Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Stealthed CD Brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is misschien niet zo moeilijk en indrukwekkend, maar het effect is toch wel leuk d8 ik zo...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arendhoek/writer/Image14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arendhoek/writer/Image13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arendhoek/writer/Image12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arendhoek/writer/Image7.jpg

ik heb ook nog een filmpje gemaakt van drive die opengaat (wmv 844kb)

http://home.wanadoo.nl/arendhoek/cdwriter.wmv

:*)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
mooi man, ik wil t ook, maar de frontjes van Aopen kasten lenen zich daar niet echt voor

Verwijderd

Nice.. netjes weg gewerkt.
Al 1000x eerder gedaan maar toch.
Hoe doe je hem nu open? gewoon tegen frontje duwen? of alleen softwarematig?

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 21:30

JayVee

shibby++!

Sja, perfecte stealth mod. Voor de rest niets bijzonders toch?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:51:
Nice.. netjes weg gewerkt.
Al 1000x eerder gedaan maar toch.
Hoe doe je hem nu open? gewoon tegen frontje duwen? of alleen softwarematig?
Nee gaat softwarematig open, misschien kan ik nog met 1 of ander mechanisme openduw mogelijkheid maken. Gaat wel met knpoje weer dicht

Verwijderd

ziet er netjes uit :)

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

HAHAHA wat een spectakel dat filmpje!

Mooi gedaan hoor!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
Four schreef op 17 November 2002 @ 14:59:
HAHAHA wat een spectakel dat filmpje!
;)

Verwijderd

Leuke gedaan!

Verwijderd

Wat je kunt doen om m ook hardware matig open te laten gaan is het volgende :
Maak ter hoogte van het knopje op het frontje een soort verhoginkje (stukje plastic oid), wat er precies tegenaan komt (en nog niet indrukt). Als je dan een beetje tegen het frontje duwt, drukt het stukje plastic het knopje ini en gaat de cd speler open.
Heb ik ook gedaan, werkt perfect !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 15:08:
Maak ter hoogte van het knopje op het frontje een soort verhoginkje (stukje plastic oid), wat er precies tegenaan komt (en nog niet indrukt). Als je dan een beetje tegen het frontje duwt, drukt het stukje plastic het knopje ini en gaat de cd speler open.
Ja zoiets had ik ook in gedachten, moet alleen nog wel ff een goed stukje plastic vinden

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
mooi gemaakt, maar een normale brander is functioneler als daar een knopje op zit...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:51
ik snap nou nooit echt het idee achter zo'n stealth mod. het ziet er dan wel leuk uit maar ik vind het leuker als mensen kunnenb zien dat ik een 40 speed fiker heb ofzo.. toch?

Strava | AP | IP | AW

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

ik snap nou nooit echt het idee achter zo'n stealth mod. het ziet er dan wel leuk uit maar ik vind het leuker als mensen kunnenb zien dat ik een 40 speed fiker heb ofzo.. toch?
Het is vooral handig als je je kast verft, zo'n stealthmod. Ik vind het wel beetje mager als je alleen maar softwarematig je speler openkrijgt. :| Ik heb zelf ook een verhoging gemaakt met een stukkie triplex. Verder moet je dus zorgen dat ie niet vanzelf opengaat als je m dicht doet. Ik heb dit gefixt door tussen het frontje van mn speler en het frontje van mn kast een stukkie geluidsdempende matten te lijmen. Deze veren vrij ver in als je tegen het frontje drukt, waardoor het stukkie triplex tegen het eject knoppie komt. Je kan hier natuurlijk van alles en nog wat voor gebruiken, het is eigenlijk een kwestie van ghetto-modden. :Y)

Orange & Red

Verwijderd

maar ik vind het leuker als mensen kunnenb zien dat ik een 40 speed fiker heb
Denk je nou werkelijk dat iemand daar iets om geeft ?

Verwijderd

Topicstarter
C@m!k@z3 schreef op 17 november 2002 @ 16:22:
[...]
Het is vooral handig als je je kast verft, zo'n stealthmod. Ik vind het wel beetje mager als je alleen maar softwarematig je speler openkrijgt. :| Ik heb zelf ook een verhoging gemaakt met een stukkie triplex. Verder moet je dus zorgen dat ie niet vanzelf opengaat als je m dicht doet. Ik heb dit gefixt door tussen het frontje van mn speler en het frontje van mn kast een stukkie geluidsdempende matten te lijmen. Deze veren vrij ver in als je tegen het frontje drukt, waardoor het stukkie triplex tegen het eject knoppie komt. Je kan hier natuurlijk van alles en nog wat voor gebruiken, het is eigenlijk een kwestie van ghetto-modden. :Y)
Ik zal wel ff in de garage gaan snuffelen dan of we nog wat spul hebben liggen

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk dit zijn dus de filmpjes waarom ik kabelinternet heb genomen :)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 22:27

Snijkoek

Metal up your ass

Wat ik vooral onhandig vind aan alleen software matig openen is de installatie van m'n os...

Verwijderd

Topicstarter
Snijkoek schreef op 17 November 2002 @ 17:28:
Wat ik vooral onhandig vind aan alleen software matig openen is de installatie van m'n os...
De dvd drive heb ik niet gestealthed hoor :-P lian li frontje op geplakt

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
je kan ook gewoon ut knop je van je cd brander los solderen, draadjes op de print solderen, knopje ergens anders plaatsen en solderen maar

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:53:
[...]

