[LCD]KS0108B aansluitschema en software compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om het eeuwig durende gezeur over verschillende aansluitschema's voor te zijn stel ik voor om nu al een aansluitschema te kiezen ipv later als de eerste GoT software beschikbaar komt.

Henri heeft een tijd geleden al een schema voor de CrystalFontz CFAG12864B module gemaakt en voor dat model loopt nu ook een IA.

Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/schematics/crystalfontzCFAG12864B.gif

CFAG12864B-TMI-V versie:
Afbeeldingslocatie: http://zapour.student.utwente.nl/schijf/schematics/wiring_CFAG12864BTMIV.gif

Ik wil dus voorstellen om deze manier van aansluiten te gebruiken, zodat wij, de programmeurs, allemaal op 1 lijn zitten. Zodoende hoort de volgende software met dit schema te werken;

- LCDinfo en aanverwante software van skippari.net
- LiQuiD-MP3 en aanverwante brouwsels
- PowerLCD ?
- LCD Studio ?
- enz

Het is een voorstel, dus ik hoor graag jullie mening hierover, en met name die van de andere programmeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan de methode aan te houden van de Sed1330 driver en LiQuiD-MP3 waar je dmv comboboxjes je wireing aan kan geven (met dit als default).Overigens is dit schema voor de CFAG12864B-WGH-V bij de IA word de CFAG12864B-TMI-V ingekocht die geen EL backlight heeft misschien beter om schema 'n klein beetje aan te passen om verwarring te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook akkoord ... maar het is toch nog een hele tijd voor die dingen bij mij zullen komen vrees ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 12:56:
Overigens is dit schema voor de CFAG12864B-WGH-V bij de IA word de CFAG12864B-TMI-V ingekocht die geen EL backlight heeft misschien beter om schema 'n klein beetje aan te passen om verwarring te voorkomen?
Goed punt! Komt voor elkaar ;)
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 12:59:
Ik ga ook akkoord ... maar het is toch nog een hele tijd voor die dingen bij mij zullen komen vrees ik ...
Beter vroeg dan laat zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Zeur verder mode]
kan je ook gelijk even controleren of alles klopt met wat die CF kerel hier meld ?
[/Zeur verder mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:07:

Beter vroeg dan laat zullen we maar zeggen :P
Ik zie aan je ondertitel dat jij er (weer al eens) in geslagd bent om nu al een driver te hebben ? :p
Had je al zo'n LCD ?
anders wil ik ook wel ff gaan proberen of ik iets kan op proggen ervoor, al je tester wil spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:09:
Ik zie aan je ondertitel dat jij er (weer al eens) in geslagd bent om nu al een driver te hebben ? :p
Had je al zo'n LCD ?
anders wil ik ook wel ff gaan proberen of ik iets kan op proggen ervoor, al je tester wil spelen ;)
Tuurlijk heb ik al een driver. Heb toch een reputatie hoog te houden >:)

Maar serieus, het is nog weinig bijzonders hoor. De basis aansturing heb ik al aan de praat, en ik ben nu bezig met de functies voor de geavanceerdere dingen die al in LiQuiD-MP3 zitten. En dat is nog knap lastig, want de geheugenopbouw is compleet anders dan de T6963 en SED133x. Wordt aan gewerkt ;)

'k heb zelf overigens geen display, dus mail het naar iemand die wel zo'n display heeft en hij mailed weer terug of het werkt ja of nee.. Niet de beste manier, maar het werkt.

Ps, don't worry Yarvieh :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw schema gemaakt speciaal voor de CFAG12864B-TMI-V om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

Tarin

Just plain weird.

Ik vind het prima (ik ga zelf ook wat proggen.. ik denk niet dat er iemand in geinteresseerd gaat zijn verder omdat er ook progsels zijn die al veel verder zijn en/of meer kunnen, maar goed).

Maar, als ik het goed begrijp hoeft er dus alleen 5V op? (uit de datasheet begreep ik dat er 7.5-9.5V op moest voor de backlight..)

edit:

Dit stond er dus in de datasheet:
Afbeeldingslocatie: http://www.radio3blokaal.nl/~jgroep/tmp/elcar.png

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 12:56:
Overigens is dit schema voor de CFAG12864B-WGH-V bij de IA word de CFAG12864B-TMI-V ingekocht die geen EL backlight heeft
Hij heeft toch een LED backlight? Of helemaal geen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tarin, de spanning waar jij het over hebt is de LC spanning en die is typisch 8,5V. Dat houdt in dat op V0 een spanning van -3,5V moet komen. Maar die spanning wordt op het display zelf verzorgt en via Vee beschikbaar gesteld om via een pot aan te sluiten.

De backlight is 3,5V 80mA als ik me niet vergis. Dit is een LED backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

Tarin

Just plain weird.

Oooowh.. okay :)
Ik vond het al zo vaag dat ze zo veel verschillende waarden vermeldden in de datasheet..

Dan ga ik volgende week maar alvast de onderdeeltjes halen.. ik moet toch het een en ander alvast aanschaffen voor een ander grafisch schermpje..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

*Schop* De schermpjes zijn geleverd, is er inmiddels al meer bekend mbt aansluitschema's (de pic in de startpost doet het niet :() en software? Ik wil m'n schermpje namelijk bijzonder graag aan gaan sluiten :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

}:O oude koe...

Deze site geeft als ik Google naar CFAG12864B: http://www.skippari.net/lcd/ks0108.html

Of dit hetzelfde schema is wat in hierboven in dit topic is overeengekomen weet ik niet (ik krijg ook 'n 404):
Afbeeldingslocatie: http://www.skippari.net/lcd/displaytech12864a.gif
Als je het schema erbij het liggen kan je zien hoeveel lijnen er vanaf de LCD lopen. In totaal zijn het er 16 (backlight meegenomen) waarvan nummer 7 t/m 14 data lijnen zijn

[rml]Rave17 in "[ IA] Inkoopactie Crystalfontz LCD's *ges"[/rml]

Daarnaast post [rml]Gisber in "[ IA] Inkoopactie Crystalfontz LCD's *ges"[/rml] hetzelfde schema als hierboven.
Net als in: [rml][ IA] Crystalfontz LCD's - deel 3 *afhandeling*[/rml]
Ik raad je aan (om 100% zeker te weten) om kontakt op te nemen met de leverancier van je display, de LauPro-site, of de personen hierboven (check hun profiel), bijvoorbeeld Zotty: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/29965/C6C3EF/000000

Check ook even of er geen aansluitinfo staat in het inkoopactie-topic waar jij het display vandaan hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 21:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.