Toon posts:

Samsung DVD-rom SD-616T

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een dvd-rom. Het gaat over de SD-616T van Samsung. Het rare is dat op het ene moment ik perfect dvd's kan kijken en het andere moment loopt mijn dvd programma vast bij het inladen of hij leest de dvd niet eens in.

Ik heb van de site van Samsung de update al wel gedraait maar hij doet het nog steeds niet goed. Kent iemand van jullie dit probleem ook en wat hebben jullie er aan gedaan?

Laat het ff weten

Groeten Daan

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 21:22
av>om

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja, heb ook zo'n DVD van Samsung. En nee, de flash zal je niet helpen.

Het enige wat bij mij werkte kwam ik na dagen ellende pas achter.

In mijn geval was het nodig mijn RAID-SCSI controller te verwijderen, mijn HDD's weer te converteren naar single-disk, OS er schoon op , HDD's beide aan de primairy channel, en de DVD is zijn upppie aan de secundairy . AL hoofdpijn? Ik wel toen.
Gelukkig waren mijn cdrom en CDrw SCSI aan hun eigen scsi-kaartje van adaptec.

Probeer dus eens de DVD op je secundairy channel en liefst als Master gejumpert.
De rest op je primairy-channel.

Dan moet je waarschijnlijk nog het vinkje aanvinken bij de DVD onder apparaatbeheer, het vinkje voor DMA-mode.....

Als je hem ziet tenminste, bij mij zag ik hem wel, maar na aanvinken en opstarten was ie weer uit, of ik zag hem helemaal niet en de boel liep vrolijk vast. En toen ie het eindelijk naar zijn zin had (uppie op de secundairy-channel) lukte het me wel om de DMA- actief te houden.

Trouwens, met DVD-films liep ie niet vast, wel met DVD/CDrom DATA! disks.
Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!