Toon posts:

NVIDIA RIVA TNT MET COOLBITS REG PATCH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een:

Hardware:
Celeron 700 MHZ.
128 MB Apass geheugen.
17,4 GB UDMA Quantum Harddisk.
P6BAT-A+ Moederbord.
Nvidia Riva TNT 8MB video kaart.

Software:

Windows Millenium.
DirectX 7.1.
Detonator 6.31.
Via AGP 4.03d.
Via UDMA 2.1.49.
Functie van computer op netwerk server.

Dus ik voer 3dmark 2000 v.1.1 uit en ik krijg een score van 1032. Dit is heel laag mensen halen met dezelfde configuratie en dan Celeron 566 rond de 1800 & 2000. En ik met de laaste celeron kom net boven de 1000. Dus ik heb die coolbits reg patch gedownload en geinstaleerd. Maar de vraag is hoe hoog draait een TNT kaart: Core clock & memory clock en hoe hoog kan ik hem ongeveer zetten. En denk je dat het wat helpt wat kan ik nog meer veranderen aan me systeem.

Alvast bedankt.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Uhmm je hebt maar 8MB hebben die andere mensen niet stiekum een 16 of 32Meg variant :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

ik heb een viper 550 met 16 mb en ik haal 2203 in 3D mark
clock settings zijn standaard proc/mem: 90/110 die van mij staat op 110/130

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net effe gekeken in het tabmenu voor de snelheid, maar hij gaat tot 100 Mhz maximaal. Betekent dit dat er maximaal 100 Mhz boven op de standaard waarde wordt gegooid of kan coolbits maximaal tot 100 Mhz draaien. Is die VIPER 550 hetzelfd als een TNT kaartje.

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Viper 550 is gewoon een marketing naam voor je kaart de chip is een gewone TNT :)
Ohja de TNT kan max 16 Meg hebben en geen 32 zoals ik in mijn eerste post had getikt :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
heel raar ja... misschien kun je proberen om je videokaart drivers helemaal te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Ik haal met mijn Viper V550 AGP 16 MB met Celeron 400@450 en 128 MB ram een score van 1200 of 1500... weet ik niet zeker meer...

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Ja maar Canard, die meneer heeft ook een kaart met slechts 8MB en als jij met 16 ergens rond de 1500 zit vindt ik het niet vreemd dat hij met zijn 8Meggies slechts een magere 100 kan halen, die benchmark vindt het nl errug prettig om minimaal 16Meg te zien! hij gaat met 8Meg gewoon veel te veel naar het werkgeheugen op het mobo swappen :)

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Probeer ook de tests een voor een te doen en te kijken wat bv software rendering doet, die zou nl evenhoog uit moetten komen als die van Celeron bezitters met een G-force probeer dit met alle tests die de benchmark doorloopt dan heb je al een aardige indicatie waarin jou systeem langzaam of juist sneller is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ietsje opgeschoten. 50 punten heb ik meer gehaald met de detonator 6.47 drivers.

Trouwens is die cpu test in 3dmark 2000 ook afhankelijk van je videokaart. Want ik haal daar 79 dat is ook heel laag.

• picobyte

picobyte

MhIHIHI!

Tsja als je 79 haald voor de CPU en de gemiddelde andere gebruiker met een vergelijkbare CPU haalt een stuk meer (nogmaals ik weet geen exacte waardes) dan zou ik het gaan zoeken in memory/irq conflicten, Je heb dit wel vergeleken met andere TNT gebruikers die ook slechts 8Meg op hun videokaart hebben :? 8 of 16Meg das namelijk een wereld van verschil !!!

Pagina: 1