Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

scheidingswand voor de voeding?

Pagina: 1
Acties:

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 15:29
Ik ben bezig een plexiglas kast te maken van 6/8 mm.
Het wordt een liggende kast maar mijn vraag is op het beter is om een scheidingswand aan te brengen voor de voeding?

Ik heb een 400 watt voeding en die wordt behoorlijk warm (grootste warmte bron in de kast denk ik). Ik wil dus een wandje aanbregen waardoor de warmte niet in de kast kan komen. 1 fan van de voeding zuigt lucht van buiten de voeding in en de andere fan naar buiten.

De kast zelf heeft ook een intake en outtake fan (80x80 enermax) en de cpu (1800xp) wordt gekoeld door een zalman 6000CU en daar blaast een (80x80 of 120x120 enermax) met fanduct op van buiten.

Zal die scheidingswand schelen in warmte?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
denk t niet, als je de scheidingsawand weg laat dient de voeding (hetzij iets minder maar tog :D) ook als outtake... warme lucht wordt door de voeding de case uit geblazen. ook met den nieuwere modellen voeding is dit uitgebreider, de airflow wordt door de voeding gezogen d.m.v. 2 fans.

Nou je exacte antwoord :D de warme lucht van de voeding komt nooit in je case... hoogstens een paar kleine graadjes verschil maar meer ooh niet.