Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Peltier voeding in progress

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey tweakers,

ik ben bezig met een peltier voeding en nu had ik een paar vragen ;) Waar dienen de condensatoren voor ? Want voor een goede spanning heb je toch gewoon een paar gelijkrichters nodg :? De voeding doet 3 - 30 volt gelijkstroom (dus al omgezet van wissel naar gelijkspanning) En levert heel wat ampere :Y) Wat heb ik allemaal nodig om de boel te isoleren :) ?

Verwijderd

die condensatoren zijn om de spanning die de gelijkrichters maken verder af te vlakken naar mooiere gelijkspanning
en ze zijn voor stabilisatie van de spanning als de peltier stroom gaat trekken dat de voeing dusniet meteen inzakt

Verwijderd

Topicstarter
de voeding levert gelukkig wel meer ampere dan de peltier nodig heeft :) maar verder nog iets over de isolatie :) wat voor materiaal heb je daar precies voor nodig?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

neopropeen :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat wil je isoleren? De voeding tegen elektriciteit, of de peltier tegen condensvorming? Voor dat laatste heb je neopreen nodig, voor het eerste een flink stuk krimpkous :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done