De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
'K heb net zelf een hoop koper gehaald (IN beverwijk, 2 blokjes voor CPU (60×60×150) 4 voor GPU en Northbridge (40×40×10) plus plaatjes die er boven en onder op gesoldeerd worden.
dus in totaal 6 blokjes en 12 plaatjes
PRIJS=15 euro:P 2.50 per blokje! haha
dus in totaal 6 blokjes en 12 plaatjes
waar? waar? waar?
ik zoek koper dus en hier in de buurt is niets te krijgen
messing 120
alumium 220
koper 390
ik zie niet in waarom je dan geen alumium zou gebruiken... erg makkelijk te bewerken, licht, goedkoop...
voordeel van messing is wel dat je het kunt solderen natuurlijk..., maar moet dan bij de meeste blokken.
mijn voorkeur blijft koper, en als je vatsoenlijk zoekt vind je,... echt waar,... niet gewoon doen alsof je lui bent want dan koop je maar een kant en klaar blok.
alumium 220
koper 390
ik zie niet in waarom je dan geen alumium zou gebruiken... erg makkelijk te bewerken, licht, goedkoop...
voordeel van messing is wel dat je het kunt solderen natuurlijk..., maar moet dan bij de meeste blokken.
mijn voorkeur blijft koper, en als je vatsoenlijk zoekt vind je,... echt waar,... niet gewoon doen alsof je lui bent want dan koop je maar een kant en klaar blok.
Als je niet wilt gaan oc'en dan kun je ook zo'n muurplaatgeval gebruiken van de formido of de gamma.
Die van de gamma hebben een soort inkeping aan de onderkant dus dat wordt nogal lastig, die van de formido hebben dat niet ( die van mij iig ).
Het koelt best redelijk nog opzich
Die van de gamma hebben een soort inkeping aan de onderkant dus dat wordt nogal lastig, die van de formido hebben dat niet ( die van mij iig ).
Het koelt best redelijk nog opzich
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
ik heb koper van mn stage .
maar er zijn zat mensen die het moeilijk kunnen krijgen
messing is toch onderandere van koper gemaakt ?? dan zou het toch beter moeten gaan als met alu...
maar er zijn zat mensen die het moeilijk kunnen krijgen
messing is toch onderandere van koper gemaakt ?? dan zou het toch beter moeten gaan als met alu...
[ Voor 0% gewijzigd door B-lennium op 17-11-2002 21:27 . Reden: of was het brons ]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
legeringen hoeven niet altijd ergens tussen de eigenschappen van beide in te zitten...b-lennium schreef op 17 November 2002 @ 21:25:
volgensmij is het koper+zink en soms nog wat...
het geleid iig niet zo goed.
Nou sorry hoor maar hier in de buurt is dus niets te vinden en als hij zo kan zeggen waar ik koper kan kopen (kleine moeite lijkt me) dan rij ik er wel heen want hier is dus niets te krijgenroedie schreef op 17 November 2002 @ 19:46:
mijn voorkeur blijft koper, en als je fatsoenlijk zoekt vind je,... echt waar,... niet gewoon doen alsof je lui bent want dan koop je maar een kant en klaar blok.
Er zijn meer topics over en er zijn ook al eens inkoopacties voorbij gekomen.
Verder weet ik dat hamel een bedrijf is dat koper zo verkoopt...
En in horst noordlimburg bij het koperslagersmuseum kun je het ook krijgen.
Metaalgroothandel moet eigenlijk lukken via de gouden gids...
Verder weet ik dat hamel een bedrijf is dat koper zo verkoopt...
En in horst noordlimburg bij het koperslagersmuseum kun je het ook krijgen.
Metaalgroothandel moet eigenlijk lukken via de gouden gids...
OK, ben ik weer 
Koper, Beverwijk, loop afstand van station... dicht bij de Mac, Bedrijf heet: Moterenco (ja aan elkaar) zoek maar op bij www.telefoongids.nl Was wel tof...
