Kan ik een printer met alleen een usb aansluiting aansluiten op een wat oudere computer met alleen een parallele poort via een verloopje of zo ?
ik denk het niet, nooit van gehoord in ieder geval, de enige oplossing is waarschijnlijk om een losse USB controller kaart te kopen (euro of 15).
edit
hmm via google kom ik wel wat converters van usb naar een parallele printer tegen. Maar andersom kan waarschijnlijk niet omdat de specialiteiten van USB, zoals automatische herkenning van het device etc niet gaan werken via de parallele poort.......
edit
hmm via google kom ik wel wat converters van usb naar een parallele printer tegen. Maar andersom kan waarschijnlijk niet omdat de specialiteiten van USB, zoals automatische herkenning van het device etc niet gaan werken via de parallele poort.......
Daar was ik ook al bang voor, maar zou een usb kaartje(ik neem aan in een PCIslot) wel werken ?
"t zou nog niet eens zo'n gek idee zijn .
"t zou nog niet eens zo'n gek idee zijn .
Kijk wel uit wat voor pci usb kaartje je koopt want er zit zeer veel kwaliteitsverschil in. Gek genoeg werkt een Via based usb pci kaartje meestal niet goed met een Via chipset op het moederbord. Verder heb ik uitermate slechte ervaringen met Opti based pci usb kaartjes. Die heb ik in win 9x nog nooit aan de praat gekregen. Betere ervaringen heb ik met o.a. Belkin en NEC.
Pagina: 1