Toon posts:

[winXP] Diskettestion word niet herkent.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een nieuwe computer. Maar de floppydrive werkt niet. Het lampje blijft echt continu branden. Ik heb windows 98 geinstaleerd gehad en die zei dat het een verwisselbare schijf was. Toen instaleerde ik winxp die kon hem geeneens vinden. Ik dus de harde schijf weer formateren en windows 98 erop zetten en viola hij geeft hem goed aan. Maar onder windows xp die ik dus echt wil doet ie het echt niet. Kabeltje omdraaien heeft niet gewerkt en een ander diskettestation ook niet. Ik wil wel een diskettestation omdat ik dan tenminste nog documenten op een diskette kan zetten en die mee naar school nemen waar ze geen cd-rom speleres hebben. Mijn systeemspecs:
P4 2Ghz, ECS P4SA/DX+ met Lan onboard van het type: SiS 900 series. 512Mb DDRRam, Geforce 4 Ti 4200 128mb ram. En het diskettestation is een Mitsumi type: 0359m3d.

Ps. de search heeft niet geholpen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Teruggaan naar degene van wie je de computer hebt gekocht, dan hou je de garantie tenminste.

Verwijderd

Als het lampje continu brand zit je kabel meestal niet goed, toch nog s opnieuw de kabel aansluiten, of anders een ander kabeltje proberen, misschien is ie brak.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik dus gedaan en hij heeft dit nog nooit meegemaakt. En degene weet er veel van af. Zou het soms aan de netwerkkaart kunnen liggen die is meestal van dit soort dingen de oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik deze weer naar boven plaats maar er is best veel haast bij en ik kan deze computer waar ik nu op typ maar zeer tijdelijk gebruiken kwa internet via de telefun.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Lijkt mij dat degene van wie je hem hebt gekocht het voor je op zal moeten lossen....
(als een andere diskdrive of kabel het ook niet doet, ligt het misschien wel aan het moederbord oid)
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:05:
Ja dat heb ik dus gedaan en hij heeft dit nog nooit meegemaakt. En degene weet er veel van af. Zou het soms aan de netwerkkaart kunnen liggen die is meestal van dit soort dingen de oorzaak.
Rare service van die gast als hij er vervolgens niets mee doet... En je netwerkkaart? Ik weet het niet, maar het is makkelijk te controleren door die er uit te halen en het dan te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil dus meehelpen anders kan hij nix meer voor mij doen en krijg ik geld terug. Zijn er nog andere mogelijkheden? Moet ik anders maar een externe disk drive aanschaffen?

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:48:
Moet ik anders maar een externe disk drive aanschaffen?
Natuurlijk niet... Je hebt een (nieuwe!) PC van iemand gekocht... die PC doet niet wat hij moet doen -> geld terug of door hem laten repareren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken die persoon persoonlijk zeer goed en mijn vader die is al het gezeik met de comp. zat en wil dan maar desnoods zo'n extarn ding aanschaffen. Maar dat lijkt mij weer nix. TROUWENS: als je hem bereikt via win 98 dan gaat ie wel open nu maar hij geeft bij elke diskette de zelfde bestanden aan. Elke keer als ik op het diskettestaion druk opent hij zichzelf en dan zie ik allemaal systeembestanden. Het zijn dezelfde bestanden die je op een setupdisk aantreft van win98. Zelfs als er geen diskette inzit geeft hij dit aan en ook met meerdere merken diskettestations hebben het zelfde probleem.

Verwijderd

koop een USB Handydrive van 32 mb
die dingen kosten iets van 35 euro, je hebt veel meer ruimte dan op een floppy en ik ken geen computers zonder USB poorten

geen dank voor het advies 8)

• Cpt.Morgan
Waarschijnlijk overbodig: maar staat in de BIOS alles goed ingesteld (je kunt daar kiezen tussen verschillende typen diskdrives....)?
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:55:
Ik ken die persoon persoonlijk zeer goed
Daarom geef ik de voorkeur aan een winkel: makkelijker om te klagen als er iets mis is....

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die op school zijn afgeschermt ten eerste, zo kan je niet bij de achterkant en het is een afgeslankte versie want de systeembeheerders hebben heleboel functiesuit windows gehaalt. Ten derde hebben de meetse computers geeneens usb. En ik heb zo'n floppiedrive puur nodig voor documenten van huis naar school en andersom dus dit is best belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 17 November 2002 @ 13:59:
Waarschijnlijk overbodig: maar staat in de BIOS alles goed ingesteld (je kunt daar kiezen tussen verschillende typen diskdrives....)?

