Toon posts:

Dualboot XP en 98 gaat fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren op mijn pc een extra partitie op de 1e schijf aangemaakt, waar ik vandaag windows 98 op geinstalleerd heb. Eerst stond er alleen windows XP op.

Na de installatie van 98 boot hij natuurlijk alleen nog 98.

Nu wil ik er dus een dual boot van maken, maar op 1 of andere manier wil het niet lukken..

Het volgende heb ik geprobeerd :
* boot.ini aangepast; werkt niet
* met fdisk active drive aangepast; werkt niet
* fdisk /mbr; werkt niet
* bootmagic geinstalleerd, gezegd dat hij vanaf 1e partitie op moet starten; werkt niet
* bootmagic gedisabled, fdisk /mbr, boot.ini gerenamed,c als active gezet; werkt niet

Nu weet ik verder niet meer wat ik allemaal kan proberen, het lijkt wel of als hij van C opstart (XP drive), hij altijd win98 opstart (D drive)..

Iemand enig idee ? Ik heb ook het idee dat hij zich niets aantrekt van boot.ini nl...

edit:

owe, dit probleem is trouwens anders als het XP dual boot topic hier vlak onder/boven, ik heb nl geen ntfs xp partitie, en ik krijg ook geen errors etc

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2002 11:57 . Reden: verduidelijken ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mocht je na het installeren van Windows 2000 Windows 98 hebben geïnstalleerd en je bootmenu is weg, boot dan vanaf de Windows 2000 CD, kies voor repair en dan voor de optie repair bootmenu.
Dit werkt afaik ook voor XP, probeer het eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt afaik ook voor XP, probeer het eens
Heb ik net gedaan met dat fixboot en fixmbr, maar nu boot heel die pc niet meer :'(

Verwijderd

Klinkt als: opnieuw beginnen....

Verwijderd

Topicstarter
hehe :-) dat dacht ik ook ja...

maar nog even in dat topic hier in de buurt te lezen, heb ik nogmaals met win xp cd geboot en recovery gedaan...

via bootcfg kan ik nu weer xp booten, nu alleen nog windows 98 proberen, maar ik heb iig weer een draaiend OS ;)

met bootcfg kan ik volgens mij handmatig wel die win98 toevoegen, even proberen nu...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Tip: installeer eerst win98 op C en daarna pas winXP op D.... minder kans op problemen...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Cpt.Morgan schreef op 17 november 2002 @ 12:31:
Tip: installeer eerst win98 op C en daarna pas winXP op D.... minder kans op problemen...
Mjah, maar hij had XP er al opstaan :) En ik denk dat hij dan niet heel z`n pc gaat leegmaken en back-uppen alleen voor 98, Dit is meschien wat moeilijker maar we zijn Tweakers toch? Dus waarom makkelijk doen als het Moelijk kan? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Dus waarom makkelijk doen als het Moelijk kan?
Idd, beetje ermee spelen is leuke bezigheid in het weekend :)

Het is nu iig gelukt met bootcfg, bedankt voor julile bijdragen iig ;)
Pagina: 1