Toon posts:

Tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden in mijn BIOS zitten prutsen...
Ik heb dit veranderd :
SDRam Cas Latencytime:3, heb ik toen op 2 gezet...
SdRam Ras Prechargingtime : Slow, hbe ik op Fast gezet

CPUtype : User's define
Frequenti Ratio : van 5x naar 8x
CPU Bus Frequenti :75 Mhz

Nu weet ik zeker dat 75 x 8 =600 Waarom heb ik dan maar een snelheid van 563 Mhz

En is alles slim wat ik heb gedaan, zou ik het terug moeten zetten... ?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Welk mobo en processor?
Waarschijnlijk zit je clock generator er een beetje naast, een oude P2 450 mhz draait op 452 (ingesteld op 100*4.5) volgens Windows, en mijn Duron 800 op 808 (ingesteld op 100*8). Kennelijk zit de jouwe er een beetje onder ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo : Chaintech
Processor : Intel Celeron 500 Mhz @ 563 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens als ik de CPU Bus Frequenti op 83 Mhz gaat ie naar 614 Mhz, dit kan hij volgens mij niet aan want dan blijft hij staan vlak nadat hij de Cd-Rom herkent

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je er ook nog een modelnummer?
Processor : Intel Celeron 563 Mhz
Je proc draait dus nu op die snelheid, aangezien je zei dat je van 5*75 naar 8*75 bent gegaan? Dus de originele snelheid is 375 mhz (5*75)?
Trouwens als ik de CPU Bus Frequenti op 83 Mhz gaat ie naar 614 Mhz, dit kan hij volgens mij niet aan want dan blijft hij staan vlak nadat hij de Cd-Rom herkent
Klopt, je kan natuurlijk niet oneindig door blijven overclocken...
Lees eens Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) door, als je dat nog niet heb gedaan :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:32:
Mobo : Chaintech
Processor : Intel Celeron 500 Mhz @ 563 Mhz
hmm waarscijnlijke een gare clock generator :P
mare verwacht niet te veel van die celeron ;) heb er zelf ook een paar gehad nooit echt stabiel gehad als ze ge oct waren :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar stond ie op, maar dan draait ie wel gewoon op 500 Mhz, het ligt puur aan de CPU Bus Frequentie, als ik de Frequenti Ratio heel laag zet, blijft hij gewoon hetzelfde.... Heel vreemd

Verwijderd

Shunt schreef op 17 november 2002 @ 14:35:
[...]

omdat de MP gelockt is tog ?
7 x 75 = 525
8 x 75 = 600
7.5 x 75 = 562.5

Je multiplier kan dus waarschijnlijk niet hoger dan 7.5 of is gelockt op 7.5 . Misschien verhelpt een bios upgrade dit wel.

Verwijderd

Topicstarter
Een Bios upgrade is gevaarlijk, hoor ik uit bronnen, ik wil dit risico niet nemen, denk je dat er nog nieuwe upgrades zijn voor zo'n oud moederbord...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:36:
Ja, daar stond ie op, maar dan draait ie wel gewoon op 500 Mhz, het ligt puur aan de CPU Bus Frequentie, als ik de Frequenti Ratio heel laag zet, blijft hij gewoon hetzelfde.... Heel vreemd
Hij is dus gewoon gelockt op 7.5 , dit kun je niet veranderen.

Je bussnelheid draait zeker standaard op 66 mhz? 7.5 x 66 = 495
Dan kan 7.5 x 75 nog wel maar hoger word je processor te veel.

Betere koeling kan dit verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt Masera, stond op 66 MHz... Ik zou dus gewoon Bios moeten upgraden... ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:39:
Een Bios upgrade is gevaarlijk, hoor ik uit bronnen, ik wil dit risico niet nemen, denk je dat er nog nieuwe upgrades zijn voor zo'n oud moederbord...
Ze zijn er wel maar je hoeft dit niet te proberen omdat je MP gewoon gelockt is, een bios upgrade heeft dus helemaal geen nut voor jouw. Laat de bios dus maar lekker zoals het nu is.

Verwijderd

Topicstarter
ok Masera.... Ik zal gewoon een nieuwe PC moeten Kopen.... En waar heeft Mipmap mee te maken, die heb ik ook veranderd naar "hoge snelheid"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:43:
ok Masera.... Ik zal gewoon een nieuwe PC moeten Kopen.... En waar heeft Mipmap mee te maken, die heb ik ook veranderd naar "hoge snelheid"
Dat weet ik zo niet, maar daar kan Google je wel mee helpen denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht maar ze geven geen antwoorden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:47:
Heb al gezocht maar ze geven geen antwoorden
Dit vond ik met google :
Having the mipmap detail level at best quality improves the quality of textures rendered at an angle.
Als je dat op hoge snelheid zet zal de kwaliteit hoogstwaarschijnlijk wat lager zijn en daardoor loopt het wat sneller.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26
Hallo? Wakker worden allemaal.
De multiplier (frequency ratio) van een Intel processor kan niet worden veranderd.
Je kan deze overal op zetten in je BIOS maar het heeft geen enkel effect.
Je zal dus moeten spelen met je FSB.

Hier gaat een slotje op, te laag niveau.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.