[...]

Daarom geef ik de voorkeur aan een winkel: makkelijker om te klagen als er iets mis is....
Ja hij zal de problemen vast wel allemaal oplossen denk ik. En in het bios is alles goed ingesteld.

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:01:
[...]
Ja hij zal de problemen vast wel allemaal oplossen denk ik.
Dan zul je daar toch op moeten wachten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:00:
Ja maar die op school zijn afgeschermt ten eerste, zo kan je niet bij de achterkant en het is een afgeslankte versie want de systeembeheerders hebben heleboel functiesuit windows gehaalt. Ten derde hebben de meetse computers geeneens usb. En ik heb zo'n floppiedrive puur nodig voor documenten van huis naar school en andersom dus dit is best belangrijk.
zo ongeveer ALLE computers vanaf de Pentium 1 hebben USB poorten :P
USB handydrive erin is hetzelfde als floppy erin; je krijgt er gewoon een schijfje bij in de verkenner die je direct kan aanklikken
ik denk ook niet dat het afgeschermd is, en anders vraag je aan de systeembeheerder s of ze het ff undisabelen want je kan er weinig kwaad mee dunkt me

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb geen comp dan en die heb ik voor school echt nodig. Daarom als ik meehelp gaat het mischien sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:05:
[...]

ALLE computers vanaf de Pentium 1 hebben USB poorten :P
USB handydrive erin is hetzelfde als floppy erin; je krijgt er gewoon een schijfje bij in de verkenner die je direct kan aanklikken
ik denk ook niet dat het afgeschermd is, en anders vraag je aan de systeembeheerder s of ze het ff undisabelen want je kan er weinig kwaad mee dunkt me
Ze zijn afgeschermt zodat je niet aan de kabels kan kutten. Ten tweede hebben de systeembeheerders het heel erg druk en kan ik het dus nietzomaar heel even vragen of ze het voormij alleen wel even willen doen. Ze zien me al aankomen. En niemand verder op school heeft zo'n ding dus ze doen het echt alleen maar voor een iemand. En die mensen zullen ook zeggen dat ze dat niety doen omdat ik ook een diskette erin kan doen. En ik moet echt wel vaker dan een keer nog bestanden van huis naar school nemen en terug.

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:05:
[...]
ALLE computers vanaf de Pentium 1 hebben USB poorten
No way:

http://www.hardwarecentra...recentral/tutorials/25/3/ :
Intel brought the PC to the 64-bit level with the Pentium Processor in 1993.

http://www.sss-mag.com/usb.html#overview1 :
USB has several advantages for this application, which is why it has been included in most of the new PCs that have been shipped since Windows 98 was released in late June of 1998

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf vanaf 1996-1997 want je zag ook wel windows 95cd's en daar stond met grote letters op: met USB ondersteuning. Bij andere oudere cd's zag je dat niet.

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:15:
Ik denk zelf vanaf 1996-1997 want je zag ook wel windows 95cd's en daar stond met grote letters op: met USB ondersteuning. Bij andere oudere cd's zag je dat niet.
Yep.. heb je gelijk in... Maar het ging er om dat er iig ook pentiums zonder USB hebben bestaan :)....

Wordt nogal offtopic trouwens... Over je diskdrive: ik zou er toch echt bij die gast op aan dringen dat ie hem voor je fixed.
Of je koopt dus een extern diskstation, maar:

http://milehighcomputer.safeshopper.com/9/50.htm?488 :
USB External 1.44 Floppy Disk Drive Price: $ 89.95

Dan zou ik toch vragen of die gast hem voor je koopt....

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:04:
Als het lampje continu brand zit je kabel meestal niet goed, toch nog s opnieuw de kabel aansluiten, of anders een ander kabeltje proberen, misschien is ie brak.
Absoluut mee eens, 999 van de 1000 keer is het de kabel die verkeerd om zit. De twist moet aan de kant van de floppydrive zitten met het rode lijntje aan de andere kant als het lijntje bij de hd. (meestal richting de voedingstekker)

Helpt dit niet dan moet je echt ff een andere floppydrive en kabel uit een andere pc proberen, helpt dit ook niet dan is de connector op je moederbord naar de haaien.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Cpt.Morgan schreef op 17 November 2002 @ 14:17:
[...]
Yep.. heb je gelijk in... Maar het ging er om dat er iig ook pentiums zonder USB hebben bestaan :)....
Eerste intel chipset met usb/atx was intel tucson hx, deze kwam tegelijk met de 233 mmx; de laatste pentium. Er hebben dus een hoop pentium systemen geen usb.

