in de bios veranderen naar 133/133. Alleen dan freezed mn PC telkens. Omdat ik een 235 watt voeding heb of omdat mn geheugen maar op 100MHz max kan.