Toon posts:

[oc] "veilig" max voltage Xp2200+ rev. A ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb hier thuis staan:
Abit KX7-333 voltmodded met pot.
AMD XP2200+ AIRGA (edit: unlocked fcourse)
chieftec 350 watt voeding
corsair ddr400 2x256mb
Alpha 8045 met delta fan

Ik heb dit systeem nu lopen op 10,5x191, maakt 2000 Mhz. Vcore is 1,87/1,89
Mijn vraag is: wat is nog een "veilig" voltage, om de max uit deze luie ;) processor te halen?

Mijn temps zijn nu ( overclocked op bovenstaande instelling) idle 47 graden, stressed 50/52.
Eigenlijk wil ik naar de 11x191, maar met dit voltage is dat een no-boot. Hoe heet kan/mag deze proc worden, en hoeveel vcore is de max?

Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Rick2001? Fewture? Nostra?Abbaddon bijvoorbeeld? ;)

Thx !

Verwijderd

Hangt van je temp af.. Ik heb net 2,21 gedraaid met een Tbred die standaard 1,5 is. Dat is aardig veel, maar de proc was 38 graden. Dan durf ik het wel ;) Hoger dan 2 zou ik zeker niet gaan. Let gewoon goed op je temps en doe rustig aan.

Edit: Ik kan je nu al zeggen dat je niet veel ruimte meer heb. Waterkoeling zal je erg goed doen :P

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

In principe is dat niet te zeggen, het kan zijn dat je cpu 2.0 Vcore al niet leuk vindt. De meeste (lees: bijna alle) cpu's vinden 2.0 daarentegen helemaal niet erg. Ik denk alleen dat je temps eerder een hogere oc tegenhouden dan t voltage.

Verwijderd

Topicstarter
M'n temp is dus nu 47 idle en 51 stressed. Is dat ok te noemen? Ik hoor verhalen van mensen die met een 75 graden nog stabiel draaien (al is 75 graden niet wat ik wil) ?

Dus als je deze temps weet, zouden jullie nog verder " durven" ?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog? Ik wil wel, maar durf niet, maar wil wel, maar durf niet, maar wil wel :P

Hij is nu iig stabiel.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
wees blij dat je het kan, ik zou het zo doen, maar ik heb een kt3 ultra 2 van MSI en die kan bij t breds maar tot 1.75 volt :(

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 17 november 2002 @ 18:05:
wees blij dat je het kan, ik zou het zo doen, maar ik heb een kt3 ultra 2 van MSI en die kan bij t breds maar tot 1.75 volt :(
lol :D
Tijd voor een voltmod voor je?

Maar ik ben voorzichtig, ik wil "zeker weten" vordat ik handel ;)

Verwijderd

Luchtgekoeld zou ik met een T-bred niet veel hoger gaan als 2.05V....anders gaan de temps wel erg hoog oplopen ben ik bang. Ook al heb je een goede luchtkoeler..

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Jep je kunt gewoon 2,2 draaien zolang je temps laag zijn maar met air cooling lukt dat meestal niet zorg dat je niet boven de 60 komt ivm levensduur :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
0.13? ik vind 2.2 wel asociaal veel. ik zou denken dat als ie daar continu op moet draaien naar 1 week ermee ophoud. ik zou niet altijd boven de 1.8 draaien.

2.2 is meer iets voor stikstof zou ik zeggen :P

Verwijderd

Volgens AMD specsheets is de absolute max. over en obdervoltage -0,5Volt en +0,5volt on the lowest default corespeed.

Ik zou dus zeggen; Ga uit voor de tbred's van 1,5Volt minimum Vcore.
+ 0,5Volt geeft max. 2,0Volt aan wat binnen de specs valt. daarboven zal de cpu snel(ler)kapot gaan of schade intern aanbrengen.

hoger kan wel met goede koeling, maar goed is het allerminst.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 11:13:
Volgens AMD specsheets is de absolute max. over en obdervoltage -0,5Volt en +0,5volt on the lowest default corespeed.

Ik zou dus zeggen; Ga uit voor de tbred's van 1,5Volt minimum Vcore.
+ 0,5Volt geeft max. 2,0Volt aan wat binnen de specs valt. daarboven zal de cpu snel(ler)kapot gaan of schade intern aanbrengen.

hoger kan wel met goede koeling, maar goed is het allerminst.
Ah ok, thx, dan kan ik dus nog een pietsie verder >:) Bedankt :)

Verwijderd

Wtf is zo'n voltmod, en hoe voor ik 't uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 13:38:
Wtf is zo'n voltmod, en hoe voor ik 't uit.
Specifiek voor de KX7-333 ( er staan ook howto's voor andere mobo's bij):

http://www.teccentral.de/.../index/anzeigen/index.php

en/of:

http://www.xtremesystems....3aba6f1ae16&threadid=1432

Verwijderd

Ik heb een a7v-133 maar toch bedankt voor de link, even checken!

Hij staat er tussen, alleen jammer genoeg niet in 't engels...

Verwijderd

Een vmodje is niet anders dan een potmetertje solderen op je mobo. Je neemt 2 draadjes. De potmeter soldeer je ertussen. Een kant soldeer je aan de voltage regelaar op je mobo en de andere kant aan een fan stekkertje. Dat fan stekkertje druk je op je mobo en klaar ben je.

Het enige dat je moet weten is waar je op je mobo moet solderen. Dat moet je ff opzoeken. Voordat je allees aanzet ff de potmeter op mximale weerstand zetten. Anders wordt het huilen ;)
Pagina: 1