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar kunnen ook ook oudere pentiums mee overweg? Ik bedoel daarmee dat er toch ook oudere pentiums in dat moederbord geplugd konden worden.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, maar wie haalt er nou een pentium 60, als een 200MMX ook betaalbaar is?

Eigenlijk moet je het volgende zeggen:
Systemen met atx en mmx zullen hoogstwaarschijnlijk usb hebben.

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:22:
Maar daar kunnen ook ook oudere pentiums mee overweg? Ik bedoel daarmee dat er toch ook oudere pentiums in dat moederbord geplugd konden worden.
Waarschijnlijk wel... maar de meeste oude pentiums zitten natuurlijk op het moederbord waar ze destijds mee geleverd werden... zonder usb...

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar het ligt dan waarschijnlijk aan het moederbord dus want de kabeltjes zitten nu echt goed en geen verschil. Hij maakt bij het opstarten ook een naar geluid als er een diskette inzit.

Verwijderd

sWORDs schreef op 17 November 2002 @ 14:17:
[...]

Absoluut mee eens, 999 van de 1000 keer is het de kabel die verkeerd om zit. De twist moet aan de kant van de floppydrive zitten met het rode lijntje aan de andere kant als het lijntje bij de hd. (meestal richting de voedingstekker)

Helpt dit niet dan moet je echt ff een andere floppydrive en kabel uit een andere pc proberen, helpt dit ook niet dan is de connector op je moederbord naar de haaien.
True. Het enige wat het hierna nog kan zijn is dat je floppypoort brak is, maar dat lijkt me sterk aangezien hij wel werkte in Win98. Je zal het met bovenstaande info moeten oplossen, want meer mogelijkheden zijn er gewoon niet.

Verwijderd

???? Zijn jullie nu TWEAKERS!??!?

Zo'n simpel probleem en dan met van die nutteloze antwoorden.
Wanneer het lampje van de Diskdrive continue blijft branden zit de Ide-kabel VERKEERD OM!!!!

Draai de ide-kabel van de diskdrive 180 graden om en voila, hij doet het en wordt direct herkend... :O)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:25:
Ok maar het ligt dan waarschijnlijk aan het moederbord dus want de kabeltjes zitten nu echt goed en geen verschil. Hij maakt bij het opstarten ook een naar geluid als er een diskette inzit.
Weet je het heel zeker?

- De twist zit vlakbij de floppydive?
- Rode lijntje van de floppykabel zit bij de drive richting de voedingstekker?
- Rode lijntje wijst op het moederbord dezelfde kant op als de ide kabels?

• Cpt.Morgan
???? Ben jij nu een TWEAKER!??!?

Zo'n kort topic om te lezen en dan nog zo'n nutteloos antwoord:
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:27:

Wanneer het lampje van de Diskdrive continue blijft branden zit de Ide-kabel VERKEERD OM!!!!

Draai de ide-kabel van de diskdrive 180 graden om en voila, hij doet het en wordt direct herkend... :O)
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 12:37:
Kabeltje omdraaien heeft niet gewerkt en een ander diskettestation ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
MENEER LIEFBEERTJE! Ik heb al zovaak gezegd dat ik dat al heb geprobeert en dat niet werkt! Hij zit nu echt goed! Lezen is moeilijk.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:27:

Ten eerste zeg ik dit de hele tijd, ten tweede ga jij eens terug onder de steen waar je vandaan komt. Een floppy kabel is geen ide kabel!

Grrrmbl

* |sWORDs| wil een ignorelist op GoT

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 17 november 2002 @ 14:30:
[...]

Weet je het heel zeker?

- De twist zit vlakbij de floppydive?
- Rode lijntje van de floppykabel zit bij de drive richting de voedingstekker?
- Rode lijntje wijst op het moederbord dezelfde kant op als de ide kabels?
Ja dat zit allemaal goed maar wat is een twist?

