Edit: sorry voor het verneuken van de layout...
Ben er nu al anderhalve dag mee bezig om mijn Pulldown menu fatsoenlijk uit de database te kunnen halen. Op die manier is het onderhoud erg simpel lijkt me.
Het lukt me echter niet de menu items te scheiden te scheiden op hoofdmenu.
De tabel waar de menugegevens inzitten ziet er zo uit:
ouderID kindID menu submenu
1 0 bedrijf
2 0 producten
1 1 visie
1 2 adres
2 1 duur
2 2 goedkoop
visie en adres moeten dus als items in het pulldown menu komen als je op bedrijf wijst met de muis. Duur en goedkoop komen als items in het pulldownmenu onder producten
so far so good.
Het stukje Javascript wat boven in de pagina staat, zal ik niet noemen, deze werkt goed.
De hoofdmenuitems worden in het volgende script uit de tabel gehaald en op het scherm gezet. Dit werkt ook goed.
In de bron van de geparste pagina ziet het er dan zo uit:
prima dus.
Vervolgens roep ik op ongeveer dezelfde wijze de pulldownmenu's aan met het volgende script:
Het resultaat in de bron van de geparste pagina:
Zoals je ziet worden de items niet goed over de beide hoofdmenuitems verdeeld maar komen ze alle 4 onder menuitem bedrijf
De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik al van alles geprobeerd heb. Zo veel dat de code vrijwel onleesbaar werd. Ik heb de code nu teruggebracht tot haar essentie om mijn probleem wat simpeler te kunnen uitleggen.
Het verhaal is zo immers al lang genoeg
Iemand iedeeën?
Ben er nu al anderhalve dag mee bezig om mijn Pulldown menu fatsoenlijk uit de database te kunnen halen. Op die manier is het onderhoud erg simpel lijkt me.
Het lukt me echter niet de menu items te scheiden te scheiden op hoofdmenu.
De tabel waar de menugegevens inzitten ziet er zo uit:
ouderID kindID menu submenu
1 0 bedrijf
2 0 producten
1 1 visie
1 2 adres
2 1 duur
2 2 goedkoop
visie en adres moeten dus als items in het pulldown menu komen als je op bedrijf wijst met de muis. Duur en goedkoop komen als items in het pulldownmenu onder producten
so far so good.
Het stukje Javascript wat boven in de pagina staat, zal ik niet noemen, deze werkt goed.
De hoofdmenuitems worden in het volgende script uit de tabel gehaald en op het scherm gezet. Dit werkt ook goed.
In de bron van de geparste pagina ziet het er dan zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <table border=0 valign=middle align=right cellpadding=0> <tr> <td> <DIV ID=d1 onmouseover=show(this,ds1); class=menu> <a href =>bedrijf</a> </DIV> </td> <td> <DIV ID=d2 onmouseover=show(this,ds2); class=menu> <a href =>producten</a> </DIV> </td> </tr> </table> |
prima dus.
Vervolgens roep ik op ongeveer dezelfde wijze de pulldownmenu's aan met het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| $qrysub = "SELECT id, ouderID, kindID, menu, submenu, d_inleiding, d_tekst, o_ingebruik, datum, bron, bronurl, o_auteur, link, volgorde FROM ".$tabelprefix."sitemenu where submenu != '' and o_ingebruik = \"ja\" order by ouderID, kindID"; $resultsub = mysql_query($qrysub) or die("Query mislukt! MySQL zegt: " . mysql_error() . ". PHP zegt: $error_msg."); $numsub=mysql_numrows($resultsub); // Submenu's opbouwen $ds=1; if (mysql_num_rows($resultsub)) // Indien resultaat { echo "<DIV ID=ds".$ds." CLASS=submenu STYLE=display:none>\n"; echo "<table border=0 align=right cellpadding=3>\n"; while($row = mysql_fetch_object($resultsub)) // Zolang resultaat { $Submenu = $row->submenu; //print $Submenu; echo " <tr>\n"; echo " <td><a href =".$SERVER['PHP_SELF']."?tabel=".$tabelprefix. "sitemenu&id=".$row->id.">".$Submenu."</a></td>\n"; echo " </tr>\n"; } echo "</table>\n"; echo "</DIV>\n\n"; $ds=$ds+1; } |
Het resultaat in de bron van de geparste pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <DIV ID=ds1 CLASS=submenu STYLE=display:none> <table border=0 align=right cellpadding=3> <tr> <td><a href =?tabel=klo_sitemenu&id=9>visie</a></td> </tr> <tr> <td><a href =?tabel=klo_sitemenu&id=10>adres</a></td> </tr> <tr> <td><a href =?tabel=klo_sitemenu&id=11>duur</a></td> </tr> <tr> <td><a href =?tabel=klo_sitemenu&id=12>goedkoop</a></td> </tr> </table> </DIV> |
Zoals je ziet worden de items niet goed over de beide hoofdmenuitems verdeeld maar komen ze alle 4 onder menuitem bedrijf
De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik al van alles geprobeerd heb. Zo veel dat de code vrijwel onleesbaar werd. Ik heb de code nu teruggebracht tot haar essentie om mijn probleem wat simpeler te kunnen uitleggen.
Het verhaal is zo immers al lang genoeg
Iemand iedeeën?
[ Voor 0% gewijzigd door klaaz op 17-11-2002 16:26 . Reden: layout ]