probleem: Network:: failed to resolve n

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 22:06
Goedendag,

Ik probeerde ook eens mee te doen met distributed.net Maar ik heb het volgende probleem:

[..] Network::failed to resolve name"euro.v27.distributed ...

Terwijl ik de host wel kan pingen.
Maar ik kan dus geen packets naar de server flushen en er ook niet vandaan krijgen. Dan wordt er random wel wat gerekend, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling!

Wat doe ik fout?

Verwijderd

Ik neem aan dat het om een client gaat??
Zo ja, staat de optie automatically connect to a d.net keyserver aan?? optie 2,6,2
Zo ja, probeer dan nog eens handmatig te flushen. Rechtermuisknop op de client en dan Update buffers(fetch & flush).

Over dat pingen. Ping je naar de DNS of naar het IP. Wat alleen afgaand op de melding lijkt het erop alsof je DNS niet goed loopt, dit lijkt dan niks te maken te hebben met de client.

• cire
Het gaat inderdaad om een client. De client voor Linux 2.2.1

De optie voor automatisch een keyserver connecten staat aan. Maar ook handmatig flushen werkt niet.

Ik ping naar de naam. En dan kan m'n compu wel het juist IP-adres vinden.

Verwijderd

En als je bij die connect optie nu handmatig een andere server instelt, desnoods het IP nummer. Ik heb net geflushed naar:130.161.38.8:2064
Een overzicht van de proxy's is te vinden of de site van distributed.net http://www.distributed.net/rc5/proxyinfo.html

• cire
Bedankt voor het IP-adres. Het werkt nu wel. Waarschijnlijk zit er wel wat fout, maar daar heb ik voor de rest nog niks van gemerkt.