Verwijderd

jullie hebben me gewoon verkeerd gequoted :P

lees me vorige reply nog maar es goed :)

Verwijderd

Laatste: probeer in de bios floppy drive swap aan/uit te zetten.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

een twist zijn een aantal draadjes die gedraait zijn. Goed zichtbaar in de kabel.

Shit, woon je ver weg, ik ben er echt bijna zeker van dat die kabel niet goed zit.

* |sWORDs| heeft de neiging om in de auto te springen en te gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Die zit vlak bij het diskettestation. Dat hoort toch? Althans dat zegt het moederbordboekje. Waar woon jij?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:36:
Die zit vlak bij het diskettestation. Dat hoort toch? Althans dat zegt het moederbordboekje. Waar woon jij?
Zutphen, en heb je ook de eerste en de laatste connector van de kabel gebruikt?

Hmm ik zie dat je uit lelystad komt... Moet ik volgend weekend nog zijn op de botter.

Maar ken je niet iemand die handig is en wel in de buurt woont? Laat hem zijn floppykabel en floppydrive even mee nemen en testen maar.

Kijk ook eens of er geen pinnetjes zijn krom gedrukt/afgebroken op de floppydrive. Dit wil vaak gebeuren bij ondeskundige bevestiging.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 23:04
<offtopic maar wel overtopic :)>
Kan een mod even de tikfouten uit het topic halen... Iets met wordt herkend ipv word herkent en diskettestation ipv diskettestion
</offtopic maar wel overtopic>

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Hee swords, jij moet zeker bij THIAB zijn ofniet? Maar ik ga in ieder geval kijken of ik het zelf kan oplossen, mocht diut niet lukken dan mail ik je wel.

Verwijderd

Topicstarter
Sjoko schreef op 17 November 2002 @ 14:42:
Kan een mod even de tikfouten uit het topic halen... Iets met wordt herkend ipv word herkent en diskettestation ipv diskettestion
Tja ik schrijf snel. In ieder geval zoe znel tat ek voudem kan maaken.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sjoko schreef op 17 November 2002 @ 14:42:
Lekker spannend. * |sWORDs| heeft een whipless/hersenschudding en een kater.
Zal dus zat tikfouten maken. Maar je weet toch wat er moet staan?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:43:
Hee swords, jij moet zeker bij THIAB zijn ofniet? Maar ik ga in ieder geval kijken of ik het zelf kan oplossen, mocht diut niet lukken dan mail ik je wel.
Nee bij familie, die hebben hardware besteld en dat ga ik in elkaar schroeven. Maar mailen mag naar swords@euronet.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen. In ieder geval heel erg bedankt!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:48:
Ok zal ik doen. In ieder geval heel erg bedankt!
No problem

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 23:04
sWORDs schreef op 17 november 2002 @ 14:44:
[...]

Lekker spannend. * Korvaag heeft een whipless/hersenschudding en een kater.
Zal dus zat tikfouten maken. Maar je weet toch wat er moet staan?
Errmm... jij hebt het topic toch niet geopend dus waarom moet je medische staat als excuus voor tikfouten in reacties aangevoerd worden terwijl ik het alleen over de topictitel heb?

Het gaat mij er onder andere om dat het voor de search handig is dat diskettestation goed in de topictitel staat.

Trouwens.. Is het diskettestation (+ evt kabel) al een keer in een andere computer getest? (waar de poort op het moederbord zeker weten werkt?)

Edit:
Topictitel was idd duidelijker geweest :)

[ Voor 0% gewijzigd door Korvaag op 18-11-2002 07:30 . Reden: ook ff wat ontopic ]

UNOX: The worst operating system

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sjoko schreef op 17 november 2002 @ 14:55:
[...]

Errmm... jij hebt het topic toch niet geopend dus waarom moet je medische staat als excuus voor tikfouten in reacties aangevoerd worden terwijl ik het alleen over de topictitel heb?

Het gaat mij er onder andere om dat het voor de search handig is dat diskettestation goed in de topictitel staat.

Trouwens.. Is het diskettestation (+ evt kabel) al een keer in een andere computer getest? (waar de poort op het moederbord zeker weten werkt?)
In je post stond niets over topictitel. Alleen over tikfouten in het topic. Dus vandaar, dacht dat je een modje voor spellingscontrole wilde laten spelen. Maar fouten in de titel zijn zeker wel de moeite waard.

Pagina: 1