[Freesco 0.3.0] root access ftp limiteren tot interne IP

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:08
Ik heb sinds kort freesco 0.3.0 draaien als router/webserver/samba en ftp-server.
Dat werkt allemaal prima. Enige puntje is echter dat je ook als root kunt inloggen op de FTP-server van buiten mijn interne netwerkje, dus vanaf het internet.

Ik wil de ftp-server wel beschikbaar houden voor het internet, maar alleen voor gewone users, zodat ze bij hun bestanden kunnen. Root access wil ik niet.

Kan ik het zo instellen dat root alleen van een intern IP (192.168.1/24) op de ftp-server kan inloggen, itt de gewone users?

Zoja, hoe?

• valkenier
niemand?

Verwijderd

Welke FTP-server gebruik je? De meeste software leest uit /etc/ftpusers wie er *NIET* mag inloggen.
Waaronder root.

Zeer weinig (gangbare) FTP-server software doet aan access limiting op IP-basis. En ik raad je zowiezo sterk af om root te laten ftp'en. ;)

• valkenier
Ik wil dus idd root NIET laten ftp'en, en zeker NIET vanaf het internet. Ik maak gebruik van de ingebouwde ftp-server in freesco 0.3.0, die is volgens mij gebaseerd op pureftp. Er bestaat bij mij geen file etc/ftpusers, wel een etc/passwd file. Kan ik daar iets in kwijt?