Toon posts:

Sony 32 FX 66 en DVD storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb een Sony 32 FX 66 TV met daarop aangesloten een DAV-S500 Home Cinema Set. Ik heb alle kanalen op de TV geinstalleerd, en krijg ze allemaal vrij scherp door. Dus dmv fine tuning etc. Schakel ik nu de DVD speler in, om het TV geluid over deze installatie te laten lopen, dan krijg ik op bepaalde zenders een enorme ruis door. Dat zijn Ned 1, 2, 3, TMF, V8, Net 5, TV1, en TV2.
De andere zenders blijven het echter uitermate goed doen. Dit lijkt me dus niet te liggen aan de kabels of door interferentie van de externe apparatuur. Zou iemand mij kunnen helpen. Ik had deze installatie ook zo neergezet in mijn vorige woonplaats, en daar had ik geen enkel probleem. Zou iemand het weten hoe en wat?

Ik hoop het te horen.

Groeten Bjorn

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
die zenders die je opnoemt zitten hier in groningen vrijwel allemaal op vrij lage frequenties (<400 MHz). Aangenomen dat dat bij jou ook zo is, zou je eens kunnen kijken of je versterker/video op die frequenties mischien overstuurt wordt.
Je zou bij de aansluiting een Antennesplitter kunnen plaatsen, die verzwakt het signaal met zo'n 3 dB.
Ikzelf heb dergelijke problemen pas kunnen oplossen na het plaatsen van een galvanische scheiding tussen kabel-aansluiting en de Antennekabels door het hele huis.
Het was zelfs zo erg, dat als ik de antenne kabel in de TV-kaart wilde pluggen, eerst alle TV's en mijn computer in huis uit moesten staan, anders klapte de aardlek eruit. Je kon ook een vrij hoge (pijnlijke) spanning voelen tussen antenne kabel en computer kast.
Na het plaatsen van dat filter heb ik weer in het hele huis overal haarscherp beeld en krijg ik niet meer van die schokken. Dit filter verzwakt het signaal ook nog eens 1,5 dB, wat waarschijnlijk ook een kleine verbetering geeft in dit geval.
Filter kost 17,50 bij okaphone.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het zijn dat dit eerst niet het geval was dan in mijn vorige woonplaats. Woonde eerst in Zwolle, en nu in Nieuwegein !?!??! Er is toch niets veranderd of moet ik dit melden bij de kabelmaatschappij ?

• TD-er
Ik ben ook verhuisd, maar dan zelfs binnen groningen.
Het blijkt dat het signaal in dit huis een heel stuk sterker is dan waar ik eerst zat. De TV had er geen problemen mee, maar beide video's wel, die werden bij vrij veel zenders overstuurd. Toen had ik er dus een antennesplitter tussen gezet en een vrij slechte antennekabel, puur om een verzwakking te krijgen en dat hielp voor een hoop zenders, maar bijvoorbeeld niet voor Net5, Ned1,2,3 en nog een paar.
Met de huidige opstelling werkt het perfect.

In dat filtertje zit een hoogfrequent trafo, zodat het antennesignaal van buiten geen direct contact maakt met wat ik binnen heb liggen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is echter dat er niemand in mijn appartementen complex problemen mee heeft? Hoe kan dat dan?

• TD-er
mischien gebruik jij betere kabels (= minder verlies) of zit jij dichter bij de hoofdaansluiting.
Dat soort dingen vallen moeilijk te zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ook eens met mijn kabelexploitant bellen om te vragen wat zij ervan kunnen zeggen. Ik hoop dat het verholpen kan worden !!

Groeten Bjorn
Pagina: 1