Ik gebruik sindskort WinXP home editie op een PIV 2.4GHZ, 512 mb RDRAM, GF 4 TI4200 en 40GB. Nu is het zo dat het zo'n 65 seconden duurt voordat het scherm gebruiker wordt afgemeld (of zoiets) in beeld komt. Hoe kan dit, opstarten gaat wel heel erg snel. Moet hij soms zoveel instellingen opslaan? Als ik gewoon van gebruiker wissel is XP gewoon wel snel.
Hier staat het een en ander hierover, kijk eens of er wat nuttigs tussen staat:
http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP33
http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP33
heb je je power settings wel goed ingesteld?
bij display properties (rechtermuisknop op desktop en dan de onderste, properties) en dan bij screensaver staat onderaan een button "power" daar klik je op. dan ga je naar het tabblad UPS en dan staat ergens in het midden iets van "details" en daar klik je op select, je selecteerd er 1 (gewoon general ofzo) en that's it (hoop dat het een beetje duidelijk is)
bij display properties (rechtermuisknop op desktop en dan de onderste, properties) en dan bij screensaver staat onderaan een button "power" daar klik je op. dan ga je naar het tabblad UPS en dan staat ergens in het midden iets van "details" en daar klik je op select, je selecteerd er 1 (gewoon general ofzo) en that's it (hoop dat het een beetje duidelijk is)
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Verwijderd
Veel mensen zeggen dat hun XP of 2000 machine te sloom afsluit en opstart, hier een oplossing.
Sneller afsluiten, een register tweak:
1) Start-uitvoeren-regedit.
2) Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.
3) Klik links op de "map" Control.
4) Selecteer "WaitToKillServiceTimeout"
5) Rechtermuisklik erop, en kies wijzigen.
6) Zet het op een waarde lager dan 2000 (mijne staat op 100)
bron www.helpmij.nl
Sneller afsluiten, een register tweak:
1) Start-uitvoeren-regedit.
2) Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.
3) Klik links op de "map" Control.
4) Selecteer "WaitToKillServiceTimeout"
5) Rechtermuisklik erop, en kies wijzigen.
6) Zet het op een waarde lager dan 2000 (mijne staat op 100)
bron www.helpmij.nl
Okee, ik zal het proberen, ik hoor net van wat MSN mensen dat het probleem alleen is bij XP home en niet bij XP prof...
Verwijderd
Denk wel bij beide, anders hadden ze die fout er ook allang uit gehaald bij home.Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 15:26:
Okee, ik zal het proberen, ik hoor net van wat MSN mensen dat het probleem alleen is bij XP home en niet bij XP prof...
toch niet, maar beide oplossingen werken niet. Register naar 200 teruggezet (kwam van 20000) en nog steeds lange tijd. UPS was niet te vinden, het tabblad bestaat niet.
heb het ook gehad. Uiteindelijk sloot hij helemaal niet meer af. het verwisselen (incidenteel) van de geluidskaart met de netwerkkaart loste alle problemen op.
check, zonealarm gaf het probleem. Deze vervangen door NOrton firewall en hij is nu wel lekker snel
Dank voor de tips!
Pagina: 1