Rimm vs. DDR

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Zeer binnenkort wil ik een nieuwe PC kopen, zeg maar op de HCC dagen. Nu heb ik een systeempje samengesteld welke ik wil gaan kopen, p4b533 mobo + 512 DDR maar nu komt er ineens een vriend van me met het verhaal dat Rimmetjes vele malen sneller zijn, zoals ik het heb begrepen werkt het als volgt,
DDR en normaal geheugen reageert alleen maar op de opgaande flanken van signalen, en rimmetjes reageren op beide flanken, dus ongeveer dubbel zo snel, mmm kan iemand mij wakker maken uit mijn droom?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Het verschil is echt niet zo groot tussen DDR en RIMM.
Kijk eens op tom's hardware Performance vergelijking DDR en RIMM chipset

legacycode.net

Verwijderd

RDRAM heeft de eigenschap van gigantische bandbreedte. PC2700 DDR komt al aardig in de buurt, maar er is nog steeds gene soort geheugen die sneller is. (afgezien van cache >:) ) Als je op dit moment voor je P4 de beste performance wilt, geld speelt geen rol, dan zou ik RDRAM keizen. Lees voor meer info:
nieuws: Bedrijfsgeschiedenis van Rambus en de site van Rambus..

Maar feit is gewoon dat RDRAM nog steeds de beste keus is voor de P4, als geld niet uitmaakt.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

das onzin, DDR verstuurt 2 signalen per kloktik en RIMM 2 maal 2 signalen per kloktik, gewoon rdram moet namelijk in paren. tis dus dual channel zeg maar.

kijk verder gewoon naar benchmarks en dan weet je wat je wilt. technieken zeggen verder toch niet zo veel behalve in theorie.

feit is wel, pc1066 RIMM is het snelste, maar dan ook meteen het duurste.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is wel in de RAM FAQ te vinden. Check de Technische PMG FAQ :)

Kleine samenvatting: het komt uiteindelijk op de bandbreedte neer. PC1066 RIMM levert net zoveel bandbreedte als PC2100 Dual Channel DDR.

Dit topic is gesloten.