Partyboy en ik waren dus voor 15€ klaar voor in totaal 6 blokkie
Koper, Beverwijk, loop afstand van station... dicht bij de Mac, Bedrijf heet: Moterenco (ja aan elkaar) zoek maar op bij www.telefoongids.nl Was wel tof...
Partyboy en ik waren dus voor 15€ klaar voor in totaal 6 blokkie
oohjah, heb vandaag ook nog ff een rad gehaald voor mijn eigen PC (ben nog bezig de onderdelen bij elkaar te rapen hoor
.
Samen met PartyBoy en Jeanious 4 radiatoren voor 19 euro! Bij de sloop in velserbroek
die dingen zijn echt KL*T* om uit een auto te slopen, alleen bij (oudere) alfaromeo's ging het makkelijk (en die waren prima!) nu staat er op die sloop geen alfa met een kachel rad meer!
hehe
maar ook wel goedkoop toch? 4.75 per stuk
Samen met PartyBoy en Jeanious 4 radiatoren voor 19 euro! Bij de sloop in velserbroek
maar ook wel goedkoop toch? 4.75 per stuk
Verwijderd
http://www.motorenco.nl/
Dat ziet er interessant uit. Zeker als die prijzen kloppen.
Welk formaat hadden die blokjes? 6x5x2 cm dik?
Ze hebben ook een hydro- en pneumatiek-afdeling (dus slangen en slangaansluitingen). En cnc-frezen (hoe duur zal dat zijn? peperduur -vrees ik)
Dus een ideale tweakers-zaak.
Dat ziet er interessant uit. Zeker als die prijzen kloppen.
Welk formaat hadden die blokjes? 6x5x2 cm dik?
Ze hebben ook een hydro- en pneumatiek-afdeling (dus slangen en slangaansluitingen). En cnc-frezen (hoe duur zal dat zijn? peperduur -vrees ik)
Dus een ideale tweakers-zaak.
het grote voordeel van kopen en alulminium is dat dit erg zachte materialen zijn. Als je zo op de proc perst vervormen ze en heel klein beetje waardoor het contact oppervlak stukken wordt verbeterd. Knijp maar eens met een waterpomptang in een koperen buis. Je ziet dan de tandjes in de buis staan.
Messing is keihard. Dus hebbie die contactoppervlak verbetering niet.
Daarnaast is messing ook vaak correlig van struktuur waardoor je het noiet goed vlak kunt slijpen.
Verders een prima id.
Messing is keihard. Dus hebbie die contactoppervlak verbetering niet.
Daarnaast is messing ook vaak correlig van struktuur waardoor je het noiet goed vlak kunt slijpen.
Verders een prima id.
blokjes waren 2 keer 6×6×1.5 en 4 keer 4×4×1 (lijkt nogal dun maar er komt bovenop nog een afdekplaat van 3 mm op dus dan is het best te doen.
Vrezen was idd PEPER duur!
Vrezen was idd PEPER duur!
Verwijderd
Kan je bij motorenco niet vragen of ze eens een demonstratie geven van zo'n CNC machine
heb je meteen je blokje klaar..
heb je meteen je blokje klaar..
dat zou tof zijn? mogen ze er meteen 100 maken
, hebben we weer een mooie IA 
Mijn blokjes worden ook gevreesd, een vriend van PartyBoy gaat na de kerst vakantie stage lopen bij een bedrijf en dan kan die ook vrezen en (hard)solderen!
Dus dat maakt het simpel! wordt wel een goedkope WC! (blokjes 7.50 in totaal (3 stuks) radiator 4.75, pompje (nieuw) 580l/h 27.50 en dan nog slangen en koppelstukken
Resevoir wordt van plexxxi gefabriceerd

Mijn blokjes worden ook gevreesd, een vriend van PartyBoy gaat na de kerst vakantie stage lopen bij een bedrijf en dan kan die ook vrezen en (hard)solderen!
Pagina: 1