'k ben bezig een CVS omgeving te creeren, niet zo groot hoor, gewoon voor makkelijk lokaal ontwikkelen en updaten naar een server ergens anders. Repository staat lokaal, uiteraard. Lokaal cvs'en werkt prima. Maar nu de stap naar in kunnen loggen van de remote server. Heb bijde servers een naam gegeven, deze namen gezet in /etc/hosts om niet lange domeinnamen, of IP-nummers te hoeven intoetsen. Lokaal heet "oliver", remote heet "stan".
Oliver maakt verbinding met het internet via een Barricade SMC Router met mxstream. Stan staat dedicated bij Argeweb.
Zoals misschien al duidelijk was, het werkt dus niet om van stan in te loggen om cvs commando's uit te laten voeren.
CVSROOT op stan is: :pserver:wouter@oliver:/var/cvsroot
En de bak reageert als volgt op een cvs login commando:
Nu had ik ergens iets gelezen dat cvs iets doet met rsh. Volgens de info pages van cvs heb ik het volgende gedaan, met wederom bagger resultaat:
Please help !!!
Oliver maakt verbinding met het internet via een Barricade SMC Router met mxstream. Stan staat dedicated bij Argeweb.
Zoals misschien al duidelijk was, het werkt dus niet om van stan in te loggen om cvs commando's uit te laten voeren.
CVSROOT op stan is: :pserver:wouter@oliver:/var/cvsroot
En de bak reageert als volgt op een cvs login commando:
code:
1
2
3
4
5
| [wouter@comicstripshop wouter]$ cvs login Logging in to :pserver:wouter@oliver:2401/var/cvsroot CVS password: cvs [login aborted]: connect to oliver(xxx.xx.xxx.xxx):2401 failed: Connection refused [wouter@comicstripshop wouter]$ |
Nu had ik ergens iets gelezen dat cvs iets doet met rsh. Volgens de info pages van cvs heb ik het volgende gedaan, met wederom bagger resultaat:
code:
1
2
3
| [wouter@comicstripshop wouter]$ rsh -l wouter oliver cvs -v poll: protocol failure in circuit setup [wouter@comicstripshop wouter]$ |
Please help !!!
edit:
Was nog vergeten te melden dat connecten via SSH over en weer en waar dan ook vandaan wel gewoon werkt.
Was nog vergeten te melden dat connecten via SSH over en weer en waar dan ook vandaan wel gewoon werkt.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 16:39 . Reden: nee, ip was geen dummy ]