Nee gaat softwarematig open, misschien kan ik nog met 1 of ander mechanisme openduw mogelijkheid maken. Gaat wel met knpoje weer dicht
Legoblokje :)
Ff op goede grootte dremelen en dan plakken maar.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
Phant0m schreef op 17 November 2002 @ 18:27:
je kan ook gewoon ut knop je van je cd brander los solderen, draadjes op de print solderen, knopje ergens anders plaatsen en solderen maar
Solderen ga ik niet aan beginnen hehe, kan ik namelijk niet :-o
DustMan4u schreef op 17 november 2002 @ 18:31:
[...]

Legoblokje :)
Ff op goede grootte dremelen en dan plakken maar.
FF legoblokjes zoeken dan... :*D

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

hee cool, zo heb ik mn brander ook, alleen dan achter een stukje metallic-blauw gespoten plexi :D
mooi gemaakt man ;) :Y)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

sja hoor dat filmpje :D
mooi gedaan verder

Verwijderd

Stealten is altijd vet

Verwijderd

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 17 November 2002 @ 23:02:
hee cool, zo heb ik mn brander ook, alleen dan achter een stukje metallic-blauw gespoten plexi :D
mooi gemaakt man ;) :Y)
Ik heb er een mooi blauw plexi deurtje voor normaal (ATC 210) ;--)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 15:08:
dat is idd een goed id, ik wil dit ook gaan doen. Maar kunnen jullie precies vertellen hoe jullie dit doen nu er toch een topic over loopt...
[edit] gewoon met tape dus :)

• Miki
  • Laatst online: 00:28
Dat knopje is zo simpel te doen (mits je de juiste spulletjes hebt), ik heb hier net een lian-li pc60 kast mogen ontvangen. Mijn lite-on 48Shuppel de pup was ut proefkonijn. Heb bij gebroeders winter (schrijfwaren zaak ala AKO) een rol dubbelzijdig tape gehaald. Eerst heb ik netjes het lian li frontje bewerkt door met een ijzerzaagje de twee uitstekende flapjes eraf te zagen, daarna een beetje geveild, de kenners van lian-li kasten weten wat ik bedoel.
EN nu de trick: Drie laagjes dubbelzijdig tape op de schuif lade van de brander geplakt. Op het knopje heb ik ook 3 laagjes tape geplakt echter de zijde waarop gedrukt moet worden niet plakbaar laten, anders krijg je je cd drive niet open ;)

Kleine opmerking: de lite-on open en dicht knopje is wat stug en je hoor um echt klikken. Het kan zijn dat bij een ander merk cd drive iets anders moet worden verzonnen voor de knop omdat deze net te licht is.

Verwijderd

Hier is hoe ik het gedaan heb :

-Eerst heb ik van de cdrom speler het gewone frontje eraf gehaald.
-Daarna dubbelzijdig plakband op het laadje gedaan.
-Een standaard afdekplaatje genomen en hiervan de 'uitsteeksels' eraf gezaagd.
-Daarna heb ik een stukje plexiglas genomen en die op het plaatje geplakt. Ter hoogte van het eject knopje op de cdrom speler. Dit stukje plexiglas zit precies tegen het knopje aan (drukt het dus nog niet in ! )
-TOen het afdenkplaatje op het laadje van de cdrom geplakt.

Door het dubbelzijdige plakband is de verbinding tussen het afdekplaatje en het laadje van de cdrom nog een beetje flexibel en kun je dus het knopje nog indrukken.
Ik heb evt. ook nog wel pics als het nu nog niet duidelijk is.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:09

BNX

De beste oplossing is gewoon een rubberen-voetje van een PC of dergelijke, deze dormidden knippen en plakken achter het stealth-plaatje. Zo kun je alsje rechts-onder zacht erop druk de drive openen. 'k heb het momenteel bij 3 drives en ze werken al ruim 6 maanden zonder loslaten\problemen etc... :)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Miki
  • Laatst online: 00:28
BNX schreef op 18 November 2002 @ 18:40:
De beste oplossing is gewoon een rubberen-voetje van een PC of dergelijke, deze dormidden knippen en plakken achter het stealth-plaatje. Zo kun je alsje rechts-onder zacht erop druk de drive openen. 'k heb het momenteel bij 3 drives en ze werken al ruim 6 maanden zonder loslaten\problemen etc... :)
Met wat plak je um vast? Prit, 1 seconde lijm, oorsmeer :? Beetje meer uitleg is toch wel handig om er iets van te begrijpen. En wie zegt dat dubbel zijdig hobby tape niet 6 maanden lang blijft plakken?

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31
kan wel niet moeilijk zijn of heel vaak gedaan het ziet er prachtig uit man! zo hoord een stelth cdrom te zijn :)

Waar vui zit, zit geen glans!

Verwijderd

idd, l33t, alleen moeilijk openen zo

doet me een beetje denken aan getunede auto's waar bij ze de deurklink weg gewerkt hebben.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Gweldig maar wat ge je nu doen? Waterkoeling >:) oid?

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Op het verlanglijstje staat:

Sidepanel + Window
Watercooling
17" tft scherm
radeon 9700

alleen geen geld :(

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
dat filmpje is wel erg lang eerst de 1e 10 sec gebeurt er niks, gaat ie in 2 sec open dan gebeurt er weer 10 niks 7(8)7

maar wel erg netjes gedaan!! :Y)

There's no savegame in real life...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:47:
17" tft scherm
radeon 9700
alleen geen geld :(
Dan ga je ook wel voor de hoofdprijs he ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 21:33:
[...]

Dan ga je ook wel voor de hoofdprijs he ? :P
jah dat wel :) Ik was de P4 3,06Ghz nog vergeten die ik naar 4Ghz wil schoppen, wat mij brengt op de phase-change koeling die ik nog vergeten was ;-]

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Precies het stukje wat me weerhield van een strakke houtmod....
Netjes. :)
Pagina: 1