Toon posts:

[Linux RedHat] poll: protocol failure in circuit setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k ben bezig een CVS omgeving te creeren, niet zo groot hoor, gewoon voor makkelijk lokaal ontwikkelen en updaten naar een server ergens anders. Repository staat lokaal, uiteraard. Lokaal cvs'en werkt prima. Maar nu de stap naar in kunnen loggen van de remote server. Heb bijde servers een naam gegeven, deze namen gezet in /etc/hosts om niet lange domeinnamen, of IP-nummers te hoeven intoetsen. Lokaal heet "oliver", remote heet "stan".

Oliver maakt verbinding met het internet via een Barricade SMC Router met mxstream. Stan staat dedicated bij Argeweb.

Zoals misschien al duidelijk was, het werkt dus niet om van stan in te loggen om cvs commando's uit te laten voeren.

CVSROOT op stan is: :pserver:wouter@oliver:/var/cvsroot

En de bak reageert als volgt op een cvs login commando:

code:
1
2
3
4
5
[wouter@comicstripshop wouter]$ cvs login
Logging in to :pserver:wouter@oliver:2401/var/cvsroot
CVS password:
cvs [login aborted]: connect to oliver(xxx.xx.xxx.xxx):2401 failed: Connection refused
[wouter@comicstripshop wouter]$

Nu had ik ergens iets gelezen dat cvs iets doet met rsh. Volgens de info pages van cvs heb ik het volgende gedaan, met wederom bagger resultaat:

code:
1
2
3
[wouter@comicstripshop wouter]$ rsh -l wouter oliver cvs -v
poll: protocol failure in circuit setup
[wouter@comicstripshop wouter]$

Please help !!!

edit:

Was nog vergeten te melden dat connecten via SSH over en weer en waar dan ook vandaan wel gewoon werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 16:39 . Reden: nee, ip was geen dummy ]

Verwijderd

Op je remote CVS-server wordt CVS gestart vanuit inetd wanneer er een connectie op poort 2401 binnenkomt. Weet je zeker dat je inetd.conf juist staat geconfigureerd, en connecties opneemt? Zoja, weet je zeker dat er nergens een firewall in het spel is die wel ssh maar geen cvs verkeer doorlaat? Staat er iets relevants in /var/log/{auth.log,deamon.log,messages,syslog} op de remote CVS server wanneer je probeert te connecten?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:02

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik mis in je post of je de cvs service op je router wel doorgemapped hebt naar 'oliver'.
Oh, en uit de foutmelding blijkt dat CVS verkeer op het IP adres gewoon niet toegelaaten wordt.

Ik kan even niet vinden welke poort het is, maar ongetwijfeld een of andere UDP poort. |:( |:( Ahhgrr.. Lezen .. UDP 2401

Om je poorten te mappen kan ik je verwijzen naar:
Het Grote Poortmappingsverhaal

P.S. Ik hoop dat het IP adres uit je topic een dummy is :?

Verwijderd

Topicstarter
Op de router heb ik een optie ingeschakeld dat alles dat ie niet zelf wil hebben, doorgestuurd wordt naar de server achter in 't kantoor (daar staat ie, lokatie zelf is een winkel). Heb daar verder nix met poorten ingesteld, SSH, FTP en HTTP werken op deze manier zonder problemen. Kan het wellicht iets te maken hebben met dat eerder genoemden (volgens mij) allemaal TCP zijn, en ik nu begrijp dat CVS over UDP gaat?

In inetd.conf heb ik nix geconfigureerd .. ben niet zo heel erg bekend in Linux en zou niet weten wat ik hieraan zou moeten veranderen ...